Volvo 945:a Lång tidsprojekt

"UPPEHÅLL PÅ OBESTÄMD FRAMTID! Tja välkommen till mitt lilla projekt som är ett långtids projekt. Bilen är en 945:a med 42000km bakom sig som ska få sig lite kärlek. Bilen är en förlovningsbil då den köptes samma dag som jag förlovade mig med BenzBruda (här på garaget) Målet är att få till en bil som ska användas å inte behöva oroa sig för.
  • 36 Följare
  • 43 919 Visningar
  • Projektet avslutat 3 maj 2014
ironscull Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
1 december 2013 · 640 Inlägg

Har nu bestämt att Volvon ska väck för pengar räcker inte till sad
Så kommer nu att söka efter en billigare bil å starta ett projekt med den istället..
Kommer bli jobbigt att göra sig av med den men måste har andra saker att lägga pengar på å tid som också ska säljas eller ha kvar.
Jaja tack för mig
Med vänlig hälsning Kim

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
2 december 2013 · 1 481 Inlägg

Tråkigt när de blir så hmm

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
ironscull Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
3 december 2013 · 640 Inlägg

Turbo-Fransson skrev:
Tråkigt när de blir så hmm

Ja det blir så när man är arbetslös hmm

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
ironscull Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
21 december 2013 · 640 Inlägg

Uppdatering Igen då !!!!!

Liket lever igen å kommer troligtvis att behållas då man fått praktik å får fixa till bilen där big_smile
Var en smula irriterad på bilen men hittade vad felen är på den nu så i Januari kommer den att flyttas å lagas big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56217/56217-4b4c732e7303546d12c34b7aa8dd0c0a.jpg
Så fler uppdateringar kommer Ändå big_smile

Senast redigerat av ironscull (21 december 2013)

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
Donic
21 december 2013 · 315 Inlägg

ibland är det inte fel med praktik kan ju leda till jobb d har det gjort för mig ett par gånger iaf...

läst alla sidor verkar vara lite o göra på den eller bara allmänt saker som strular?

ironscull Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
21 december 2013 · 640 Inlägg

Donic skrev:
ibland är det inte fel med praktik kan ju leda till jobb d har det gjort för mig ett par gånger iaf...

läst alla sidor verkar vara lite o göra på den eller bara allmänt saker som strular?

Denna praktik älskar jag jämfört med andra ställen en varit på smile
Ja du det är väll ett litet rosthål mellan batteribaljan och innerskärmen som ska fixas då batterifästet försvann hmm
Å sen är det knas med tomgångsmotorn så det är skit fel egentligen..
Har för det mesta bara gjort små saker som indirekt inte syns tongue
Ska bli omvårdnad av yttersidan nu å uppsmörjning av olika ting

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
Stagern Volvo 940 mekaniker
10 januari 2014 · 402 Inlägg

Kul projekt prem lagd smile

ironscull Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
10 januari 2014 · 640 Inlägg

Stagern skrev:
Kul projekt prem lagd smile

Tackar ja det har varit en händelserik resa hittills med velin fram å tillbaka på å skaffa annat men nu blir den kvar ett tag till big_smile
Så kommer mer uppdateringar när den är flyttat till praktiken så man kan fixa den under vintern big_smile

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
ironscull Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
19 januari 2014 · 640 Inlägg

Uppdate
Volvon lever och är flyttad

Idag har man hjälpt pappa att få på extraljusen "inte en dag förtidigt" efter det så grejade vi lite med 945:a som startade utan problem fast ja inte rört den på ett tag men är ju Volvo.Vi sedan flyttat på den några km till en redig verkstad som ja ska vara i å fixa det sista på den inför besiktningen å spara ihop till allt som sak göras nu.
Å som vanligt så söker man jobb som en idiot tråkigt att leva på ingenting därav projektet har gått så segt sad .

Sist men inte minst
Bilder kommer imorgon eller på Tisdag på härken wink

Har också kommit på en lista som ska göras nu inför besiktningen..

1. Kolla bromsar.
2. Svetsa batteri lådan "enda rosthålet på bilen".
3. Slipa ner skärmkanter och huv.
4. Kolla över avgassystemet.
5. Kolla över alla lampor.
6. Spola av bilen och motorn.
7. Fixa den lilla rutan.

Finns nog mer  Men nöjer mig med detta hörs av imorgon Med vänlig hälsning Kim

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
ironscull Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
3 maj 2014 · 640 Inlägg

Så nu är bilen skrotad pga svår smälld fram och bak så orken tog slut att fullfölja det...
Kommer nytt projekt om den nya bilen kommer inom kort Med vänlig hälsning Kim

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang