3173
Sök

Chevelle 1970 "ChevelLs1"

Chevelle 70 Pro touring projekt med LS1 och luftfjädring.... Uppstart på sidan 35

509 082 Visningar
Uppdaterades senast 17 januari 2018
ontoft
24 oktober 2013
#162
Härlig tråd du har skapat, många bildande bilder:) Har läst igenom från dag ett nu, och lade omgående en prenumeration förstås. Detta bara MÅSTE följas.

718 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
#163
ontoft skrev:
Härlig tråd du har skapat, många bildande bilder:) Har läst igenom från dag ett nu, och lade omgående en prenumeration förstås. Detta bara MÅSTE följas.

Tackar!

Jag tycker det är bra att ha tråden så man kan gå tillbaka och se att det faktiskt har hänt något sedan starten. Motivationskrisen slår till förr eller senare tyvärr...

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

718 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
#164
Har börjat skissa på hur jag ska bygga utblåsen på avgassystemet.
Har ju tänkt att dom ska mynna ut på sidan framför bakhjulen.

Planen är att dom ska sänkas in i tröskeln/bakskärmen, men problemet är att jag inte får/vill kapa i ramen.
Det innebär att jag måste dra dom över istället, och där är det TRÅNGT.
Blir nog till att kapa ur golvet en bit och bygga en upphöjd låda där jag kan dra ett egenbyggt fyrkantigt rör..

Risken finns att jag måste göra så över bakaxeln också så att det inte tar i när man släpper ner bilen på marken

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

98 Inlägg
24 oktober 2013
#165
Mangaloranga skrev:
Har börjat skissa på hur jag ska bygga utblåsen på avgassystemet.
Har ju tänkt att dom ska mynna ut på sidan framför bakhjulen.

Planen är att dom ska sänkas in i tröskeln/bakskärmen, men problemet är att jag inte får/vill kapa i ramen.
Det innebär att jag måste dra dom över istället, och där är det TRÅNGT.
Blir nog till att kapa ur golvet en bit och bygga en upphöjd låda där jag kan dra ett egenbyggt fyrkantigt rör..

Risken finns att jag måste göra så över bakaxeln också så att det inte tar i när man släpper ner bilen på marken

Hur mycket har du tänkt att sänka den tycker att jag hade lite problem men du har nog tänkt att sänka lite mer?


718 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
#166
Jag kör med Ridetech luftfjädring, så jag gör som jag vill... cool

Men jag vill ändå inte att det tar i när man smackar ner den.
Har tänkt att den i lägsta läget ska vila på genomslaggummina, vilket vad jag hört är ett krav från SFRO (Bilen ska gå att flytta med alla bälgar tomma.)

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

98 Inlägg
24 oktober 2013
#167
Mangaloranga skrev:
Jag kör med Ridetech luftfjädring, så jag gör som jag vill... cool

Men jag vill ändå inte att det tar i när man smackar ner den.
Har tänkt att den i lägsta läget ska vila på genomslaggummina, vilket vad jag hört är ett krav från SFRO (Bilen ska gå att flytta med alla bälgar tomma.)

Ska du ha heders? Mina heders hamnade 6 cm från marken så jag har köpt korta nu så jag kan slimma främre rören mer


718 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
#168
Det blir headers.
Dom ligger riktigt slimmade under golvet.

Eftersom jag sätter i en LS1:a så har jag varit tvungen att höja motorn en hel del för att få frigång mellan framvagnsbalk och oljetråg.

Så mina Dougs headers är speciellt framtagna för LS1 och Chevelle....

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

98 Inlägg
25 oktober 2013
#169
Mangaloranga skrev:
Det blir headers.
Dom ligger riktigt slimmade under golvet.

Eftersom jag sätter i en LS1:a så har jag varit tvungen att höja motorn en hel del för att få frigång mellan framvagnsbalk och oljetråg.

Så mina Dougs headers är speciellt framtagna för LS1 och Chevelle....

Ok då är det ju ingen fara!


