Inget kräm i basen, mutant eller nått.

Drönirettab
12 mars 2013 · 21 761 Inlägg

Plocka bort basen och se så att kablarna sitter fast ordentligt, dels på basen och dels där kablarna går till uttaget inuti lådan. Kolla även om basen bara har en spole eller två. smile

paketerad
12 mars 2013 · 223 Inlägg

om ja trycker in mitt monoblock 850wrms orkar det med generatorn då? han har en 740 .. det sitter ett andersson 4 kanals från netonet i med. som driver två 6x9 i hathyllan och fram 4" det funkar bra.

för varken mutant monoblocket eller mds monoblocket orkar driva bägge basarna?  absolut inte mutant steget,   synd för mds blocket är typ trasigt vid lågnivå ingångarna dom glappar och man får wine ljudet när man gasar ibland.

paketerad
12 mars 2013 · 223 Inlägg

vore ju synd att inte fått nått kräm i det han köpt.

Rigan
12 mars 2013 · 451 Inlägg

Basboost är skit man använder för att kompensera dålig insignal till slutsteget eller dålig musik. Hoppas ni inte blir förvånade när ni bränner basar och eldar slutsteg när ni väl köper lite mer potent elektronik.

Lycka till med problemen.

Mikiver
13 mars 2013 · 105 Inlägg

lämna tillbaka grejerna, o be om ett nytt, har hört folk ge det paketet ganska bra kritik, måste vara något som är fel, åk tillbaka och byt!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
13 mars 2013 · 3 929 Inlägg

Det tråkiga är att det är så.
Jag råkade köpa ett sånt paket när jag var ny på ljud och upplevde samma sak som dig. Den gjorde absolut ingenting.
Har han öppet köp på den? Isåfall tycker jag att han borde åka fort som fan och lämna tillbaka det för att sedan köpa något begagnat på blocket istället som kommer göra tusen gånger mer nytta.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Snippan91 Db-njutare
13 mars 2013 · 246 Inlägg

Skruva loss basen och kolla om kablarna sitter ordentligt:D

2x DD1515 + DDM3 + 2x xs d2400 = 150.2db ....... Sen small det!
Volkswagen Lim 113 bubbla "Cal-looker" (1965)
paketerad
13 mars 2013 · 223 Inlägg

klarar generatorn att driva 3 slutsteg,?

Mikiver
13 mars 2013 · 105 Inlägg

ska inte vara några problem, beror ju dock på vad det är för steg, har du 3st DD m3or så kanske det inte pallar men förmodar att det inte är så kraftiga steg. en ordentlig strömkabel så ska det inte vara några problem!

risodlarn
13 mars 2013 · 577 Inlägg

Vem är det som har dessa problem? Jag kanske kan ta en titt.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
paketerad
13 mars 2013 · 223 Inlägg

Mikiver skrev:
ska inte vara några problem, beror ju dock på vad det är för steg, har du 3st DD m3or så kanske det inte pallar men förmodar att det inte är så kraftiga steg. en ordentlig strömkabel så ska det inte vara några problem!

en 4 kanals andersson från netonet 4 x 50 Watt RMS, 2 x 100 Watt RMS eller 1 x 200 Watt RMS, vid 4 Ohm

ett mutant på 150w

ett monoblock mds på 850 wrms

tror du det orkar?   2 feta ström kablar..

paketerad
13 mars 2013 · 223 Inlägg

risodlarn skrev:
Vem är det som har dessa problem? Jag kanske kan ta en titt.

tyvärr har jag flyttat från khamn, har inte uppdaterat info. bor numera i Motala.

Pantsfoff
13 mars 2013 · 204 Inlägg

Låter som något är fel. Jag har typ exakt samma paket och jag tycker det spelar på riktigt bra! Man kan inte höra mycket utanför, men inne i bilen är det helt ok!
Kolla så du har bryggat steget till högtalaren. (Ta en svart från ena sidan och en röd från andra)

Låter ju dock som att det är fel på baslådan!

paketerad
13 mars 2013 · 223 Inlägg

Pantsfoff skrev:
Låter som något är fel. Jag har typ exakt samma paket och jag tycker det spelar på riktigt bra! Man kan inte höra mycket utanför, men inne i bilen är det helt ok!
Kolla så du har bryggat steget till högtalaren. (Ta en svart från ena sidan och en röd från andra)

Låter ju dock som att det är fel på baslådan!

finns ju bara 1 + och 1 minus, hur går ju inte sätta fel.

Pantsfoff
13 mars 2013 · 204 Inlägg

toorop skrev:

Pantsfoff skrev:
Låter som något är fel. Jag har typ exakt samma paket och jag tycker det spelar på riktigt bra! Man kan inte höra mycket utanför, men inne i bilen är det helt ok!
Kolla så du har bryggat steget till högtalaren. (Ta en svart från ena sidan och en röd från andra)

Låter ju dock som att det är fel på baslådan!

finns ju bara 1 + och 1 minus, hur går ju inte sätta fel.

Jaha, visste inte att det var ett mono-steg tongue

Mikiver
13 mars 2013 · 105 Inlägg

toorop skrev:

Mikiver skrev:
ska inte vara några problem, beror ju dock på vad det är för steg, har du 3st DD m3or så kanske det inte pallar men förmodar att det inte är så kraftiga steg. en ordentlig strömkabel så ska det inte vara några problem!

en 4 kanals andersson från netonet 4 x 50 Watt RMS, 2 x 100 Watt RMS eller 1 x 200 Watt RMS, vid 4 Ohm

ett mutant på 150w

ett monoblock mds på 850 wrms

tror du det orkar?   2 feta ström kablar..

jadå inga problem..

paketerad
13 mars 2013 · 223 Inlägg

Pantsfoff skrev:

toorop skrev:

Pantsfoff skrev:
Låter som något är fel. Jag har typ exakt samma paket och jag tycker det spelar på riktigt bra! Man kan inte höra mycket utanför, men inne i bilen är det helt ok!
Kolla så du har bryggat steget till högtalaren. (Ta en svart från ena sidan och en röd från andra)

Låter ju dock som att det är fel på baslådan!

finns ju bara 1 + och 1 minus, hur går ju inte sätta fel.

Jaha, visste inte att det var ett mono-steg tongue

sorry glömde skriva det.


i allafall så koppla jag båda basarna på mitt defekta mds block, det tydligen gick bra.. Får ett jävla tryck i båda basarna, så mutant steget åker i korgen! vilket jävla skit.


Om nu steget klarar de två basarna, annars får jag koppla om mutant basen med mutant steget.

Lowpass
13 mars 2013 · 1 224 Inlägg

Åk tillbaka med lådan och be de testa den, jag har jätte bra erfarenhet av Netonnets service och de löser oftast problemet direkt.

Sist hade jag köpt en ny Piooner stereo som började dö efter en vecka, åkte dit... det bekräftades och jag tog ut en ny.

i-vtec Do you?
YeahBitch
13 mars 2013 · 730 Inlägg

Lowpass skrev:
Åk tillbaka med lådan och be de testa den, jag har jätte bra erfarenhet av Netonnets service och de löser oftast problemet direkt.

Sist hade jag köpt en ny Piooner stereo som började dö efter en vecka, åkte dit... det bekräftades och jag tog ut en ny.

Sry for offtopic men nice profil bild x)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Lowpass
13 mars 2013 · 1 224 Inlägg

YeahBitch skrev:

Lowpass skrev:
Åk tillbaka med lådan och be de testa den, jag har jätte bra erfarenhet av Netonnets service och de löser oftast problemet direkt.

Sist hade jag köpt en ny Piooner stereo som började dö efter en vecka, åkte dit... det bekräftades och jag tog ut en ny.

Sry for offtopic men nice profil bild x)

Haha! detsamma!

i-vtec Do you?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang