2994
Sök

vad betyder v-tech?

467 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
Hejsan, hoppas ni kan svara=)

Som rubriken lyder, d står ju ibland på hondabilarna att dom har v-tech motor. Va e d??

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

10 287 Inlägg
16 oktober 2006

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

467 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
ok tack. Men gärna på svenska. Och vad gör d? blir d mer hästar eller mindre förbrukning eller vad?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
16 oktober 2006
Hoffmeister2 skrev:
ok tack. Men gärna på svenska. Och vad gör d? blir d mer hästar eller mindre förbrukning eller vad?

VTEC PÅ SVENSKA? jă du:P veriable ventil tider??? eller kanske veriable ventil öppning? nån av de måste va rätt:Ptonguetongue

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
16 oktober 2006
VTEC PÅ SVENSKA? jă du:P veriable ventil tider??? eller kanske veriable ventil öppning? nån av de måste va rätt:Ptonguetongue
motorn tål att varvar mer än motorer utan vtec sen om du räknar upp de honda bilarna som var vtec typ type r,typ s, s2000 och vti är de starkaste(hk) per liter vad jag vet så honda s2000 har slagit guiness record för per liter dvs 2.0 240hk som produktion bil utan turbo

SSS -12
3 217 Inlägg
16 oktober 2006
V-Tec är helt enkelt variabel ventilöppning (fast i plural)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
16 oktober 2006
Fuckface skrev:
V-Tec är helt enkelt variabel ventilöppning (fast i plural)

de var precis de:P jag menade

305 Inlägg

Sök