d låter lätast å dra in en ny kabel i kupen å sen vidare, men ska jag änvända den tjockleken jag har på dne nuvarande rem kabeln då lr ska ajg ha lika tjock som plusmatningen är?
Tex 1,5mm2 räcker. Det går ingen stor ström genom den kabeln, mindre än 0,5A.
d låter lätast å dra in en ny kabel i kupen å sen vidare, men ska jag änvända den tjockleken jag har på dne nuvarande rem kabeln då lr ska ajg ha lika tjock som plusmatningen är?
Remote är inte tjockleken så viktig. Ta samma grovlek det redan är på rem-sladden för det är ändå det den "klarar" som mest. Det är den vanliga plusmatningen till steget man helst ska välja större kvadrat på!
Detta beror väll även på vilken kvadrat han har på plusmatningen? Vet en polare som driver sitt steg till sina 6*9or med ganska vek kabel så där hade det funkat.
En vanlig strömbrytare brukar tåla 10A eller 16A som max och även ett klent steg kan dra tex 15A, då blir det för varmt i brytaren+spänningsfall och den kan smälta med risk för brand dessutom.
Jaha Man lär sig nåt varje dag ^_^ Ska se till o inte göra den tabben
nu blev jag förvirrad här. det skrevs strömbrytaren kudne smälta å spännigsfall å allt å 15A osv å sen va d 0,5A, blev väldigt förvirrad nu . om jag tar nuvarande remote kabeln, kopplar in den i batteriet,drar in den i kupen, skarvar in en strömbrytare å sen vidare till slutsteget, funkar det då?
nu blev jag förvirrad här. det skrevs strömbrytaren kudne smälta å spännigsfall å allt å 15A osv å sen va d 0,5A, blev väldigt förvirrad nu . om jag tar nuvarande remote kabeln, kopplar in den i batteriet,drar in den i kupen, skarvar in en strömbrytare å sen vidare till slutsteget, funkar det då?
Haha sorry om det blev förvirrande
Spänningsfall + brand behöver du inte oroa dig om du bara låter stegets plusmatning vara som den är. Men om vi lägger upp det vääääldigt enkelt nu:
Stegets Remote ska vara kopplat till konstant 12v med en brytare! Så det du säger fungerar JA!