Något konstigt med min V70R - 98

Drunk A.Sörman
14 mars 2013 · 1 299 Inlägg

mikael_86 skrev:
heheheh (DRUNK) då har du väll slitit bort själva larm enheten och kopplat förbi den???? sj ville ja inte göra det utan fixade dosan då ja visste att de va den som va felet eftersom ja har modifigierat om den så den passar i en kirnyckel istället....

Hahah va fan tror du om mig big_smile. Nej har inte tagit bort något finns en (bugg) som nollar om larmet tänker inte skriva hur man gör här då kan vi ta det i pm. Vågar ju inte lova att det funkar i din då min ändå är 95 men funkade även i en bekants v70 2.5t smile

mikael_86
14 mars 2013 · 860 Inlägg

okej.... hmm va ja vet kan man ta bort larmenheten och sätta en kabel mellan kontakt 50a och 50b det sa volvo att ja skulle prova om ja inte fick dosan att funka så kopplas start spärren ifrån.... annars kan man på något sätt inom ett par sekunder sätta igång tänningen o sen ta bort batteriet några sekunder o sätta tillbaka det och de kan låsas upp så... men inte vanligt,,,, volvo själva som sa de till mig...

BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
Drunk A.Sörman
14 mars 2013 · 1 299 Inlägg

mikael_86 skrev:
ja jo ja vet... ja höll på att skita ner mig när man sitter i bilen o den är totalt stöld spärrad och tjuter som FAAAAN.... höll på att få panik innan ja kom på att ja har taklucka..... det ända som kan funka annars va ja vet är om man har 2st original dosor sen bilen köptes lr ja som ligger inlaggt i larmet och man provar med dosa 2 istället då kan den larma av med....

Fick samma tips även jag från Bilia när jag åkte ditt å frågade efter ny dosa.

Sen visade jag dom mitt sätt å då garvade dom bara som fan big_smile

Jag skriver till dig hur man gör ifall du behöver flytta på bilen.

mikael_86
14 mars 2013 · 860 Inlägg

okej hehehe visst...

Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
Saffranskalle Palfinger tekniker
14 mars 2013 · 1 248 Inlägg

Drunk skrev:

mikael_86 skrev:
ja jo ja vet... ja höll på att skita ner mig när man sitter i bilen o den är totalt stöld spärrad och tjuter som FAAAAN.... höll på att få panik innan ja kom på att ja har taklucka..... det ända som kan funka annars va ja vet är om man har 2st original dosor sen bilen köptes lr ja som ligger inlaggt i larmet och man provar med dosa 2 istället då kan den larma av med....

Fick samma tips även jag från Bilia när jag åkte ditt å frågade efter ny dosa.

Sen visade jag dom mitt sätt å då garvade dom bara som fan big_smile

Jag skriver till dig hur man gör ifall du behöver flytta på bilen.

Cred till dig som tänker efter före wink det är nog ganska många som skulle missbruka det sättet. Dessvärre blir man ju nyfiken då man har jobbat med bilarna tongue

Volvo Xc70 (2001)
Drunk A.Sörman
14 mars 2013 · 1 299 Inlägg

VKN_940 skrev:

Drunk skrev:

mikael_86 skrev:
ja jo ja vet... ja höll på att skita ner mig när man sitter i bilen o den är totalt stöld spärrad och tjuter som FAAAAN.... höll på att få panik innan ja kom på att ja har taklucka..... det ända som kan funka annars va ja vet är om man har 2st original dosor sen bilen köptes lr ja som ligger inlaggt i larmet och man provar med dosa 2 istället då kan den larma av med....

Fick samma tips även jag från Bilia när jag åkte ditt å frågade efter ny dosa.

Sen visade jag dom mitt sätt å då garvade dom bara som fan big_smile

Jag skriver till dig hur man gör ifall du behöver flytta på bilen.

Cred till dig som tänker efter före wink det är nog ganska många som skulle missbruka det sättet. Dessvärre blir man ju nyfiken då man har jobbat med bilarna tongue

Ja hade alla bara haft rent mjöl i påsen hade man ju skrivit ut det men tyvärr är det redan vanligt att dessa bilar blir stulna.

mikael_86
15 mars 2013 · 860 Inlägg

hur gick det igår fixade du dosan???? synd du inte bodde nära mig då kunde ja kollat på den o kanske bytt knappen i den åt dig.... hoppas du får de o funka iaf...

BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
_Hogborg
15 mars 2013 · 15 Inlägg

mikael_86 skrev:
hur gick det igår fixade du dosan???? synd du inte bodde nära mig då kunde ja kollat på den o kanske bytt knappen i den åt dig.... hoppas du får de o funka iaf...

Har slipat ner låset så min nyckel passar så jag kan iaf låsa bilen nu :p köpte även nya dosor med tillhörande mottagare till larm smile

Phaeton Falgfixaren.se
15 mars 2013 · 647 Inlägg

_Hogborg skrev:

mikael_86 skrev:
hur gick det igår fixade du dosan???? synd du inte bodde nära mig då kunde ja kollat på den o kanske bytt knappen i den åt dig.... hoppas du får de o funka iaf...

Har slipat ner låset så min nyckel passar så jag kan iaf låsa bilen nu :p köpte även nya dosor med tillhörande mottagare till larm smile

Slipat ner låset ??
Va de inte clås/larm som strula ?

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
mikael_86
15 mars 2013 · 860 Inlägg

ehh va har du gjort allt de där för helt i onödan???

BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
mikael_86
15 mars 2013 · 860 Inlägg

du ska inte hålla på o krabba med nytt larm i bilen då allt är kopplat via larmet och start spärren i volvos orginal larm....

Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
_Hogborg
15 mars 2013 · 15 Inlägg

Förra ägaren har bytt handtag så nyckeln passade inte.. därför jag slipade till de så min nyckel passar så jag iaf kan öpnna/låsa.
Original larm är de ej. Det är något annat.. men ska installera nya dosor och mottagare idag.

mikael_86
15 mars 2013 · 860 Inlägg

okej.... kan du innan du byter larm o den skiten ta kort på din larm dosa och lägga ut på garaget så ja får se på den.... för man brukar ALDRIG byta ut det orginal larmet som sitter i R bilarna då det är grymt bra larm

BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
_Hogborg
15 mars 2013 · 15 Inlägg

mikael_86 skrev:
okej.... kan du innan du byter larm o den skiten ta kort på din larm dosa och lägga ut på garaget så ja får se på den.... för man brukar ALDRIG byta ut det orginal larmet som sitter i R bilarna då det är grymt bra larm

Dom på volvo sa att det inte var original.. går och tjuter som attan så fort de blåser för mkt!

mikael_86
15 mars 2013 · 860 Inlägg

hahahah ja det är typiskt volvo irginal larm de gjorde mitt med innan ja fixade till det.... va ja vet på R bilar så sitter det ALLTID volvo orginal larm i dom och det är kopplat till tänningslåset så du kan inte starta den om larmet gått o sånt.... fixa den gamla larm dosan istället för att sabba bilen mer ett råd bara

Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
_Hogborg
15 mars 2013 · 15 Inlägg

mikael_86 skrev:
hahahah ja det är typiskt volvo irginal larm de gjorde mitt med innan ja fixade till det.... va ja vet på R bilar så sitter det ALLTID volvo orginal larm i dom och det är kopplat till tänningslåset så du kan inte starta den om larmet gått o sånt.... fixa den gamla larm dosan istället för att sabba bilen mer ett råd bara

Går som sagt inte att koda ny nyckel av någon anledning och dosan fungerar inte.. så ska bara byta mottagare med tillhörande dosor.

mikael_86
15 mars 2013 · 860 Inlägg

nej jag sa ju det om du kan läsa... att du MÅSTE laga din gamla larmdosa först så du kan larma av med den sen kan du koda om en ny larm dosa.... du måste ÖPPNA din gamla larm dosa och värma lödningarna på den....

att göra så som du tänker nu kan mer bara förstöra bilen mer en att göra så som ja sa till dig från början då LARM SYSTEMET är kopplat i hela bilen asså det är ett o samma system till boxen.... och du måste först få gamla larmdosan att avaktivera larmet sen kan du koda en ny larmdosa jag vet det eftersom ja hade samma problem...

lr orkar du inte lägga lite energi på att värma om lödningarna på din gamla larm dosa som tar 5-15min istället för o hålla på o riva inredningen o slita ur allt med larmet o sätta i de andra o krångla me det? hade ja bott nära dig hade ja kunnat fixa de åt dig istället så de blir seriöst gjort...

BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
Mikael i norrk Budbilsglidare
19 mars 2013 · 228 Inlägg

_Hogborg skrev:
Förra ägaren har bytt handtag så nyckeln passade inte.. därför jag slipade till de så min nyckel passar så jag iaf kan öpnna/låsa.
Original larm är de ej. Det är något annat.. men ska installera nya dosor och mottagare idag.

Ja har inte bytt nåt handtag på bilen o inte ägaren innan mig heller..




_Hogborg skrev:

mikael_86 skrev:
okej.... kan du innan du byter larm o den skiten ta kort på din larm dosa och lägga ut på garaget så ja får se på den.... för man brukar ALDRIG byta ut det orginal larmet som sitter i R bilarna då det är grymt bra larm

Dom på volvo sa att det inte var original.. går och tjuter som attan så fort de blåser för mkt!

Så klart det är orginallarm i bilen.. Om du kollar på B stolparna invändigt så sitter det rörelsesensorer o har du hängt i en doftgran el liknande när tex en lastbil åker förbi så rör sig den o då går larmet..

Volvo 850 T-5R "Black Beast" (1995)
Phaeton Falgfixaren.se
19 mars 2013 · 647 Inlägg

mikael_86 skrev:
tyvärr rev han ut original larmet o satte i något annat istället för o bara laga den gamla larm dosan.... men men alla jobbar vi på olika sätt....

hmm..fail

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
_Hogborg
19 mars 2013 · 15 Inlägg

Phaeton skrev:

mikael_86 skrev:
tyvärr rev han ut original larmet o satte i något annat istället för o bara laga den gamla larm dosan.... men men alla jobbar vi på olika sätt....

hmm..fail

Rev ut larmet? Du snackar lite mycket dynga nu va?
Bytte dosan med tillhörande fjärr och  styrenheten. Det var de enda.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang