2534
Sök

Köpråd: 4wd och 7-sitsig bil sökes

Fotograf
10 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
Vilka bilar finns det som är fyrhjulsdrivna samt 7-sitsiga?

Vw Sharan finns med 4motion men är rätt dyra och svåra att hitta, skulle vilja ha lite höjd också.
Volvo XC90 men svindyr skatt på Diesel och väldigt dyr i soppa på bensin som jag förstått det.
Hyundai Santa Fe från -06 finns men verkar vara väldigt dyr i soppa(V6).
Mitsubishi Outlander från -08 finns också men osäker på modellen, har inte hittat så mycket om just denna, men av det jag hittat så verkar denna vettigast.

Har ni några bra förslag på bilar som har detta? Som helst går att få tag i begagnat för under 140.000kr. Årsmodell från 2002 och framåt.
Det ska vara till en familj med två vuxna och tre små barn där två av barnen åker bakåtvänt.

Mvh Olsson
Toyota Carina E Touring -97
Mazda 323 BG

Fotograf
10 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
De två extra stolarna jag vill ha är ifall ungarna eller vi har nå kompisar som ska med på en liten tripp.
Än så länge så är det rätt lugnt med de två äldsta ungar bredvid varandra men kan ju vara bra att ha alternativet att placera en bak i bagaget också smile
Caravelle verkar vara en rätt vettig bil, problemet blir väl att hitta en 4-motion under 140.000kr.
ja skulle skatten vara lägre på en XC90 diesel så är den modellen intressant också.

Mvh Olsson
Mazda 323 BG

Fotograf
10 Inlägg
12 februari 2013
Trådstartare
Vi kör verkligen inga 2500mil utan vi ligger nog mer runt 1000-1500mil så då verkar Diesel xc90 gå bort mot xc90 2.5T iallafall då, tack för den uträkningen smile Fast 1,2-1,3l/mil kommer nog inte få godkänt av frugan som tycker att våran Saab 9-5 2.0t drar för mycket smile

Finns Touran med 4wd? jag har sökt på blocket men inte hittat en enda där med 4wd.

Mvh Olsson
Mazda 323 BG

Fotograf
10 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Hehe, jag tror varken Suburban eller Excursion får så högt betyg från frugan smile Nyare Suburban såg riktigt trevliga ut men priset stack iväg rätt rejält på dem sad

Mvh Olsson
Mazda 323 BG

Fotograf
10 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
Har kollat lite på Pajero Wagon fast den nyare modellen och en sån skulle jag absolut kunna tänka mig, om nu inte bränsleförbrukningen hade varit så pass hög som den nu är på dessa hmm
Sen känns det lite osäkert att de är bakhjulsdrivna när man inte kör 4x4, skulle känts säkrare om de hade varit framhjulsdrivna då istället.
Måste tänka säkert när jag har 3 ungar i bilen.

Mvh Olsson
Mazda 323 BG

Fotograf
10 Inlägg
19 februari 2013
Trådstartare
Någon som har hört eller vet något om Mitsubishis Outlander som kom 2008? den finns med 7-sits som denna: http://www.blocket.se/dalarna/Mitsubish … =5&w=2

Och enligt transportstyrelsens lilla information så "ska" den dra 0,6L/mil på landsväg, 0,73 blandat och 0,96 i stan, någon som vet hur väl dessa siffror stämmer? Det är en Diesel då men skatten ligger ändå "bara" på 4700kr.
Känns som felaktiga siffror men de kanske har fått till förbrukningen så pass?

Caddy Maxi life såg trevlig ut, bra med skjutdörrar så jag slipper vara orolig att ungarna drämmer upp dörrarna i någon bil intill också, nu försöker jag se till att parkera så det inte finns någon annan bil på sidan smile

Cheva Transporter vågar jag inte köpa, känns som det är en bil som kommer tömma min plånbok snabbare än något, men det kanske är felaktigt?

XC90 är jag sugen på, verkar som genomtänkt bil för en småbarnsfamilj.

Mvh Olsson
Mazda 323 BG

Sök