8488
Sök

Hur ska inställningarna på steget vara?

113 Inlägg
18 oktober 2006
Trådstartare
Tjenare, undrar vilket som (enligt er) "borde" vara mest optimalt genom att vrida på dessa "kontroller", hur ska det vara tycker ni......illustrera gärna era egna bilder och lägg ut på denna tråd.
http://img181.imageshack.us/img181/4210/weeps4.jpg'
Bass boost, Gain.... X-over....
Senast redigerat av VIvanCO (18 oktober 2006)

-----------------][----------------][----------------][-----------------][---------------][---

1 417 Inlägg
18 oktober 2006
Dom ska vara precis som du vill ha dom. Bäst att prova sig fram!

454 Inlägg
19 oktober 2006
Jag kör bassboost på max, gain på nästan max ,LPF (steget driver baslåda) och sen lyssnade jag mig till HZ inställningen..... Har förövrigt likadant steg smile... om du har et MDS D2 dvs ?

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
19 oktober 2006
ställ in det efter eget tycke! de ska stå så att du tycker ljubilden blir perfekt i dina öron! lycka till! smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Bas Connaisseur
436 Inlägg
19 oktober 2006
vrid medans den är på, vrid ner en ratt till noll, sen max, så märker du skillnaden, sen hittar du vart den ska vara! spela inte för högt medans du gör det bara

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<

286 Inlägg
19 oktober 2006
Skruva ner gainen och höj på HU:n. Så inte steget får in en svag signal som den sedan förstärker.
Så du inte har gainen på max och runt 50% på HU:n.

113 Inlägg
19 oktober 2006
Trådstartare
Kan ju inte gaina för fullt, mitt steg är bryggat nu och ger 1x760W, 1x360WRMS.......basen jag har ansluten är 500W, 250WRMS.......
Men på HU'n så har jag höjt som mest till 21(enligt skalan på HU'n), jag kanske borde höja gain på max och ha kvar HU'n som mest på siffran 21? Höja lite dB osv.

-----------------][----------------][----------------][-----------------][---------------][---

782 Inlägg
19 oktober 2006
skruva precis hur du vill men du lär inte kunna spela högre bara för att du ställer gainen på max.
om du har högtalare kopplade på stereon så prova att:
dra ner gainen till min på steget sen ställer du stereon så den spelar så mycket som möjligt med lågnivån sen höjer du stereon till nästan max och gainar om stereon så den spelar mer och mer med den inbyggda effekten tills det börjar låta illa (inte för illa!) sen höjer du gainen på steget tills du tycker det blir bra.

Sök