Hur kommer det sig att Volvo 7-/940 lockar så mycket brudar?

Snelhest Hertig
31 mars 2013 · 182 Inlägg

God kväll mina forumsvänner!

Jag vill med detta inlägget starta en diskussion om varför 7-/940-folk alltid får sina bilar proppfulla med brudar?
Jag har med flera andra börjat på senare dagar uppmärksamma detta fenomen.

Åker man på bilträff, spelar ingen roll vad för sorts träff så står oftast grabbarna med M3, Audi RS/S, Skyline, Evo, Impreza, Supra etc. utan något kvinnligt sällskap.
Tittar man på Volvobilarna, främst Volvo 740 och 940 så väller det ut blondinbomber ur deras bilar när de parkerat.
De är högljudda, brötiga, ofta störiga samt arbetslösa, med andra ord står inte mycket rätt till, men brudar, det har de fan i mängder!

Ett praktexempel som inträffade 2006:
Jag står med ett antal vänner på en känd MCdonaldsparkering i Borås.
På parkeringen står det olika grupperingar bilar, de med schyssta fräscha lite dyrare vagnar, de med pickisar samt de med Volvos.
Det är fullpackat med brudar runt Volvograbbarna, och tomt hos övriga.

Grädden på moset kommer när en vit 945 tdi rullar in på parkeringen.
Den står på genomslagsgummin, fula turbofälgar, tonad, rostig, ja, till och med en "köööla"-dekal på bakrutan.
När han parkerar, väller det ut blondiner med jättekanoner, följt av föraren, en kille med en hoodie som säger "fuck you, I drive a Volvo".

Hur kommer detta sig?
Kan någon förklara?

Tack på förhand.
PS. Jag har flickvän, så detta är inte ett rop på hjälp.

Senast redigerat av Snelhest (31 mars 2013)

tobbeh78 !
31 mars 2013 · 543 Inlägg

Det kan ju vara så att man inte vill ha massa blondiner i bilen, man måste ju tänka på effekt/vikt förhållanden, då går det ju inte med för mycket silikon. wink

Trött och bitter?? javisst!
Digital_Kicker
31 mars 2013 · 3 721 Inlägg

Hahahahaha .......HAHAHA

racer-putte
31 mars 2013 · 6 558 Inlägg

eller som min fru sa nyss .. i den åldern vet man inte av nått annat bilmärke HAHA

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Evildan
31 mars 2013 ·

1. Den 14åriga lillasystern med sina jämngamla kompisar som vill ut och åka och dricka folköl, en pushup, lite tupering samt en större mängd spackel så är en i halvskumt kvällsljus "snygg brud" på lite håll klar.

2. Eller så är "brudarna" lika som du beskrev förarna:
"De är högljudda, brötiga, ofta störiga samt arbetslösa, med andra ord står inte mycket rätt till."

3. Ett annat alternativ är att det är hästtjejer som behöver hjälp att ta in hö och halm och då vänder sig till de som har redskapen för detta.

4. Dessa brudar är totalt less på fläskkotlettfrisyrspojkarna i av sina mammor/pappor ägda dyrbilar och föredrar pojkar som klippt navelsträngen och tar ansvar för sin egen ekonomi, desas skitjon har inte sällan ett riktigt jobb och egen lägenhet istället för sina föräldrars kontokort och ett av mamma städat rum i gillestugan.

5. En kille med en risig bil har tid över för henne, han står inte och putsar i garaget.

6. Stort baksäte, oöm bil, man kan "umgås" obekymrat i den.

Senast redigerat av Evildan (31 mars 2013)

Muttley
31 mars 2013 ·

Du svarade lite på de själv.  Puckon helt klart. 

Och vill man umgås med sådana?  Nä fy fan. 
Hade en "vän" ett tag och hon tyckte att en 740 var bland de coolaste bilarna som fanns.  Jag sa upp bekantskapen.  Ja inte bara för bilsmaken, hon var ju puckad  wink

Hade tjejerna haft lite i skallen så hade de ju fattat att man är rätt fattig som väljer att vara bonne.



Detta kommer jag få fan för men de är fasen min åsikt.  740 ska slaktas sönder och destinationen är skroten.

