Detta är projektet jag grejjat med under hösten/vintern, och kommer fortsätta grejja med framöver! Motorbyte från 16v till b230fk och annat fix på en 745GLE -89 Motorn är helrenoverad av mig, alla packningar, lager, remmar,... Visa mer
Tänkte starta en projekttråd om vad jag har gjort under vintern och vad jag gör just nu med 745an
Lite info om bilen: B234F 16v automat Svart inredning med svart halvskinn taklucka elhissar elspeglar
bild på hur den såg ut när jag köpte den:
Köpte en B230Fk som suttit i en 945 -96 som jag plockade ner i delar och helrenoverade, allt orginal förutom kammen som är en A-kam. Lite bilder på motorn när jag köpte den:
Bilder på renoveringen:
Bilder på när 16v motorn plockas ur och turbomotorn åker i
Har dåligt med bilder på när motorn sätts i, men här är en när de är nästan klart
Tog ner automatlådan och bytte pedalställ
Hittade en usa front på blocket som jag köpte:
Folierar sargerna svart för att inte förstöra chromet
Köpt ett nytt addonpaket som snart ska lackas i samma färg som bilen.
Hittade 18" nebula fälgar för ett bra pris så jag va bara tvungen att slå till
Fick bli gråa helskinnstolar och baksäte ifrån 945 också! (svarta halvskinnen är till salu)
Har lite dåligt med bilder på allt men har lagt upp de mesta som jag hittade, kommer lägga upp lite mer bilder när det händer något
Är tänkt att bli klar med både reggning och få på allt godis jag köpt till bilen inför elmia 2013 så man kan åka dit och glida lite
Just nu startar motorn och går fint:) men det är någon mysko med kopplingen. Den funkar bara ungefär 1-2 växlingar och sen tvärsläpper den. Har bytt bägge kopplingscylindrarna utan något bättre resultat...