Dags för nya fälger inför sommaren!

Akesson94
15 mars 2013 · 5 Inlägg

Hej, jag är en amatör när det kommer till allt som har med bilar egentligen (jag är på garaget för att det är intressant att läsa och försöka lära sig) och nu har jag bestämt mig för att köpa nya fälgar till min E46 330Ci. När jag köpte bilen så var det också planen men efter att ha pratat med en farbror på en däckfirma så ändrade jag mig snabbt.

Enligt honom var problem med att byta fälgar följande:
Replikor är ofta av dålig kvalité så det skapas lätt vibrationer och bilen anses ofta o stabil i väghållning.
I vissa fall så går fälgar helt enkelt av för dom är dåligt gjorda.

Inget av ovanstående är av intresse för mig och antagligen inte för någon annan heller. Väghållning är något jag gärna strävar efter att ha en så bra som möjligt och mina fälgar (dom ni kan se på min bils bilder) har extremt bra väghållning även i höga hastigheter winkwinkwink

Självklart vet jag att väghållning beror på hela däcket dvs gummit och fälgen men har tänkt att ta mina continental sport 2 eller vad dom nu heter och sätta på de eventuellt nya fälgarna.

Mvh,
Fredrik - Okunnig

JDMy00 ClubJDM.se
15 mars 2013 · 1 608 Inlägg

Vad vill du ha hjälp med? Ska du ha nya fälgar med bra kvalite så köp BBS, Work, Volk osv. Finns hur mycket som helst att välja på.

Mazda Mx-5 (1999)
Akesson94
15 mars 2013 · 5 Inlägg

Hej, va iväg en sväng så kunde inte svara direkt.

Jag vill ha fälgar, som sagt jag är ju en härrans amatör när det kommer till alla fina ord i bilvärlden. Fälgarna ska gärna likna CSL fälgar, alltså med grenar och inte allt för stor "mittcirkel?".

Mvh,
Fredrik

Senast redigerat av Akesson94 (16 mars 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang