Jag kom på ideen att lotta ut min bil...Tanken är att folk får köpa lotter för säg cirka 500:- / styck och där en dragning hålls i januari (preliminärt). Nu till min fråga. Finns det några regler som förhindrar mig från att göra detta? Tips/förslag är mer än välkomna. Mvh Razvan
Jag tycker det låter som en bra ide, jag tar en lott
Tack Fixar det så fort jag får igång det hela...frågan är bara hur man sköter dragningen. Funderade på livecam, eller anlita en domare så att man sköter det lite proffsigt. Även sådana förslag tages emot
Jaha...Lotteriinspektionen ville inte riktigt att man annordnar detta privat, det är bara föreningar som får göra det...men om man kallar det tävling då? Då vore det nog OK, eller?
Jag kom på ideen att lotta ut min bil...Tanken är att folk får köpa lotter för säg cirka 500:- / styck och där en dragning hålls i januari (preliminärt). Nu till min fråga. Finns det några regler som förhindrar mig från att göra detta? Tips/förslag är mer än välkomna. Mvh Razvan
Haha Razvan!=p Har du supit? hehe.. Tror att du tjänar bättre om du säljer bilen ist. för att lotta ut den? eller? hehe.. Lycka till med det hela!
Jag tror inte att du får lotta, men du kan kombinera det med en löjlig tävling a 3 frågor t.ex., och sen i praktiken lotta ut bilen ändå.
Edit: sorry, läste nu att ni redan är inne på tävling.
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Börjar fundera på om du har vunnit på lotto själv hehe
Varför vill du ge bort bilen? säg om du säljer 100lotter då är det 50,000Kr din bil är nog värd en hel del mera... säg att din bil e värd 200k då eller kanske mer eller mindre men då behöver du sälja 400lotter hur ska de gå till
Börjar fundera på om du har vunnit på lotto själv hehe
Varför vill du ge bort bilen? säg om du säljer 100lotter då är det 50,000Kr din bil är nog värd en hel del mera... säg att din bil e värd 200k då eller kanske mer eller mindre men då behöver du sälja 400lotter hur ska de gå till
Ok...jag tänker inte skänka bort den heller...skulle jag mot all förmodan inte få in cirka 150k så får ALLA sina pengar tillbaka såklart...
Anledningen till deta är att göra det som reklam/rolig grej som sagt.
Jag tror inte att du får lotta, men du kan kombinera det med en löjlig tävling a 3 frågor t.ex., och sen i praktiken lotta ut bilen ändå.
Edit: sorry, läste nu att ni redan är inne på tävling.
Coolt..så kan man göra...men funderar på om det är lagligt att ta emot pengar för en tävling...eller det kanske inte finns restriktioner