Civic type R FN2 Tdracing import *Hjälp med motor färg?

Bilen inhandlades den 24/2-12 för att vi behövde mindre bil en min tidigare ST220. Denna bil kommer bli övningsbil för min dam som skall ta körkortet så vi äger den tillsammans. Givetvis så har jag hjärntvättat henne och hon vill ha nytt ljud och massa skoj i den med :) Givetvis väntar vi inte med att börja bygga så denna bil går in och ut ur garaget för jämnan :)
  • 67 Följare
  • 136 654 Visningar
  • Projektet avslutat 5 januari 2014
Kim-H
25 mars 2013 · 94 Inlägg

jag har nu installerat mitt nya system, tyvärr va jag tvungen att åka hem direkt efteråt så kan inte säga så mkt än så länge men de va väldigt smidigt gjort måste jag säga tog mig drygt en timme att byta och du va det ändå lite rostiga muttrar som bråkade.

finns de något intresse för original systemet?

okey va bra å höra smile ska du bara tona dom eller ska du ge dig på fram också?

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 mars 2013 · 2 405 Inlägg

Funderar på att tona fram igen som jag gjorde sist, skulle beställa riktig film men skall tala med killarna på elmia om den. De skulle sluta på 1800 bara för filmen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Kim-H
25 mars 2013 · 94 Inlägg

usch då. den va riktigt billig alltså tongue det är svårt att avgöra va som är finast hela tiden, egentligen borde man skaffa ett program som man kunde testa sig fram va som är snyggast.

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 mars 2013 · 2 405 Inlägg

Har haft toning innan och även lagt ut på fb för att fråga vad som är snyggast. Alla 13 svara med.
Dyrt bara, mitt företag har inget avtal med någon om detta så får köpa de från andra.

Brukar använda min fb sida tdracing import (www.facebook.com/tdracing.se/) är någon intresserad av att läsa och kommentera är ni välkomna. Kommer för övrigt ut erbjudanden konstant från tdracing smile

Har även kommit på tanken att lacka om fälgarna till grafitgrå, vad tror ni om detta?

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Kim-H
25 mars 2013 · 94 Inlägg

OKey jag "gillar" dig på Fb så  får vi se om man hittar något spännande där mot va du skriver här på garaget.

jag har beställt nya sommar fälgar som heter Hilo från Svf, tror dom kan bli riktigt trevliga till min. och ja ljusa fälgar till en röd Fn2 är läckert helt klart.

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 mars 2013 · 2 405 Inlägg

Låter trevligt, ska slå en sökning på dem smile
De jag funderade på är grå svarta, sök på audi rs6+ så är de samma färg

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Tricitum
25 mars 2013 · 240 Inlägg

Fick på mitt sportavgassystem idag också, fy fan va gött det låter big_smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 mars 2013 · 2 405 Inlägg

Nu skall jag göra er glada smile ni har suttit o tjafsat om en sterio adapter till Fn2, nu finns det att special beställa från TDRacing import. Skicka ett mail till info@tdracing.se för info smile

Får se vad jag kan göra med bilen idag, ligger sjuk hemma och orkar väl inte mycket alls. Funderar på att gå ut och plocka in bakljusen och tona dem på balkongen men får se hur långt jag orkar

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Tricitum
26 mars 2013 · 240 Inlägg

psyco skrev:
Nu skall jag göra er glada smile ni har suttit o tjafsat om en sterio adapter till Fn2, nu finns det att special beställa från TDRacing import. Skicka ett mail till info@tdracing.se för info smile

Får se vad jag kan göra med bilen idag, ligger sjuk hemma och orkar väl inte mycket alls. Funderar på att gå ut och plocka in bakljusen och tona dem på balkongen men får se hur långt jag orkar

Bygger dom själva?
Annars är det till högerstyrda bara?
För hittat flera uk sidor som säljer adapter till fn2, men är endast högerstyrda sad

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 mars 2013 · 2 405 Inlägg

dessa är en leverantör till mig som har dem, nytt avtal smile och de är vänsterstyrda
Har bild men kan ej lägga upp den här tyvärr så fås via mail om intressen finns

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Kim-H
26 mars 2013 · 94 Inlägg

psyco skrev:
dessa är en leverantör till mig som har dem, nytt avtal smile och de är vänsterstyrda
Har bild men kan ej lägga upp den här tyvärr så fås via mail om intressen finns

OKey det låter juh kanon men vi har stött på ett till problem =/ finns inga ramar till Fn2 till en dubbeldin ( 7" ) stereo så måste försöka hitta en sådan. du får gärna skicka ett pm med info och  bild/länk på adaptern du har så man vet va vi pratar om big_smile

Tricitum
26 mars 2013 · 240 Inlägg

Det är ju extremt bra om det finns, men finns det bara till enkeldin och inte dubbledin, så är det lite tråkigt.
Dubbledin är ju finare, för då blir det inte så himmla mycket tomrum smile

mwahlgren
26 mars 2013 · 10 Inlägg

Har sett nånstans att finns dubbeldin. Iaf till fk2 och det skiljer sig inte mycket på dem.

Honda Accord "Glidaren" (2005)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 mars 2013 · 2 405 Inlägg

har endast dubbel din, och detta är FN2. Fk2 finns i mängder av men då är de inte utag för utblåsen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Tricitum
26 mars 2013 · 240 Inlägg

psyco skrev:
har endast dubbel din, och detta är FN2. Fk2 finns i mängder av men då är de inte utag för utblåsen

nää är ju det som är problemet, utag för utblåset.
Men bilden du skickar, ser fan ut som det är rätt ram för FN2 och till dubbledin, sa han va priset var på för dom?

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 mars 2013 · 2 405 Inlägg

Sa han, det är min firma som säljer dem smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Tricitum
26 mars 2013 · 240 Inlägg

psyco skrev:
Sa han, det är min firma som säljer dem smile

Tänkte mer på din levrantör smile, men har du fått hem några?
Eller kommer det dröja ett tag innan du tar hem? antar du kommer iaf ta hem 1 och testa i din bil smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 mars 2013 · 2 405 Inlägg

Nej var klart idag, kommer ta hem efter beställning då de inte är så vanliga i Sverige, känns dumt att hålla lager på dem

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Tricitum
26 mars 2013 · 240 Inlägg

psyco skrev:
Nej var klart idag, kommer ta hem efter beställning då de inte är så vanliga i Sverige, känns dumt att hålla lager på dem

Är ju sant smile, du får ta hem en och sätta i din bil, så får jag se hur det ser ut.
Jag beställde en från ebay idag, borde komma nästa vecka.
Samtidigt som huven kommer, så ska försöka få upp lite mer bilder på mitt projekt och dokumentera lite mer.
Kommer nog stå still nu denna veckan och helgen

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 mars 2013 · 2 405 Inlägg

Jag är rätt nöjd med org sterio en så länge, lagt ut över 150 på bil och delar till den denna månad så får ta o kyla ner mig lite smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang