Höja laddet 945 LTT! Blev något fel?

jixz
5 mars 2013 ·

jimmzzan skrev:
Om du återställer wgn, dvs du skruvar tillbaka. Har du 1,1 i laddtryck då?

var nyss ute och kollade upp det och nix det hade jag ej, så vet inte vad som har hänt. ska prova dra upp det igen till 1,1 o köra så helt enkelt.

Anders_2jzgte
5 mars 2013 · 23 Inlägg

du måste köpa en vev så du kan veva ut resten av laddtrycket  veven finns på biltema för endast 4999:-

Jensa_B
5 mars 2013 · 134 Inlägg

Anders_calibra skrev:
du måste köpa en vev så du kan veva ut resten av laddtrycket  veven finns på biltema för endast 4999:-

Hahahaha sitter svintrött och kollar garaget och jävlar vad jag skrattade när jag lästa det där big_smile

Johan85 Avstängd
5 mars 2013 · 1 418 Inlägg

den ladda redan för brinnande livet och så skulle han tvinga ur den lillekraken mer då hängde turbon upp en snara i huven och sparka undan bultarna för han orkade inte sitt hårda liv längre:/ RIP stackars turbo alla som läst denna tråd kommer sörja dig och förstå ditt beslut...

Gumartin
5 mars 2013 · 287 Inlägg

Tycker att den lilla turbon bromsar redan vid 1bar o märks inte om man höjer nått mer, blir bara värme av skiten istället o den kommer garanterat ge upp snart.

Audi A3 1.8T "Dahlbäck steg3" (1998)
BMW 530D E61 "Bärs" (2008)
Blyfot_Racing
5 mars 2013 · 904 Inlägg

Det ä la ingen som har sagt nåt om han har andra stakar å turbo eller? Det kanske ä bytt ? Inget å spekulera i han fråga om laddet  dumt å ladda mer med original sakerna annars förstår jag om han vill höja laddet :-)

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
hangman
5 mars 2013 · 2 174 Inlägg

En orginal turbo pumpar bara varm luft efter 0,8 ladd. Du får inte mer effekt över det bara tar sönder grejerna.

Thaien
6 mars 2013 · 933 Inlägg

hangman skrev:
En orginal turbo pumpar bara varm luft efter 0,8 ladd. Du får inte mer effekt över det bara tar sönder grejerna.

Enligt?

BMW M5 (1999)
jixz
6 mars 2013 ·

QuattroMartin skrev:
Tycker att den lilla turbon bromsar redan vid 1bar o märks inte om man höjer nått mer, blir bara värme av skiten istället o den kommer garanterat ge upp snart.

Denna bilen har laddat 1,1 sedan många år tillbaka och har aldrig varit problem med snurran, impellern är också bra. Så du har fel tydligen?

jixz
6 mars 2013 ·

Blyfot_Racing skrev:
Det ä la ingen som har sagt nåt om han har andra stakar å turbo eller? Det kanske ä bytt ? Inget å spekulera i han fråga om laddet  dumt å ladda mer med original sakerna annars förstår jag om han vill höja laddet :-)

Tacka gud för det finns någon som är seriös än resten av pappskallarna.
Grejen att jag fråga är för jag har fått problem med det när jag skulle dit med stången efter jag gjort vid oljereturen. Nu sitter den längst in WG'n och jag får inte mer än 0,9 typ.
Har även hört folk laddar som ett par idioter och det håller, fråga mig inte hur länge för det har jag inte spekulerat i. Skulle höjt till 1,2 bara men eftersom jag har fått problem att den inte vill upp i mer än 0,9 så la jag upp en tråd här. Bättre att fråga folk i närheten som kan ist för man ska få en massa oseriösa svar.




och ni andra som tog det på allvar med att jag ska ligga o dra bilar på elmia haha. ska kunna köra runt med det också, inte maxa bilen och hoppas på att blocket inte spricker...

Senast redigerat av jixz (6 mars 2013)

jimmzzan
6 mars 2013 · 1 168 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Det ä la ingen som har sagt nåt om han har andra stakar å turbo eller? Det kanske ä bytt ? Inget å spekulera i han fråga om laddet  dumt å ladda mer med original sakerna annars förstår jag om han vill höja laddet :-)

Enkelt löst, det står inte att det är något om bytt turbo. Står i infon vad som är gjort, men ingen turbo är nerskriven.
Alltså utgår alla att det sitter en org turbo på.


Det är inget turbo+ paket på den va?

Senast redigerat av jimmzzan (6 mars 2013)

jixz
6 mars 2013 ·

jimmzzan skrev:

Blyfot_Racing skrev:
Det ä la ingen som har sagt nåt om han har andra stakar å turbo eller? Det kanske ä bytt ? Inget å spekulera i han fråga om laddet  dumt å ladda mer med original sakerna annars förstår jag om han vill höja laddet :-)

Enkelt löst, det står inte att det är något om bytt turbo. Står i infon vad som är gjort, men ingen turbo är nerskriven.
Alltså utgår alla att det sitter en org turbo på.


Det är inget turbo+ paket på den va?

nix, men problemet som jag inte förstår hur det har uppstått är varför jag inte får ladd över 0,9 och stången är max ingängad och den laddade tidigare 1,1?

jixz
6 mars 2013 ·

jimmzzan skrev:
ryck wg slangen

ha-ha

jimmzzan
6 mars 2013 · 1 168 Inlägg

testa, då måste du få mer ladd. eftersom du inte kan justera ditt laddtryck igenom att skruva på armen så e ju nått knäppt. testa ta loss den och se bara, kanske händer att det laddar perfekt på 1,1 eller lite högre.

jixz
6 mars 2013 ·

jimmzzan skrev:
testa, då måste du få mer ladd. eftersom du inte kan justera ditt laddtryck igenom att skruva på armen så e ju nått knäppt. testa ta loss den och se bara, kanske händer att det laddar perfekt på 1,1 eller lite högre.

lite högre? vågar inte ens testa på den gamle stackarn om den skenar iväg, så låter det va eller provar sätta brickor vid wg'n :p

Anders_2jzgte
6 mars 2013 · 23 Inlägg

hehe smile

Jensa_B skrev:

Anders_calibra skrev:
du måste köpa en vev så du kan veva ut resten av laddtrycket  veven finns på biltema för endast 4999:-

Hahahaha sitter svintrött och kollar garaget och jävlar vad jag skrattade när jag lästa det där big_smile

Anders_2jzgte
6 mars 2013 · 23 Inlägg

skämt åsido , funderar på om det kan hänt nått med WG luckan ? kanske inte stänger helt pga massa sot / koks ? ta loss wg armen och se så luckan går lätt och ev gör rent där luckan ska stänga bara en tanke ..

Johan85 Avstängd
6 mars 2013 · 1 418 Inlägg

Thaien skrev:

hangman skrev:
En orginal turbo pumpar bara varm luft efter 0,8 ladd. Du får inte mer effekt över det bara tar sönder grejerna.

Enligt?

ja folk som kör volvo och har provat?

Johan85 Avstängd
6 mars 2013 · 1 418 Inlägg

jixz skrev:

QuattroMartin skrev:
Tycker att den lilla turbon bromsar redan vid 1bar o märks inte om man höjer nått mer, blir bara värme av skiten istället o den kommer garanterat ge upp snart.

Denna bilen har laddat 1,1 sedan många år tillbaka och har aldrig varit problem med snurran, impellern är också bra. Så du har fel tydligen?

original turbon bottnar 220 230hk vilket är runt 1bar på en volvo rödblock annars stryper avgashuset ner hela effekten om man gjort annat med motorn:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang