Hur får man bort bilstereon?

Robbie9000 Fartblind
20 oktober 2006 · 35 Inlägg

En jobbarkompis till mig ska ta ut sin bilstereo & byta till en annan... Det sitter 4 hål i stereon, ett i varje hörn... Han undrar hur man får bort stereon... Han har testat med att trycka in en liten spik i varje hörn utan framgång... Skulle det kunna fungera med gem eller liknande?

michael561 Rekondare
20 oktober 2006 · 289 Inlägg

På min gamla vectra så var det 4 st små skruv av någon sort i de hålen...lånade ett verktyg på opel för att skruva ut dem...Kommer dock inte ihåg vad det var...

Men min chansning är att det sitter små skruv därinne.

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
20 oktober 2006 · 1 852 Inlägg

Robbie9000 skrev:
En jobbarkompis till mig ska ta ut sin bilstereo & byta till en annan... Det sitter 4 hål i stereon, ett i varje hörn... Han undrar hur man får bort stereon... Han har testat med att trycka in en liten spik i varje hörn utan framgång... Skulle det kunna fungera med gem eller liknande?

vilket bilsteriomärke? vilken modell?

hade på min gammla blaupunkt fyra små hål i hörnena som du beskriver, och det satt en liten spärr innanför varje hål ca 7-8cm in. bara att sticka in något långt och smalt i vardera hål (samtidigt) och sen försöka lirka ut stereon

MVH Andreas

man lever bara en gång så lev väl!
Robbie9000 Fartblind
20 oktober 2006 · 35 Inlägg

Vet ej märket eller modellen på stereon... Men eftersom han själv försökt köra in saker i hålen så antar jag att det inte sitter skruvar... Så lyssnar man till bullo så borde ju det jag antog om gemen fungera...

bumpe Lastbilsmekaniker
20 oktober 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, ett tips är bildemonteringsbågar, kostar typ 30 kr/paret...

Robbie9000 Fartblind
20 oktober 2006 · 35 Inlägg

bumpe skrev:
Hej, ett tips är bildemonteringsbågar, kostar typ 30 kr/paret...

Var kan man hitta såna då? Finns de på Biltema?

bumpe Lastbilsmekaniker
20 oktober 2006 · 3 878 Inlägg

Fanns förra året vet jag... Bara o trycka in och sen böja mot resp kortsida och sen så drar man...

Senast redigerat av bumpe (20 oktober 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang