Volvo 850 -93 rycker sjukt mycket. hjälp?

lillen94
7 februari 2013 · 241 Inlägg

hej
har en volvo 850 glt -93 som rycker så in i norden när som hälls och vart som hällst.

Fel som är på bilen:
lamba lampan lyser
abs lampan lyser

när rycker det inte?
aldrig!

när rycker det?
hela tiden och den svarar inte på gasen om man gasar upp till tex 4000 varv och släpper gas och sen gasat till igen.. då svarar den inte på gasen förens efter ca 2 sekunder.

Om man ska göra en omkörning så rycker det så mycket att bilen tappar fart istället för att den ökar i fart.

är väldigt frustrerad nu när jag skriver dehär för att ajg har fått nog sad så om något är oklart eller inte står med så är det bara att fråga! smile

någon som kanske har en volvo 850 reservdelsbil i krokarna runt uppsala? storvreta?

Senast redigerat av lillen94 (7 februari 2013)

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
Eric91
7 februari 2013 · 337 Inlägg

Att de ryker tänker jag turboras : /

lillen94
7 februari 2013 · 241 Inlägg

Eric91 skrev:
Att de ryker tänker jag turboras : /

om det ändå vore en turbomatad sad

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
Damir302
7 februari 2013 · 158 Inlägg

Eric91 skrev:
Att de ryker tänker jag turboras : /

han skrev vell ändå '' Rycker '' ?

Damir302
7 februari 2013 · 158 Inlägg

lillen94 skrev:
hej
har en volvo 850 glt -93 som rycker så in i norden när som hälls och vart som hällst.

Fel som är på bilen:
lamba lampan lyser
abs lampan lyser

när rycker det inte?
aldrig!

när rycker det?
hela tiden och den svarar inte på gasen om man gasar upp till tex 4000 varv och släpper gas och sen gasat till igen.. då svarar den inte på gasen förens efter ca 2 sekunder.

Om man ska göra en omkörning så rycker det så mycket att bilen tappar fart istället för att den ökar i fart.

är väldigt frustrerad nu när jag skriver dehär för att ajg har fått nog sad så om något är oklart eller inte står med så är det bara att fråga! smile

någon som kanske har en volvo 850 reservdelsbil i krokarna runt uppsala? storvreta?

Låter som att det är nå tändspole som har spruckit.. ta loss dom och kolla noga om det finns sprickor i dom !

lillen94
7 februari 2013 · 241 Inlägg

lillen94 skrev:
hej
har en volvo 850 glt -93 som rycker så in i norden när som hälls och vart som hällst.

Fel som är på bilen:
lamba lampan lyser
abs lampan lyser

när rycker det inte?
aldrig!

när rycker det?
hela tiden och den svarar inte på gasen om man gasar upp till tex 4000 varv och släpper gas och sen gasat till igen.. då svarar den inte på gasen förens efter ca 2 sekunder.

Om man ska göra en omkörning så rycker det så mycket att bilen tappar fart istället för att den ökar i fart.

EDIT:
kollade nyss dessa saker och dom såg okej ut
tändstift
tändkablar
lmm
spridarna
tomgångsmotorn (HUR SKALL EN TOMGÅNGSMOTOR BETE SIG?)
luftfilter
vakumslangar




är väldigt frustrerad nu när jag skriver dehär för att ajg har fått nog sad så om något är oklart eller inte står med så är det bara att fråga! smile

någon som kanske har en volvo 850 reservdelsbil i krokarna runt uppsala? storvreta?

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
lillen94
7 februari 2013 · 241 Inlägg

BozniaN skrev:

lillen94 skrev:
hej
har en volvo 850 glt -93 som rycker så in i norden när som hälls och vart som hällst.

Fel som är på bilen:
lamba lampan lyser
abs lampan lyser

när rycker det inte?
aldrig!

när rycker det?
hela tiden och den svarar inte på gasen om man gasar upp till tex 4000 varv och släpper gas och sen gasat till igen.. då svarar den inte på gasen förens efter ca 2 sekunder.

Om man ska göra en omkörning så rycker det så mycket att bilen tappar fart istället för att den ökar i fart.

är väldigt frustrerad nu när jag skriver dehär för att ajg har fått nog sad så om något är oklart eller inte står med så är det bara att fråga! smile

någon som kanske har en volvo 850 reservdelsbil i krokarna runt uppsala? storvreta?

Låter som att det är nå tändspole som har spruckit.. ta loss dom och kolla noga om det finns sprickor i dom !

aah det ska jag ta och göra smile

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
Eric91
7 februari 2013 · 337 Inlägg

Aha fel av mig tongue

robbinT
7 februari 2013 · 341 Inlägg

Det finns bara en tändspole, men plocka loss fördelarlocket och titta till det

Blyfot_Racing
7 februari 2013 · 904 Inlägg

Luftmasmätaren min va sån när jag hade pajat min

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
lillen94
8 februari 2013 · 241 Inlägg

robbinT skrev:
Det finns bara en tändspole, men plocka loss fördelarlocket och titta till det

kan jag göra

Blyfot_Racing skrev:
Luftmasmätaren min va sån när jag hade pajat min

jag skruva lös den och kollade på den och den såg fräch ut. men finns det ett sätt åh kolla om den lever?

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
Melin82
8 februari 2013 · 513 Inlägg

Luftmassemätaren. Kolla även lambdan efterdom lampan lyser.

Blyfot_Racing
8 februari 2013 · 904 Inlägg

Testa med en annan om du kan min syntes det verkligen att den hade bränt efter jag hade plockat i sär den

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Racebo Racebo
8 februari 2013 · 420 Inlägg

Jag har en hel 850 glt -93 som fungerade innan veven gick sönder pån!
Hör av dig om du är intresserad, ska ändå skrota hela bilen! smile

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952
Volvo 944 FTT polisbil "fulltryckarn" (1993)
lillen94
9 februari 2013 · 241 Inlägg

Va ute och skruvade så kollade..
Spridarna- ok
lmm- ok
Tändstift- duger
Tändkablarna- ok
Lamba- överblickade och såg fråga ut, skall kika närmare på den imorrn.
Tomgångsmotorn- lär nog bytas, men den skall vill inte påverka att bilen mycket?
Ska ut åh skruva imorrn så åter kommer igen då!!

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
Racebo Racebo
9 februari 2013 · 420 Inlägg

som sagt, har grejer som ligger...

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952
Volvo 944 FTT polisbil "fulltryckarn" (1993)
lillen94
11 februari 2013 · 241 Inlägg

har fixat fram en lambasond nu! tack Racebo! ska byta den imorgon.. förhoppningsvis slutar allt detta ryckande men om det inte gör det så får jag fortsätta hitta felet smile

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
Saab_Guden Gasar tills de rasar!
12 februari 2013 · 173 Inlägg

hur gick de?  felen kvar?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang