Civic type R FN2 Tdracing import *Hjälp med motor färg?

Bilen inhandlades den 24/2-12 för att vi behövde mindre bil en min tidigare ST220. Denna bil kommer bli övningsbil för min dam som skall ta körkortet så vi äger den tillsammans. Givetvis så har jag hjärntvättat henne och hon vill ha nytt ljud och massa skoj i den med :) Givetvis väntar vi inte med att börja bygga så denna bil går in och ut ur garaget för jämnan :)
  • 67 Följare
  • 136 656 Visningar
  • Projektet avslutat 5 januari 2014
Kim-H
24 mars 2013 · 94 Inlägg

jag gillar helt klart ditt arbete och är väldigt avis på din arbetsplats och material.
jag har hört mycket rykten om att det är stereon i bilen som inte är bra nog inte högtalarna.
har du testat att spela med dessa med orginal stereon eller väntar du på att få det kopplat med slutsteg?

Jag är sugen på att skaffa mig en 7" stereo, gps, media spelare till min men vet inte om det har kommit någon adapter som gör att man kan koppla in den :S vet du något om detta?

Tricitum
24 mars 2013 · 240 Inlägg

KimsV70 skrev:
jag gillar helt klart ditt arbete och är väldigt avis på din arbetsplats och material.
jag har hört mycket rykten om att det är stereon i bilen som inte är bra nog inte högtalarna.
har du testat att spela med dessa med orginal stereon eller väntar du på att få det kopplat med slutsteg?

Jag är sugen på att skaffa mig en 7" stereo, gps, media spelare till min men vet inte om det har kommit någon adapter som gör att man kan koppla in den :S vet du något om detta?

Om du ska byta stereo i din FN2, så får du avgjuta en egen ram.
För ramarna som finns att köpa för vänsterstyrda FN2, kostar runt 8000-9000kr.
Är helt sjuka priser för dom ramarna, så ska du ändå byta, så tycker jag att man ska byta till en dubbledin, för dom är garanterat snyggast på plats, och du behöver ju ändå gjuta en ram.

PatrikB92 Med-lem
24 mars 2013 · 341 Inlägg

Prem lagd! smile

Kör: Passat 3BG 1.8T -05
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
24 mars 2013 · 2 405 Inlägg

Jo ända som mds hade var till höger styrda. Jag kör på org sterion nu, vart lite bättre men inte någon wow effect. Skall monterat steget efter elmia, lyckades lösa det med ett motstånd så nu finns inte aäkerhets funktionen kvar smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Kim-H
24 mars 2013 · 94 Inlägg

Spike nu skämtar du väl med mig ? kostar en liten plast ram som håller navigator 8-9 tusen? :S
jo jag hade tänkt skaffa mig en 7" stereo med all lullul som man kan komma på tongue men fan ska ramen kosta mig närmare 10 lök börjar jag fundera..

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
24 mars 2013 · 2 405 Inlägg

Gör en egen, sökt själv och inte hittat något alls.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Kim-H
24 mars 2013 · 94 Inlägg

psyco skrev:
Gör en egen, sökt själv och inte hittat något alls.

hmm Okey jag ska ta mig ett snack på jobbet i morgon och se om grabbarna kan hitta någon lösning på detta. för detta är galet :S

passar det om man får tag i en annan civic men då inte type R ?

Senast redigerat av KimsV70 (24 mars 2013)

Tricitum
24 mars 2013 · 240 Inlägg

KimsV70 skrev:
Spike nu skämtar du väl med mig ? kostar en liten plast ram som håller navigator 8-9 tusen? :S
jo jag hade tänkt skaffa mig en 7" stereo med all lullul som man kan komma på tongue men fan ska ramen kosta mig närmare 10 lök börjar jag fundera..

Nix, finns ingen som tillverkar detta.
Jag har sökt på flera ställen och alla butiker har ringt deras återförsäljare och jag har fått samma svar.
Pris från 8000 upp till 9600 tror jag var dyraste.
Går att speciall beställa från honda direkt, men då är det runt 10k bara där.
Så bästa är att, antingen gjuta en själv och kan man inte det, hitta någon som gjuter plast.
Kostar lite, men bra mycket billigare än att köpa en ram för 10k+/-.

@Psyco: Orginal stereo är tyvärr skit, jag sitter och väntar på svar och pris från en ljudfirma, vad dom ska ta för att gjuta en ram åt mig.
Inte fått något svar än, väntar tillmodigt på att dom ska höra av sig, så man kan få in ljudet i bilen.

Finns dock flera adaptrar och annat till FN2:an att få tag i, för ratt funktioner och allt annat, som bara kostar någon hundra lapp, så det är inte dyrt eller svårt att få tag i.
Men den där jävla ramen är extremt svår att få tag i och dyr.

Kim-H
24 mars 2013 · 94 Inlägg

Spikeis skrev:

KimsV70 skrev:
Spike nu skämtar du väl med mig ? kostar en liten plast ram som håller navigator 8-9 tusen? :S
jo jag hade tänkt skaffa mig en 7" stereo med all lullul som man kan komma på tongue men fan ska ramen kosta mig närmare 10 lök börjar jag fundera..

Nix, finns ingen som tillverkar detta.
Jag har sökt på flera ställen och alla butiker har ringt deras återförsäljare och jag har fått samma svar.
Pris från 8000 upp till 9600 tror jag var dyraste.
Går att speciall beställa från honda direkt, men då är det runt 10k bara där.
Så bästa är att, antingen gjuta en själv och kan man inte det, hitta någon som gjuter plast.
Kostar lite, men bra mycket billigare än att köpa en ram för 10k+/-.

@Psyco: Orginal stereo är tyvärr skit, jag sitter och väntar på svar och pris från en ljudfirma, vad dom ska ta för att gjuta en ram åt mig.
Inte fått något svar än, väntar tillmodigt på att dom ska höra av sig, så man kan få in ljudet i bilen.

Finns dock flera adaptrar och annat till FN2:an att få tag i, för ratt funktioner och allt annat, som bara kostar någon hundra lapp, så det är inte dyrt eller svårt att få tag i.
Men den där jävla ramen är extremt svår att få tag i och dyr.

Okey det låter helt absurt detta, men samtidigt vet man att saker har idiot priser ibland så jag är inte jätte förvånad att man möter det.
det finns ingen annan ram ifrån någon annan civic som man kan använda?

Tricitum
24 mars 2013 · 240 Inlägg

KimsV70 skrev:
Okey det låter helt absurt detta, men samtidigt vet man att saker har idiot priser ibland så jag är inte jätte förvånad att man möter det.
det finns ingen annan ram ifrån någon annan civic som man kan använda?

Tyvärr finns det inte det.
Det som är speciellt på FN2:an, är att på ramen måste du ha hål för fläktarna, som sitter ovanför stereon.
Riktigt jävla dumt konstruerat av honda och dom verkar inte ha tänkt alls på, att man kanske vill byta stereo i bilen.
Är bara att köra med orginal stereon eller hitta någon som är duktig på gjuta ramar.
FN2:an är ju speciell med sin ram, antagligen därför priserna är som dom är och så, hade det inte behövs en ram med hål för fläktarna, utan att dom satt på en egen panel/ram.
Så hade det underlättat en del

Kim-H
24 mars 2013 · 94 Inlägg

OKey jag ska höra med grabbarna ändå och se va som finns och inte finns och du får jätte gärna berätta va du får för pris förslag på en ny ram av ditt företag. jag vet att jag har 1 i verkstaden som är skapligt duktig på att göra ramar eftersom han precis har gjort en till sin ipod mini till sin civic sport men jag undrar om han är så duktig som du berättar med fläktar och annat.

Men det finns adapter så ratt och allt fungerar iaf ? så det är bara ramen som ställer till det?
tack för info:n iaf. ska lämna datorn nu, och i morgon ska jag förhoppningsvis installera mitt nya sport avgas system till bilen big_smile men kommer in på kvällen hehe

Tricitum
24 mars 2013 · 240 Inlägg

KimsV70 skrev:
OKey jag ska höra med grabbarna ändå och se va som finns och inte finns och du får jätte gärna berätta va du får för pris förslag på en ny ram av ditt företag. jag vet att jag har 1 i verkstaden som är skapligt duktig på att göra ramar eftersom han precis har gjort en till sin ipod mini till sin civic sport men jag undrar om han är så duktig som du berättar med fläktar och annat.

Men det finns adapter så ratt och allt fungerar iaf ? så det är bara ramen som ställer till det?
tack för info:n iaf. ska lämna datorn nu, och i morgon ska jag förhoppningsvis installera mitt nya sport avgas system till bilen big_smile men kommer in på kvällen hehe

Han kan ju använda sig av orginal ramen i din bil bara och avgjuta den.
Så får du vara utan stereo ett tag och mitten ram smile.
Japp adaptrar och sådant finns att få tag i, för ratt styrning och allt annat utan problem.
Rattstyrnings adaptern kostar 700kr ungefär, har jag för mig jag fick som pris info.
Så är bara den dumma ramen som är problemet och ställer till med massa jäkelskap.
Vad har du skaffat för något sportavgassystem till din FN2?
Jag skaffade ett Milltek system till min.

Kim-H
24 mars 2013 · 94 Inlägg

Spikeis skrev:

KimsV70 skrev:
OKey jag ska höra med grabbarna ändå och se va som finns och inte finns och du får jätte gärna berätta va du får för pris förslag på en ny ram av ditt företag. jag vet att jag har 1 i verkstaden som är skapligt duktig på att göra ramar eftersom han precis har gjort en till sin ipod mini till sin civic sport men jag undrar om han är så duktig som du berättar med fläktar och annat.

Men det finns adapter så ratt och allt fungerar iaf ? så det är bara ramen som ställer till det?
tack för info:n iaf. ska lämna datorn nu, och i morgon ska jag förhoppningsvis installera mitt nya sport avgas system till bilen big_smile men kommer in på kvällen hehe

Han kan ju använda sig av orginal ramen i din bil bara och avgjuta den.
Så får du vara utan stereo ett tag och mitten ram smile.
Japp adaptrar och sådant finns att få tag i, för ratt styrning och allt annat utan problem.
Rattstyrnings adaptern kostar 700kr ungefär, har jag för mig jag fick som pris info.
Så är bara den dumma ramen som är problemet och ställer till med massa jäkelskap.
Vad har du skaffat för något sportavgassystem till din FN2?
Jag skaffade ett Milltek system till min.

det blev ett ferrita dubbelpipit 2,5" rostfritt, här har du länk på det
http://www.ferrita.com/sv/personbil/ros … rtype-r-gt

Tricitum
24 mars 2013 · 240 Inlägg

KimsV70 skrev:

Spikeis skrev:

KimsV70 skrev:
OKey jag ska höra med grabbarna ändå och se va som finns och inte finns och du får jätte gärna berätta va du får för pris förslag på en ny ram av ditt företag. jag vet att jag har 1 i verkstaden som är skapligt duktig på att göra ramar eftersom han precis har gjort en till sin ipod mini till sin civic sport men jag undrar om han är så duktig som du berättar med fläktar och annat.

Men det finns adapter så ratt och allt fungerar iaf ? så det är bara ramen som ställer till det?
tack för info:n iaf. ska lämna datorn nu, och i morgon ska jag förhoppningsvis installera mitt nya sport avgas system till bilen big_smile men kommer in på kvällen hehe

Han kan ju använda sig av orginal ramen i din bil bara och avgjuta den.
Så får du vara utan stereo ett tag och mitten ram smile.
Japp adaptrar och sådant finns att få tag i, för ratt styrning och allt annat utan problem.
Rattstyrnings adaptern kostar 700kr ungefär, har jag för mig jag fick som pris info.
Så är bara den dumma ramen som är problemet och ställer till med massa jäkelskap.
Vad har du skaffat för något sportavgassystem till din FN2?
Jag skaffade ett Milltek system till min.

det blev ett ferrita dubbelpipit 2,5" rostfritt, här har du länk på det
http://www.ferrita.com/sv/personbil/ros … rtype-r-gt

Kollade på ett sådant också, men valde att inte ta det.
Får hoppas du blir nöjd med det, du får fixa en film med hur det låter.
Ska försöka få upp en med hur mitt låter innan och efter.

Kim-H
24 mars 2013 · 94 Inlägg

japp jag ska försöka fixa detta med tiden big_smile  jag hoppas att jag blir nöjd iaf, dom är juh inte helt gratis ändå tongue

Lowpass
24 mars 2013 · 1 224 Inlägg

Cenny, nu måste du ändå säga Ep3 alla dagar i veckan... Stereo? Dubbeldin utan mods? No problem haha big_smile

i-vtec Do you?
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 mars 2013 · 2 405 Inlägg

Ep3 suck när man sitter i denna agge

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 mars 2013 · 2 405 Inlägg

Såg nu att jag har haft bilen i en månad ganska precis. Måste säga att det hänt en del med bilen på den månaden trotts att det känns som att jag aldrig hinner med smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Kim-H
25 mars 2013 · 94 Inlägg

hehe ja du har hunnit med en del ändå tongue jag har haft min i 6 dagar, men jag har bara hunnit byta avgas system tongue

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 mars 2013 · 2 405 Inlägg

De e ju alltid något smile
Bilen gick igenom bes så imorgon är det toning av bakljus. Färdigställa ljudet och kanske lite mer smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang