4908
Sök

Nån som har erfarenhet av volvo original baslåda ovanför reservhjulet

flumberg
24 februari 2013
Trådstartare
Har funderingar på att eventuellt försöka få tag på en sådan platt original baslåda som passar våran volvo v70 2004 men skulle behöva lite mer information om vad jag måste ha i bilen för att koppla in skiten , antar också att man måste lämna in bilhelvetet till vovlo för att typ programera in skiten så man ens ska få signal bak? smile

Har en unge på ingång så barnvagn å skit ska med in så på tal om att allt annat på jorden är mer prisvärt osv det tvivlar jag inte på men vill ändå veta vad jag isf ger mig in på.

Om nån sitter och trycker på en sådan låda så finns det eventuellt intresse här, bara skicka ett pm om pris osv och gärna skick på skiten.

Mvh Daniel.

904 Inlägg
24 februari 2013
Funkar inte du har inte kabel stammen till basen

AUTOTECH S60 power

1 064 Inlägg
25 februari 2013
Vi har den basen i vår V70 nu.
Eftermonterade även den i min XC70-2004 själv. Tycker den spelar på bra, inget tävlingsljud men ger klart en extra skjuts till basen och MYCKET bättre än inget alls  Mkt praktiskt när man har ungar och allt därtill som ska med

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

flumberg
25 februari 2013
Trådstartare
Blyfot hur vet du att ''jag'' inte har den? :S

flumberg
25 februari 2013
Trådstartare
Lindh: det va precis det jag va ute efter typ, en extra knuff i ljudet men inget super märkvärdigt!
när du kopplade in den i båda bilarna behövde man köra till tex volvo för att få dom att programmera så det kom signal bak eller va det bara plug and play ?

sen har jag läst en del på nätet själv & folk skriver om att man ska kunna hitta dragna kablar till den där bak men har inte kikat än, borde det inte finnas i alla bilar isf tycker man ? menar dom borde ju inte slänga in ''olika'' sorts kabel härvor i bilen tycker man ju, lättare att masskopiera ett & samma än flera olika & slänga in i olika utrustade bilar. 
smile

904 Inlägg
25 februari 2013
Det kan du ha men har för mig att jag har läst att det inte går å eftermontera så vida det inte har suttit i sen fabrik

AUTOTECH S60 power

klabbarpan
3 041 Inlägg
25 februari 2013
Går att egtermontera då den lådan tar högnivå fråd diskanterna
Bak. Mao inga problem. Däremot när det gäller de nyare modellerna så är dey fiberoptik som står för ljudet å där funkar det ej.

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 februari 2013
allting går att eftermontera :p

krävs inga programvaror eller så.

Men du får nog räkna me att dra ljudkabel hela vägen från stereon å bak + strömkabel.
sen gäller de att din stereo är kompatibel också, vilken HU har du ?
något hi-performance system?

klabbarpan
3 041 Inlägg
25 februari 2013
Du behöver som sagt basen, kabelmattan om den inte redan finns,
Kabelmattan ska sedan kopplas till höger diskant bak samt kopplas in till reläcentralen på vänster sida av skuffen.
Easy as that. Ingen jäkla lågnivå eller dylikt ska in.
Senast redigerat av nixon89 (25 februari 2013)

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 februari 2013
nixon89 skrev:
Du behöver som sagt basen, kabelmattan om den inte redan finns,
Kabelmattan ska sedan kopplas till höger diskant bak samt kopplas in till reläcentralen på vänster sida av skuffen.
Easy as that. Ingen jäkla lågnivå eller dylikt ska in.

så du menar att hans stereo är kopplad till reläcentralen direkt eller hur styrs den ?

normalt sätt har ju stereon Remote men tvivlar ju att den är fördragen till reläcentralen.

klabbarpan
3 041 Inlägg
25 februari 2013
Remoten styrs via reläcentralen ja. Volvos original stereos har ingen lågnivå eller remote.  Därav kabelmattan dras dit och ljudsignalen tas via högnivå ifrån höger diskant in i det inbyggda steget på subben.
Har kopplingsschemat om du vill läsa sj..

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 februari 2013
nixon89 skrev:
Remoten styrs via reläcentralen ja. Volvos original stereos har ingen lågnivå eller remote.  Därav kabelmattan dras dit och ljudsignalen tas via högnivå ifrån höger diskant in i det inbyggda steget på subben.
Har kopplingsschemat om du vill läsa sj..

var ju lite lustigt att jag har lågnivå å remote på min stereo då som driver mina orginal steg ?
Har bara en förstärkardel i min orginal stereo å de är för å driva Centern som sitter på toppen av I-brädan.
resten drivs av externa slutsteg.

flumberg
26 februari 2013
Trådstartare
Vet faktiskt inte vilken huvudenhet jag har, har ägt bilen i 2 veckor och den har vart hos volvo för några mindre saker jag ville fått fixa innan man började köra med den. Men ska kolla upp detta!
Tackar alla iaf för svar då jag inte vet ett smack om volvo smile

klabbarpan
3 041 Inlägg
26 februari 2013
Du har en hu 603. smile bara skaffa basen samt kabelhärvan. Sen har jag steg för steg anvisningar.  Allt är monterat bak så det har inget med stereon att göra!

flumberg
26 februari 2013
Trådstartare
Kanon! Ska bara fixa baslådan då sen skriver jag antagligen till dig i ett pm Nixon smile

flumberg
26 februari 2013
Trådstartare
hittat 3 st på bildelsbasen men dom pendlar fan mellan 2500+ frakt ända upp till 4000 + frakt!
sist dom gick att köpa i kartong kostade dom ju fan 4500 helt nya innan dom togs ur produktion!

ingen som vet nån som har nån till salu?

klabbarpan
3 041 Inlägg
26 februari 2013
Kolla köp å sälj på svxc samt tpc. Är ofta lådor till salu. Gav 1500 för min med kabelstam och original täckmatta smile

flumberg
27 februari 2013
Trådstartare
Vilken sida är svxc? Har hittat en till nu som är i nyskick med matta utan kabelstam, dom begär 2000 + frakt men såg inte det själva fästet man skruvar fast lådan med heller...  lite dyrt enligt mitt tycke.

Sök