3938
Sök

Saab 9000 2.3 sugkammar i en 9000 2.3T. Skillnad i duration/lyft?

G4Z Racing
132 Inlägg
19 mars 2013
Trådstartare
#1
Hej, jag har rivit toppen på min 2.3T -96 nu och funderar på om det skulle vara värt att plocka kamaxlarna från en 2.3 cs -92 som jag har ståendes. Det är långmotorn på sugsaaben tror jag. Skulle det funka och skulle det ge mig mer effekt på högre varv eller inte?


Galet tacksam för givande svar! big_smile
Senast redigerat av Ceasarsalladen (19 mars 2013)

Titta gärna in på www.g4z-racing.com om du är intresserad av vad jag skruvar med!
Bmw E36 320i byggs om till banbil!

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
19 mars 2013
#2
Ceasarsalladen skrev:
Hej, jag har rivit toppen på min 2.3T -96 nu och funderar på om det skulle vara värt att plocka kamaxlarna från en 2.3 cs -92 som jag har ståendes. Det är långmotorn på sugsaaben tror jag. Skulle det funka och skulle det ge mig mer effekt på högre varv eller inte?


Galet tacksam för givande svar! big_smile

några hästapollar kanske det blir, med omappning roll

det är 240.0* i duration vs 246.0* samma lyft 8,65mm

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

G4Z Racing
132 Inlägg
19 mars 2013
Trådstartare
#3
Dumt att byta då i och med att jag inte tänker mappa om den endast för kamaxlarna... Tack så hemskt mycket för svaret!! smile

Titta gärna in på www.g4z-racing.com om du är intresserad av vad jag skruvar med!
Bmw E36 320i byggs om till banbil!


Sök