8499
Sök

Högtalare och sträng kyla

527 Inlägg
17 oktober 2006
Trådstartare
Jag funderade över hur bra det är att spela högtalarna när det är minus 20 grader eller lägre i bilen?
Är det något man bör undvika och börja spela först när värmen kommit igång ordentligt?

Snart är vintern här ;-)

21 761 Inlägg
17 oktober 2006
Högtalarna tål kyla, om man spelar lugnt tills alla grejor har blivt lite uppvärmda så går det bra.

505 Inlägg
17 oktober 2006
Ja, det är bara att spela på som vanligt! Men om det är 20- så börjar jag på 15-18 jämt på min stereo, den går upp till 30. Sedan efter 1-2 minuter ökar jag till 25. Jag vet inte varför jag gör så, bara en av mina principer/tvångstankar när det är kallt:D Men det ska inte spela så mycket roll:D

MVH Matte

Calibra Turbo 4x4

281 Inlägg
18 oktober 2006
20 minusgrader i bilen? fy fan det är kallt! då borde allt ta skada tycker jag haha

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 oktober 2006
Det spelar stor roll, se till att värma upp allt innan du börjar köra högt.
Vet att i polarens stereo (eller vad fan det nu heter, där man stoppar in cdskivan osv smile) så var det en varningslampa som lös när det var för kallt för att kräma på för fullt. Finns säkert i alla high-end stereos till bilar.

505 Inlägg
18 oktober 2006
FL3JM skrev:
Det spelar stor roll, se till att värma upp allt innan du börjar köra högt.
Vet att i polarens stereo (eller vad fan det nu heter, där man stoppar in cdskivan osv smile) så var det en varningslampa som lös när det var för kallt för att kräma på för fullt. Finns säkert i alla high-end stereos till bilar.

Detta har jag aldrig hört talas om;)
Det enda jag vet är att steron brukar få det lite tufft att läsa repiga skivor vid 20-25 minusgrader.
Högtalarna ska det inte vara någon fara med om man inte har högtalare av mycket dålig kvalité.

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
20 oktober 2006
Ja du gör ju som du vill med dina högtalare men jag skulle aldrig dra på mkt med kalla högtalare... Det gör jag inte med rumsvarma saker heller... Är ju lite som att ingen fisk människa kör en kall motor hårt...
Senast redigerat av bumpe (20 oktober 2006)

Sök