Demmpa
31 mars 2013 · 329 Inlägg

haha har undrat exakt samma sak! så ska man få något snabbt köp en volvo och plåga den en kväll eller 2, så är du snart lika mör som en påse köttfärs=)

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Snelhest Hertig
31 mars 2013 · 182 Inlägg

Evildan och tkd_rille: Jag dör, hahahahahahaha

Nyman1337 Hhehehehhest
31 mars 2013 · 375 Inlägg

Oftast är det ju dom i 7-900 bilarna som vågar svina dvs sladda och burna kanske är en anledning ?

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
Mickius
31 mars 2013 · 4 670 Inlägg

Nyman1337 skrev:
Oftast är det ju dom i 7-900 bilarna som vågar svina dvs sladda och burna kanske är en anledning ?

Tror mycke på detta! Blir lite blöta i byxan nackdelen är väl att som inte kommit på om dom behöver gå på toa eller varför dom blir det wink

Oftast är det ju småtjejer "många ser äldre ut än ad dom är" vilket många av dom med finare bilar ogärna kanske åker runt med då dom kanske är lite mognare/räddare om sina bilar.

Dirtymike
31 mars 2013 · 1 532 Inlägg

Mjo fjortisbrudar äre nog.
Åh får jag åka med är den vanligaste frasen o som 18åring med nytaget kort kan man ju inte säga nej.

Jeep J20 (1978)
mejmotorsport
31 mars 2013 · 366 Inlägg

Jag kan hålla med om att det finns mycket lustigt folk som kör volvo 2/7/900. Jag kör bla en volvo 740 och det är pga att jag fick den mycket billig och att min pappa jobbar på Volvo i Motala så jag får rabatt på delar mm. Dessutom tar JAG hand om min bil, vaxar, tvättar och har underredsbehandlat den osv.

Det jag vill säga med detta är att det är dumt att dra alla över en kam. Det finns även många bra (oftast killar) som åker Volvo.


MVH

Senast redigerat av mejmotorsport (31 mars 2013)

CCRobin
31 mars 2013 · 737 Inlägg

tkd_rille skrev:
Hade tjejerna haft lite i skallen så hade de ju fattat att man är rätt fattig som väljer att vara bonne.

nja det där med att välja att vara bonne tycker jag att du har lite fel om, jag är bonne men jag åker inte runt och svinar volvo och har mig, dessutom så är det inte ofta "volvoraggarna" är riktiga bönder utan bor i byn och har nått lågavlönat jobb alternativt inget alls. roll

DKn
31 mars 2013 · 535 Inlägg

För att Volvo folk i regel är trevligare människor än puts-b*gar

Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
31 mars 2013 · 241 Inlägg

mejmotorsport skrev:
Jag kan hålla med om att det finns mycket lustigt folk som kör volvo 2/7/900. Jag kör bla en volvo 740 och det är pga att jag fick den mycket billig och att min pappa jobbar på Volvo i Motala så jag får rabatt på delar mm. Dessutom tar JAG hand om min bil, vaxar, tvättar och har underredsbehandlat den osv.

Det jag vill säga med detta är att det är dumt att dra alla över en kam. Det finns även många bra (oftast killar) som åker Volvo.


MVH

Du har väl inte bilen full med 14åringar heller om du har en fräsch 740. Eller? big_smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 mars 2013 · 17 483 Inlägg

Vad i hela friden är detta för tråd? Fast lite kul var den... Men jag låser när den spårar ur. (inte OM utan NÄR...)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
steifan DR!FTT3KN!K3R
31 mars 2013 · 10 427 Inlägg



(haha)

M_pettersson
31 mars 2013 · 76 Inlägg

DKn skrev:
För att Volvo folk i regel är trevligare människor än puts-b*gar

Helt rätt:D.!!!! Varför äga en "finare" bil när folket som kör dom endå inte använder dem;)

Muttley
31 mars 2013 ·

swebooy skrev:

tkd_rille skrev:
Hade tjejerna haft lite i skallen så hade de ju fattat att man är rätt fattig som väljer att vara bonne.

nja det där med att välja att vara bonne tycker jag att du har lite fel om, jag är bonne men jag åker inte runt och svinar volvo och har mig, dessutom så är det inte ofta "volvoraggarna" är riktiga bönder utan bor i byn och har nått lågavlönat jobb alternativt inget alls. roll

Man får tyda de precis som man vill.  Bönder är ofta fattiga och får inte betalt för den möda de lägger ner.

Sen var jag rätt ironisk över de hela.

KolGruvan
31 mars 2013 · 1 450 Inlägg

Då vet man hur man ska göra då, rycka fjädrarna och kapa av avgassystemet:) men de händer nog aldrig:)

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang