Angående: Bilträff i Borås nu på lördag.

mr_yeahman Krom-fascisten
16 februari 2013 · 439 Inlägg

eliszewski skrev:

Hamilton skrev:
Stor skillnad på innehav och sökt patent, att få patent på olagliga event som race ser jag som föga trolig.
Så trådskaparen kan nog vara lugn med sitt evenemang


Mvh
Hamilton

God dag mina herrar,


Tack på förhand

Maprace som vi pratar om är patentsökt och hur långt det är gånget kan ingen svara på i dagsläget. Sen är maprace inte olagligt det skriver även trådskaparen. Att vi la oss i denna tråd var för att slippa de diskussioner som blir när nån gör nått som någon misstycks. Hade maprace vart olagligt så skulle du stängt ner tråden då man inte får göra reklam för olaga event här på sidan.

Jag tyckte bara det vore bra om trådskaparen förde dialog med oss innan han kör, vi förbjuder ingen annan att köra maprace men ser gärna att vi har koll på det då sbf högger oss om nån oseriös ställer till det eftersom vi samarbetar med sbf.

Om någon mer vill lägga sig i eller har några vettiga påståenden så ta kontakt med oss så fixar vi till ett möte hos Mapteam Göteborg och reder ut/diskuterar ev oklarheter...

Låter vettigt. Idag är det konbanekörning som gäller, men att man eventuellt drar igång nån typ av maprace finns som en idé.
Jag vill absolut inte trampa någon annan på tårna, fast om det där snacket om patent har jag inte mycket för.
OM jag beslutar att dra ihop ett maprace här i Borås, så kommer jag vara tydlig med att det inte är Maprace-GBG som håller i det. Det kanske kan skilja sig en del, men kommer givetvis isåfall hålla det seriöst.
Tex så kommer jag köra på idealtid, och inte "största blyfot vinner". Möjligen kombinera med frågesport, som man kan tjäna extra poäng på.

Jag vill inte göra nåt varumärkesintrång.

Senast redigerat av mr_yeahman (16 februari 2013)

eliszewski
16 februari 2013 · 36 Inlägg

mr_yeahman skrev:

eliszewski skrev:

Hamilton skrev:
Stor skillnad på innehav och sökt patent, att få patent på olagliga event som race ser jag som föga trolig.
Så trådskaparen kan nog vara lugn med sitt evenemang


Mvh
Hamilton

God dag mina herrar,


Tack på förhand

Maprace som vi pratar om är patentsökt och hur långt det är gånget kan ingen svara på i dagsläget. Sen är maprace inte olagligt det skriver även trådskaparen. Att vi la oss i denna tråd var för att slippa de diskussioner som blir när nån gör nått som någon misstycks. Hade maprace vart olagligt så skulle du stängt ner tråden då man inte får göra reklam för olaga event här på sidan.

Jag tyckte bara det vore bra om trådskaparen förde dialog med oss innan han kör, vi förbjuder ingen annan att köra maprace men ser gärna att vi har koll på det då sbf högger oss om nån oseriös ställer till det eftersom vi samarbetar med sbf.

Om någon mer vill lägga sig i eller har några vettiga påståenden så ta kontakt med oss så fixar vi till ett möte hos Mapteam Göteborg och reder ut/diskuterar ev oklarheter...

Låter vettigt. Idag är det konbanekörning som gäller, men att man eventuellt drar igång nån typ av maprace finns som en idé.
Jag vill absolut inte trampa någon annan på tårna, fast om det där snacket om patent har jag inte mycket för.
OM jag beslutar att dra ihop ett maprace här i Borås, så kommer jag vara tydlig med att det inte är Maprace-GBG som håller i det. Det kanske kan skilja sig en del, men kommer givetvis isåfall hålla det seriöst.
Tex så kommer jag köra på idealtid, och inte "största blyfot vinner". Möjligen kombinera med frågesport, som man kan tjäna extra poäng på.

Jag vill inte göra nåt varumärkesintrång.

bäst om vi träffas tror jag... Vi kör 9/10 ggr idealtid och vi har frågesport/aktiviteter vid varje stopp för att tjäna/förlora tid....  Men du verkar vettig i mina ögon så vi kan säkert hitta på nån lösning som passar alla. Inte för att vi har rätt att bestämma men som du själv säger onödigt o trampa varran på tårna... wink

The President for Mapteam Gothenburg
mr_yeahman Krom-fascisten
16 februari 2013 · 439 Inlägg

eliszewski skrev:

mr_yeahman skrev:

eliszewski skrev:

God dag mina herrar,


Tack på förhand

Maprace som vi pratar om är patentsökt och hur långt det är gånget kan ingen svara på i dagsläget. Sen är maprace inte olagligt det skriver även trådskaparen. Att vi la oss i denna tråd var för att slippa de diskussioner som blir när nån gör nått som någon misstycks. Hade maprace vart olagligt så skulle du stängt ner tråden då man inte får göra reklam för olaga event här på sidan.

Jag tyckte bara det vore bra om trådskaparen förde dialog med oss innan han kör, vi förbjuder ingen annan att köra maprace men ser gärna att vi har koll på det då sbf högger oss om nån oseriös ställer till det eftersom vi samarbetar med sbf.

Om någon mer vill lägga sig i eller har några vettiga påståenden så ta kontakt med oss så fixar vi till ett möte hos Mapteam Göteborg och reder ut/diskuterar ev oklarheter...

Låter vettigt. Idag är det konbanekörning som gäller, men att man eventuellt drar igång nån typ av maprace finns som en idé.
Jag vill absolut inte trampa någon annan på tårna, fast om det där snacket om patent har jag inte mycket för.
OM jag beslutar att dra ihop ett maprace här i Borås, så kommer jag vara tydlig med att det inte är Maprace-GBG som håller i det. Det kanske kan skilja sig en del, men kommer givetvis isåfall hålla det seriöst.
Tex så kommer jag köra på idealtid, och inte "största blyfot vinner". Möjligen kombinera med frågesport, som man kan tjäna extra poäng på.

Jag vill inte göra nåt varumärkesintrång.

bäst om vi träffas tror jag... Vi kör 9/10 ggr idealtid och vi har frågesport/aktiviteter vid varje stopp för att tjäna/förlora tid....  Men du verkar vettig i mina ögon så vi kan säkert hitta på nån lösning som passar alla. Inte för att vi har rätt att bestämma men som du själv säger onödigt o trampa varran på tårna... wink

Jovisst, vi får diskutera vidare detta, helt klart smile

paperboy
16 februari 2013 · 57 Inlägg

Titta va bra det kan bli om man pratar med varandra :-)

Volvo XC60 (2017)
mr_yeahman Krom-fascisten
16 februari 2013 · 439 Inlägg

Bankörning nu på regementet. bredvid avfallsstationen

ruben_hawkey
16 februari 2013 · 123 Inlägg

hur många meter blir det nu .. ?
tidstagning ??

Moonfury UNDERGROUND
19 februari 2013 · 649 Inlägg

Bankörning ? här det lagligt på anmäl väg ?

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
mr_yeahman Krom-fascisten
19 februari 2013 · 439 Inlägg

Moonfury skrev:
Bankörning ? här det lagligt på anmäl väg ?

körde på inhägnad bana.

mike_ford
19 februari 2013 · 348 Inlägg

varje lördag ?

Ford Focus st "St250" (2014)
Ford focus st "ficusen" (2007)
mr_yeahman Krom-fascisten
19 februari 2013 · 439 Inlägg

mike_ford skrev:
varje lördag ?

Nja, det blir väl inte konbana varje lördag. Diskuterat hur ofta träffarna skall hållas.

ruben_hawkey
19 februari 2013 · 123 Inlägg

kan du lägga upp en karta vart det är ?? är inte ofta i boråssad

mr_yeahman Krom-fascisten
19 februari 2013 · 439 Inlägg

ruben_hawkey skrev:
kan du lägga upp en karta vart det är ?? är inte ofta i boråssad

Haft en träff hitills, och dessförinnan så var det ju undergroundmeeet. Det var utanför mcdonken i knalleland (googla knalleland, mc Donalds, borås) Rätt lätt att hitta.. Från Göteborg på riksväg 40 så kör man mot borås, och tar avfarten som det står "Knalleland" på. Det är skyltat hela vägen från motorvägen. Sen ser man en stor parkering å en McDonalds.. svårt att missa..
Finns även en donken intill riksväg 40, men då kör man tillbaka mot gbg och svänger av vid andra avfarten.

Framtida träffar kommer hållas/utgå från knalleland vid donken.

Senast redigerat av mr_yeahman (19 februari 2013)

mike_ford
23 februari 2013 · 348 Inlägg

nått i dag ?

Ford Focus st "St250" (2014)
Ford focus st "ficusen" (2007)
mr_yeahman Krom-fascisten
24 februari 2013 · 439 Inlägg

mike_ford skrev:
nått i dag ?

Nästa träff är den 2mars, alltså nästa lördag. Var inget igår.

mr_yeahman Krom-fascisten
26 februari 2013 · 439 Inlägg

UNDERGROUNDTRÄFF!  2mars
Träff på lördag, kl 20 i parkeringsgaraget under Gina Trico vid centralstationen i Borås.

Om folket som dyker upp är leksugna på bredställ så kommer vi senare glida bort mot en väl vald ödslig parkering.

Väl mött.

Moonfury UNDERGROUND
27 februari 2013 · 649 Inlägg

mr_yeahman skrev:
UNDERGROUNDTRÄFF!  2mars
Träff på lördag, kl 20 i parkeringsgaraget under Gina Trico vid centralstationen i Borås.

Om folket som dyker upp är leksugna på bredställ så kommer vi senare glida bort mot en väl vald ödslig parkering.

Väl mött.

Jag ska hålla UNDERGROUND träffen den 9 onde näst nästa helg ! inte den 2a ....

Senast redigerat av Moonfury (27 februari 2013)

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
mr_yeahman Krom-fascisten
27 februari 2013 · 439 Inlägg

Moonfury skrev:

mr_yeahman skrev:
UNDERGROUNDTRÄFF!  2mars
Träff på lördag, kl 20 i parkeringsgaraget under Gina Trico vid centralstationen i Borås.

Om folket som dyker upp är leksugna på bredställ så kommer vi senare glida bort mot en väl vald ödslig parkering.

Väl mött.

Jag ska hålla UNDERGROUND träffen den 9 onde näst nästa helg ! inte den 2a ....

Gör gärna så, men jag + några till kommer att hålla en undergroundträff nu på lördag, kl 20.

Moonfury UNDERGROUND
28 februari 2013 · 649 Inlägg

mr_yeahman skrev:

Moonfury skrev:

mr_yeahman skrev:
UNDERGROUNDTRÄFF!  2mars
Träff på lördag, kl 20 i parkeringsgaraget under Gina Trico vid centralstationen i Borås.

Om folket som dyker upp är leksugna på bredställ så kommer vi senare glida bort mot en väl vald ödslig parkering.

Väl mött.

Jag ska hålla UNDERGROUND träffen den 9 onde näst nästa helg ! inte den 2a ....

Gör gärna så, men jag + några till kommer att hålla en undergroundträff nu på lördag, kl 20.

men varför kallar du det Underground då jag står för det ?

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
mr_yeahman Krom-fascisten
28 februari 2013 · 439 Inlägg

Moonfury skrev:

mr_yeahman skrev:

Moonfury skrev:

Jag ska hålla UNDERGROUND träffen den 9 onde näst nästa helg ! inte den 2a ....

Gör gärna så, men jag + några till kommer att hålla en undergroundträff nu på lördag, kl 20.

men varför kallar du det Underground då jag står för det ?

Träffen kommer att ske i ett parkeringsgarage under marken = Undergroundträff. roll

Moonfury UNDERGROUND
1 mars 2013 · 649 Inlägg

använd annat namn ^^

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang