4324
Sök

Val av svets.

505 Inlägg
19 oktober 2006
Trådstartare
Hejsan! Jag tänkte inskaffa mig min första egna svets, då jag mest kommer att försöka mig på laga lite rost i golv och inne i hjulhus och sådant! Då undrar jag vad för slags svets jag skall använda, jag kommer inte hålla på något med balkar och sådant som skärmkanter och dyl. Har hört migsvets, men då är frågan, hur många amp ska den kunna leverara för att saker och ting skall hålla? Såsom sätta dit en plåt i ett hjulhus på 15x10cm? Eller nåt annat bra förslag?

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

jon
76 Inlägg
20 oktober 2006
en liten mig räcker, hur många ampere du behöver beror väl på tjockleken på plåten.
Senast redigerat av chrisC (20 oktober 2006)

Chris

505 Inlägg
20 oktober 2006
Trådstartare
ja, det kommer väl vara max 1mm plåt som jag kommer att svetsa... låt säga mest 0.5 - 0,7. men jag kanske går upp nån gång till 1mm plåt. hur många ampere ska den då ligga på?

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 oktober 2006
150 kan nog vara lagom, då kan du svetsa lite större saker med, små migar brukar ha dåliga inställningmöjligheter...

FreddeK
21 oktober 2006
jag själv är ingen svetsexpert men satsa på en som har lite pulver för du lär ju utvecklas snabbt och då kan det vara bra med en redig svets...dock en kostnadsfråga men blir ju dyrare om du ska ha en värre sedan!

Svindåre
1 433 Inlägg
21 oktober 2006
det är ju smidigast med mig, med en pinn svets så måste du ju handla pinnar hela tiden.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

505 Inlägg
21 oktober 2006
Trådstartare
Okej, jag funderade lite på om någon av dessa två längst ner kunde duga fint?
Jag vet inte hur kvalitén är på dessa svetsar men de borde väl fungera?

http://www.clasohlson.se/?AFP=store/fs_ … Campaign=N

Troligen så blir det väl den längst ner? Den för 3395.
Den lite billigare för 1895, hur tjock plåt duger den till att svetsa? Och självklart så ska det hålla:D

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

Sök