Audi 90-1988 liten renovering, styling och ev.trimning

en smårenovering av en gammal audi 90. bilen fick jag av min bror då han inte hade tid att fixa klart den och då tog jag över den. målet är väl att få en fräsch audi som jag sedan kan åka ett tag i för att sedan försöka sälja med en liten vinst.
  • 10 Följare
  • 16 560 Visningar
  • Projektet avslutat 4 november 2013
hyperperry
17 februari 2013 · 166 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Jag gillar fälgarna smile Vad heter de?

dom är helt okej! skulle varit 2" större så hade jag varit helnöjd. Jag har faktiskt inte en aning, men jag kan kolla upp det åt dig om jag svänger förbi vid verkstaden imorgon!
Funderar på att lackera dem i någon snyggare färg, har du något tips? vita hade ju sett ganska snyggt ut enligt mig, lite rallystuk över det hela. smile

CarpeDiem German Engineering
18 februari 2013 · 9 083 Inlägg

hyperperry skrev:

CarpeDiem skrev:
Jag gillar fälgarna smile Vad heter de?

dom är helt okej! skulle varit 2" större så hade jag varit helnöjd. Jag har faktiskt inte en aning, men jag kan kolla upp det åt dig om jag svänger förbi vid verkstaden imorgon!
Funderar på att lackera dem i någon snyggare färg, har du något tips? vita hade ju sett ganska snyggt ut enligt mig, lite rallystuk över det hela. smile

17" skulle vara perfekt wink Ok, kanon smile Lackera fälgarna i vitt, det är snyggt smile big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
hyperperry
18 februari 2013 · 166 Inlägg

CarpeDiem skrev:

hyperperry skrev:

CarpeDiem skrev:
Jag gillar fälgarna smile Vad heter de?

dom är helt okej! skulle varit 2" större så hade jag varit helnöjd. Jag har faktiskt inte en aning, men jag kan kolla upp det åt dig om jag svänger förbi vid verkstaden imorgon!
Funderar på att lackera dem i någon snyggare färg, har du något tips? vita hade ju sett ganska snyggt ut enligt mig, lite rallystuk över det hela. smile

17" skulle vara perfekt wink Ok, kanon smile Lackera fälgarna i vitt, det är snyggt smile big_smile

då blir det så, då ska jag sparka igång färgsprutan tills helgen wink

CarpeDiem German Engineering
18 februari 2013 · 9 083 Inlägg

hyperperry skrev:

CarpeDiem skrev:

hyperperry skrev:

dom är helt okej! skulle varit 2" större så hade jag varit helnöjd. Jag har faktiskt inte en aning, men jag kan kolla upp det åt dig om jag svänger förbi vid verkstaden imorgon!
Funderar på att lackera dem i någon snyggare färg, har du något tips? vita hade ju sett ganska snyggt ut enligt mig, lite rallystuk över det hela. smile

17" skulle vara perfekt wink Ok, kanon smile Lackera fälgarna i vitt, det är snyggt smile big_smile

då blir det så, då ska jag sparka igång färgsprutan tills helgen wink

Härligt big_smile Kan du försöka ta reda på vad fälgarna heter också när du har tid? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
hyperperry
18 februari 2013 · 166 Inlägg

CarpeDiem skrev:

hyperperry skrev:

CarpeDiem skrev:
17" skulle vara perfekt wink Ok, kanon smile Lackera fälgarna i vitt, det är snyggt smile big_smile

då blir det så, då ska jag sparka igång färgsprutan tills helgen wink

Härligt big_smile Kan du försöka ta reda på vad fälgarna heter också när du har tid? smile

oj jag missade det! det ska jag göra wink

CarpeDiem German Engineering
18 februari 2013 · 9 083 Inlägg

hyperperry skrev:

CarpeDiem skrev:

hyperperry skrev:

då blir det så, då ska jag sparka igång färgsprutan tills helgen wink

Härligt big_smile Kan du försöka ta reda på vad fälgarna heter också när du har tid? smile

oj jag missade det! det ska jag göra wink

Kanon wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
AlextremeII
18 februari 2013 · 104 Inlägg

Är jag inte helt ute och cyklar så är de original fälgar för quattrobilarna? Audis egna är det iallafall smile Har nån uppsättning liggandes om det är intressant. Vad dom heter däremot har jag ingen aning dom.. smile

Blev inte alls fel med färgkombinationen förresten! smile

Senast redigerat av AlextremeII (18 februari 2013)

It´s Not Leaking Oil, It´s Sweating Power...
hyperperry
18 februari 2013 · 166 Inlägg

AlextremeII skrev:
Är jag inte helt ute och cyklar så är de original fälgar för quattrobilarna? Audis egna är det iallafall smile Har nån uppsättning liggandes om det är intressant. Vad dom heter däremot har jag ingen aning dom.. smile

Blev inte alls fel med färgkombinationen förresten! smile

kan mycket väl stämma. Jag tror nog också de kan bli rätt snygga med en annan färg och en lägre profil på däcken. Tack så mycket, dock förstör ju min telefon lite, ser ju fräschare ut i verkligheten. Skivan är dock inte jättefin där jag lyckats kladdat på slitageytan, men det blir förhoppningsvis bättre när man åkt och slitit lite på skivorna wink

hyperperry
27 februari 2013 · 166 Inlägg

eftersom handbromsvajern var dålig och fastnade i höljet så passade jag på att beställa 2 nya till båda sidorna, lika bra att göra det fräscht på båda sidorna!

hyperperry
2 mars 2013 · 166 Inlägg

tjenare, idag har jag hämtat färg och handbromsvajer och även luftat bromsarna och provkört bilen. den känns väldigt pigg, släppte på 2an på torr asfalt big_smile
en liten bild får ni väl smile
http://forumbilder.se/CDKPP/img-0846.JPG

hyperperry
2 mars 2013 · 166 Inlägg

verkar inte finnas något intresse för denna gamle bilen tyvärr men uppdaterar ändå.. tvättade skrotet idag, imorgon börjar svetsjobbet och spackeljobbet och sedan blir det lack smile
http://forumbilder.se/CDKQ9/img-0864.JPG
http://forumbilder.se/CDKQ9/img-0865.JPG
http://forumbilder.se/CDKQ9/img-0867.JPG

Unleash
2 mars 2013 · 370 Inlägg

Jodå visst finns det intresse!!

läser alltid, dock kanske man skulle bli bättre på att skriva tongue

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
hyperperry
2 mars 2013 · 166 Inlägg

Unleash skrev:
Jodå visst finns det intresse!!

läser alltid, dock kanske man skulle bli bättre på att skriva tongue

okej gött! dock så är det kanske inte så mycket att kommentera än så länge, har ju mest varit snack om bromsarna men snart händer det nog roligare grejer  big_smile

CarpeDiem German Engineering
2 mars 2013 · 9 083 Inlägg

Det ser bra ut, grabben smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Fabbhoe
6 mars 2013 · 144 Inlägg

Ser grymt ut! , kul att man hittar så många från moppenet här :' ) <3


Kolla även in min 854 smile

Volvo 854 (1996)
CarpeDiem German Engineering
6 mars 2013 · 9 083 Inlägg

Hur går det? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
CarpeDiem German Engineering
6 mars 2013 · 9 083 Inlägg

hyperperry skrev:

CarpeDiem skrev:
Hur går det? smile

jag har varit sjuk så jag har tyvärr inte varit ner till verkstan ännu hmm

Jobbigt hmm

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang