Höja laddet 945 LTT! Blev något fel?

jixz
4 mars 2013 ·

Tjena, har en 945 turbo som laddade 1,1.. tänkte nu jag skulle få bara lite mer ladd på bilen inför elmia så man inte behöver skämmas big_smile
Sagt och gjort, gängade in stången ett varv och drog ut o provkörde, nu laddar den inte mer än 0,9-1.0 ?!
Vad är fel? Ska jag gänga in ännu mer och prova eller hur ska jag göra?


tack o hej! smile

EDIT: Kanske ska tillägga att det är inget som slår ifrån eller liknande så inget verkar bottna ju iaf..

Senast redigerat av jixz (4 mars 2013)

Raawn
4 mars 2013 · 275 Inlägg

jixz skrev:
Tjena, har en 945 turbo som laddade 1,1.. tänkte nu jag skulle få bara lite mer ladd på bilen inför elmia så man inte behöver skämmas big_smile
Sagt och gjort, gängade in stången ett varv och drog ut o provkörde, nu laddar den inte mer än 0,9-1.0 ?!
Vad är fel? Ska jag gänga in ännu mer och prova eller hur ska jag göra?


tack o hej! smile

EDIT: Kanske ska tillägga att det är inget som slår ifrån eller liknande så inget verkar bottna ju iaf..

Så enkelt så du skruvade åt fel håll? wink

Volvo 940 ltt "Purple purple" (1997)
volvoRacing90 Däckmissbrukare
4 mars 2013 · 144 Inlägg

den har inte halkat lite snett på avgashuset då? annars så gänga in stången ett par varv till o testa ..tänk på att du bör ej ladda mer än 1,2 med orginal stakar

mvh

Kolla gärna in min projekt tråd :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284392
Living my life sideways
Volvo C70 cab 2,4T "Bsr Steg 4" (2000)
jixz
4 mars 2013 ·

Raawn skrev:

jixz skrev:
Tjena, har en 945 turbo som laddade 1,1.. tänkte nu jag skulle få bara lite mer ladd på bilen inför elmia så man inte behöver skämmas big_smile
Sagt och gjort, gängade in stången ett varv och drog ut o provkörde, nu laddar den inte mer än 0,9-1.0 ?!
Vad är fel? Ska jag gänga in ännu mer och prova eller hur ska jag göra?


tack o hej! smile

EDIT: Kanske ska tillägga att det är inget som slår ifrån eller liknande så inget verkar bottna ju iaf..

Så enkelt så du skruvade åt fel håll? wink

nix! smile


volvoRacing90 skrev:
den har inte halkat lite snett på avgashuset då? annars så gänga in stången ett par varv till o testa ..tänk på att du bör ej ladda mer än 1,2 med orginal stakar

mvh

Förstår inget riktigt vad som har hamnat snett på avgashuset?  WG stången? Hur mkt ska jag prova dra in? 2 varv?

volvoRacing90 Däckmissbrukare
4 mars 2013 · 144 Inlägg

jixz skrev:

Raawn skrev:

jixz skrev:
Tjena, har en 945 turbo som laddade 1,1.. tänkte nu jag skulle få bara lite mer ladd på bilen inför elmia så man inte behöver skämmas big_smile
Sagt och gjort, gängade in stången ett varv och drog ut o provkörde, nu laddar den inte mer än 0,9-1.0 ?!
Vad är fel? Ska jag gänga in ännu mer och prova eller hur ska jag göra?


tack o hej! smile

EDIT: Kanske ska tillägga att det är inget som slår ifrån eller liknande så inget verkar bottna ju iaf..

Så enkelt så du skruvade åt fel håll? wink

nix! smile


volvoRacing90 skrev:
den har inte halkat lite snett på avgashuset då? annars så gänga in stången ett par varv till o testa ..tänk på att du bör ej ladda mer än 1,2 med orginal stakar

mvh

Förstår inget riktigt vad som har hamnat snett på avgashuset?  WG stången? Hur mkt ska jag prova dra in? 2 varv?

ja börja med 2 varv.. ibland när man inte sätter dit sprinten som håller fast stången så när man gasar på så kan den hoppa lite snett och till slut hoppa av tongue men om sprinten sitter där så vete fan:/

Kolla gärna in min projekt tråd :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284392
Living my life sideways
Volvo C70 cab 2,4T "Bsr Steg 4" (2000)
jixz
4 mars 2013 ·

volvoRacing90 skrev:
ja börja med 2 varv.. ibland när man inte sätter dit sprinten som håller fast stången så när man gasar på så kan den hoppa lite snett och till slut hoppa av tongue men om sprinten sitter där så vete fan:/

satte dit ny sprint så tror inte den har hoppat av, då skulle jag inte haft något ladd alls ju :o

snoddas
4 mars 2013 · 1 142 Inlägg

gåre inte å sätta ett t-kors på wg slangen istället för att hålla på med stången... lättare att återställa än å hålla på å gänga stången fram och tillbaka.

volvoRacing90 Däckmissbrukare
4 mars 2013 · 144 Inlägg

snoddas skrev:
gåre inte å sätta ett t-kors på wg slangen istället för att hålla på med stången... lättare att återställa än å hålla på å gänga stången fram och tillbaka.

Du får mycke ostabilare laddtryck med t-kors,men de funkar men inte optimalt tongue

Kolla gärna in min projekt tråd :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284392
Living my life sideways
Volvo C70 cab 2,4T "Bsr Steg 4" (2000)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
4 mars 2013 · 1 163 Inlägg

Varför ens ladda över 1.1 med den? inte direkt så att du får mer effekt av varmluft..

~Andy~
jimmzzan
4 mars 2013 · 1 168 Inlägg

Andyy90 skrev:
Varför ens ladda över 1.1 med den? inte direkt så att du får mer effekt av varmluft..

vill ju inte skämmas inför elmia??? madmadmadmad

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
4 mars 2013 · 1 163 Inlägg

jimmzzan skrev:

Andyy90 skrev:
Varför ens ladda över 1.1 med den? inte direkt så att du får mer effekt av varmluft..

vill ju inte skämmas inför elmia??? madmadmadmad

Haha true that.. kan ju bli pinsamt :o

~Andy~
Johan85 Avstängd
4 mars 2013 · 1 418 Inlägg

Andyy90 skrev:

jimmzzan skrev:

Andyy90 skrev:
Varför ens ladda över 1.1 med den? inte direkt så att du får mer effekt av varmluft..

vill ju inte skämmas inför elmia??? madmadmadmad

Haha true that.. kan ju bli pinsamt :o

mycke coolare att smälta nåt istället big_smile

snoddas
5 mars 2013 · 1 142 Inlägg

vad äre som du ska göra på just elmia som gör att du måste ladda mer än 1.1bar ? ja höjde laddtrycket på min saab 9000 med ett t-kors som ja borra upp hålet i till ja fick önskat laddtryck. hade bsr steg 1 i från början å borra sen upp hålet tills den ladda 1.4 bar  å de blev jämn laddtryck av de. å åkte så i över 1.5år innan ja sålde bilen. de ända som "pajja" var koppling som verkade vara för klen:S

jixz
5 mars 2013 ·

ska ju ligga o dra bilar på motorvägen såklart! wink

jonTe
5 mars 2013 · 5 710 Inlägg

Jag kommer bli sjuuuuukt impad om du laddar 1.4....speciellt på väg ned till Elmia....roll


Stången är ganska fingängad, på motorerna jag skruvar på motsvarar 1 varv en höjning av 0.03bar.

MVH Jonas
..............
jixz
5 mars 2013 ·

jonTe skrev:
Jag kommer bli sjuuuuukt impad om du laddar 1.4....speciellt på väg ned till Elmia....roll


Stången är ganska fingängad, på motorerna jag skruvar på motsvarar 1 varv en höjning av 0.03bar.

var sägs det att jag ska säga vad jag har för laddtryck i bilen? har inte ens sagt hur mkt jag ska köra med? smile

jag finner det rätt underhållande när folk med nyare bilar försöker hänga med big_smile
men måste vara något fel då jag får mindre ladd när jag spänner wg'n? hmm

Senast redigerat av jixz (5 mars 2013)

RymdSeglet N/A
5 mars 2013 · 165 Inlägg

Hoppas du smäller av stakarna eller nått så du slipper spela Allan!

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Thaien
5 mars 2013 · 933 Inlägg

jixz skrev:

jonTe skrev:
Jag kommer bli sjuuuuukt impad om du laddar 1.4....speciellt på väg ned till Elmia....roll


Stången är ganska fingängad, på motorerna jag skruvar på motsvarar 1 varv en höjning av 0.03bar.

var sägs det att jag ska säga vad jag har för laddtryck i bilen? har inte ens sagt hur mkt jag ska köra med? smile

jag finner det rätt underhållande när folk med nyare bilar försöker hänga med big_smile
men måste vara något fel då jag får mindre ladd när jag spänner wg'n? hmm

Ladd är inte allt hörru du. Btw de är inte svårt och dra nya bilar, allt beror på vad de är för bilar också

BMW M5 (1999)
jixz
5 mars 2013 ·

Thaien skrev:
Ladd är inte allt hörru du. Btw de är inte svårt och dra nya bilar, allt beror på vad de är för bilar också

har inte påpekat att det är allt?

jimmzzan
5 mars 2013 · 1 168 Inlägg

snoddas skrev:
vad äre som du ska göra på just elmia som gör att du måste ladda mer än 1.1bar ? ja höjde laddtrycket på min saab 9000 med ett t-kors som ja borra upp hålet i till ja fick önskat laddtryck. hade bsr steg 1 i från början å borra sen upp hålet tills den ladda 1.4 bar  å de blev jämn laddtryck av de. å åkte så i över 1.5år innan ja sålde bilen. de ända som "pajja" var koppling som verkade vara för klen:S

Att jämnföra Saabs t5 motor med volvos FK, det går bara inte.big_smile

Om du återställer wgn, dvs du skruvar tillbaka. Har du 1,1 i laddtryck då?

Senast redigerat av jimmzzan (5 mars 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang