2,0:an satt i Mantor å Rekord, 2,2:an satt i Rekord å nån Manta har ja för mej...
2,4:an satt i Omega å är likadan som 2,0 å 2,2 bara toppen skiljer sej lite å borrningen/slaglängden...
Hästkrafterna orginal e från 110 till 125 på dom tre motorerna... 115 till 180 på sexorna 2,5 å 3,0
Alla s.k. CIH motorerna (Cam In Head) som opel gjort går ner i en manta, från 1,6 till 3,0:or med viss mod. De enda som skiljer brukar vara oljetråget (sumpen fram eller bak) 3,0:an lite annat oxå...
Opels cih motorer 1,6 till 2,4 har samma mått utvändigt å oxå samma skruvhål för motorfästen
Även 4 växlade lådor från mitten 70tal till dom 5växlade getraglådor som sitter orginal i Manta/Rekord/Monza/Senator passar direkt på dessa motorer...
Så om du e ute å kikar på en skrot så passar Jävligt mycke opelgrejjer ihop me varandra med inga eller få mods.... obs. dom här motorerna/lådorna tillverkades från kanske 1974-1987 efter dessa årsmodeller kan ja inte riktigt lova hur de stämmer ihop eftersom 2,0 i omega från 1987 å nyare e en helt annan motor....