259 Inlägg
28 oktober 2013
#170
Prem här med:-) Jävla vilket jobb, men så blir d hallon osså:-) Impad!!!!!Tror d kan bli grymt med den bruna lacken du funderade på.
Glöm inte å gör plats för en procharger i motorummet för framtiden, :-)


98 Inlägg
28 oktober 2013
#171
69Camino skrev:
Prem här med:-) Jävla vilket jobb, men så blir d hallon osså:-) Impad!!!!!Tror d kan bli grymt med den bruna lacken du funderade på.
Glöm inte å gör plats för en procharger i motorummet för framtiden, :-)

Är det inte dags att du köper en cheva igen T E X chevelle:lol:lol


718 Inlägg
28 oktober 2013
Trådstartare
#172
69Camino skrev:
Prem här med:-) Jävla vilket jobb, men så blir d hallon osså:-) Impad!!!!!Tror d kan bli grymt med den bruna lacken du funderade på.
Glöm inte å gör plats för en procharger i motorummet för framtiden, :-)

Man  tackar!!

Har vaknat några nätter till ljudet av en wastegate.. tongue


Får nog ses som tecken på att det skulle kunna b(l)i turbo...  smile

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

68 Inlägg
29 oktober 2013
#173
Inget turbo pys!

Skruvkompressor med kevlarförstärkt rem så det viner "lite" fint.wink

Likes old cars with new technology!

259 Inlägg
29 oktober 2013
#174
Hehe, tur d finns drömmar å företag som kan förverkliga dom.
Det kommer en chevelle i framtiden, frågan är bara när?? Chevelle i blodet:-)


718 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
#175
69Camino skrev:
Hehe, tur d finns drömmar å företag som kan förverkliga dom.
Det kommer en chevelle i framtiden, frågan är bara när?? Chevelle i blodet:-)

Det är jobbigt att vänta...  sad

Skulle testa tigga en plåt på dörren igår.
Slutar med en massa riktande mad

Slog sig nå jävulskt!!

Blir mig i fortsättningen på den typen av svetsning, men så här fint såg det ut innan jag började.

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/32EB322C-AB7C-479E-ADBB-2B6DF7CE8D07-1332-0000014F033B1F08_zps6eab85f6.jpg

En enkel och billig variant för att hålla plåten på plats:

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/D59F58FB-DAB9-4D10-A8EE-B1FC10BFCECD-1332-0000014F08A5C79D_zpsff9e0304.jpg

Blev lite deppad efter svetsningen, så jag skissade lite på utblåsen.
Är osäker på storleken....

Kanske för litet??

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/8FDDAEEB-9146-40D5-A3AF-F4A216D73B18-1332-0000014F1837476B_zps2730b8de.jpg

http://i1292.photobucket.com/albums/b562/mangaloranga/DBA46CB5-7CB0-411B-91F8-390FD66E325E-1332-0000014F1F81AD45_zps64bcdd00.jpg

Är lite lur på att det måste vara lite större för att se proportionerligt ut.
Vad tycker ni??

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

ontoft
29 oktober 2013
#176
Håller på det stora hålet, blir maffigare så enligt mig. Det lilla ser ut som om du hade någon typ 1,6L motor i bilen....

718 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
#177
ontoft skrev:
Håller på det stora hålet, blir maffigare så enligt mig. Det lilla ser ut som om du hade någon typ 1,6L motor i bilen....

Det är samma torlek på båda, bara olika zoom.... hmm

Men då tolkar jag det som att jag måste ladda för större??  big_smile

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

ontoft
29 oktober 2013
#178
Aha, missade zoomen... men större utblås är ett måste enligt mig. Motorn måste kunna andas vid gaspådrag, eller hur?

718 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
#179
Jag håller nog med...

Jag kommer att sätta två ljuddämpare långt fram och två långt bak.
Där emellan kommer det sitta en exhaust cutoff på vardera sida.
Så om jag vill bullra lite öppnar jag ut på sidorna och vill jag åka tystare stänger jag och skickar ut avgaserna bak i dolda utblås...

Kommer sannolikt få bekymmer att rymma rören över bakaxeln, men det löser sig säkert.
I värsta fall får jag kapa i bagagegolvet lite...

Titta gärna in på mitt projekt.
En 1970 Chevelle som byggs med LS1 och luftfjädring m.m.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=269119

ontoft
29 oktober 2013
#180
Kommer att bli hur bra som helst.


Sök