Skoda fabia högtalarkoppling

Timpa1993
18 mars 2013 · 24 Inlägg

Hej!
Håller på med att byta ut mina högtalare i skoda fabian, Jag undrar om jag köper 2 st 6,5" högtalare som skall sitta i framdörrarna.. Vet ni hur det ser ut med kopplingarna där? Är det bara att sätta dit två stycken 6,5" eller har dem någon särskild koppling man måste hålla på att ändra?

Lite tips hade aldrig varit fel smile
Mvh

Swedenrockers Living life on two wheels.....
18 mars 2013 · 835 Inlägg

Klipp bort originalkontakten och pressa fast nya (passande) kabelskor. Du kanske behöver adapter för högtalaren också (för att den ska gå att skruva fast).

Timpa1993 skrev:
Hej!
Håller på med att byta ut mina högtalare i skoda fabian, Jag undrar om jag köper 2 st 6,5" högtalare som skall sitta i framdörrarna.. Vet ni hur det ser ut med kopplingarna där? Är det bara att sätta dit två stycken 6,5" eller har dem någon särskild koppling man måste hålla på att ändra?

Lite tips hade aldrig varit fel smile
Mvh

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Timpa1993
18 mars 2013 · 24 Inlägg

Tack för tipset!

Timpa1993
19 mars 2013 · 24 Inlägg

Hej igen! Dörrsidorna är borttagna nu, tänkte använda mig utav original högtalar adaptern. Kopplingen på en skoda fabia är fyra kablar som går ihop till en koppling som är kopplad till högtalaren. Om det nu bara är att klippa kablarna och sätta dit passande kabelskor, hur gör jag då? skarva ihop dessa fyra kablar till två och sedan skarva ihop med passande kabelskor eller hur gör man?

Mvh

Swedenrockers Living life on two wheels.....
19 mars 2013 · 835 Inlägg

Köpte du ett kitsystem eller koaxialer?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Timpa1993
20 mars 2013 · 24 Inlägg

Koixaler men jag löste det utan problem smile Diskanterna och högtalarna var kopplade till samma orginalkoppling, jag skarvade och tog orginalkablarna till högtalarna och diskanterna bak till slutsteget smile

Sitri Sir
11 juli 2013 · 84 Inlägg

Vad är det för årsmodell? Är också sugen på att byta ut högtalarna i min. Jag har en Fabia från -11. Jag har ju redan diskanter i A-stoplarna.. så jag vill byta ut dom i fram och bakdörrarna.. smile Nåon som vet storleken på dessa?

Cogito ergu sum
Hyundai Sonata 2.4 "Xony" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang