3917
Sök

Byta lambdasond på volvo V40 - 96

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
Böt precis bort 740in mot en v40 som lambdasonden tydligen är trasig på.

när den är kall måste den stå på tomgången ca 7-8 minuter innan man kan köra iväg, sen går den som den ska och lamba lampan tänds när bilen nått 90 grader, hur mycket arbete är det att byta en sån?

ska väll till skroten i morgon tänkte jag & köpa en om man inte måste plocka bort hela motorn för bytet villsäga tongue

4 824 Inlägg
9 mars 2013
vad säger felkoderna då? iom att "lambdalampan" som i själva verket är en motorelektroniklampa tänds så finns det 1 eller flera felkoder lagrade.

byta lambdasond är inget svårt, sitter i främre delen av avgassystemet och kontakten sitter uppe vid motorn så den kommer du åt via motorrummet.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
Christian S skrev:
vad säger felkoderna då? iom att "lambdalampan" som i själva verket är en motorelektroniklampa tänds så finns det 1 eller flera felkoder lagrade.

byta lambdasond är inget svårt, sitter i främre delen av avgassystemet och kontakten sitter uppe vid motorn så den kommer du åt via motorrummet.

okej, bara det jag ville veta. felkoden säger att den är trasig och enlige flrra ägaren såg man att kontakten typ hände då själva konakten var trasig smile

Sök