.....

MikkoHansen
3 april 2013 · 265 Inlägg

.....

Senast redigerat av MikkoHansen (24 april 2013)

Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
Bimiss
3 april 2013 · 154 Inlägg

Min XC Grill och Klarglasblinkers blev stulna för några månader sedan när min bil stod parkerad på min p-plats (i kungälv).

Iförrgår så blev r-frontgallrena stulna, vad fan är detta!

Polisen gör inget, fastighetsägaren gör inget åt parkeringarna (sätter upp bättre belys/kamerar/bom in till garaget)

Iof var detta en svart 850 liknande bil (kanske var en 850, osäker)


Det är inte hans ansvar att någon kompis kör runt hans bil och stjäl grejer? Riktigt korkad människa.

Xuri One Man Clan
3 april 2013 · 4 287 Inlägg

då är de inte ditt fel heller om du kör till platsen med din bil å släpper av dina kompisar som bara vill repa hans bil lite, de är inte ditt fel ? big_smile

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
MikkoHansen
4 april 2013 · 265 Inlägg

Xuri skrev:
då är de inte ditt fel heller om du kör till platsen med din bil å släpper av dina kompisar som bara vill repa hans bil lite, de är inte ditt fel ? big_smile

svarade du i fel tråd? tongue

Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
MikkoHansen
4 april 2013 · 265 Inlägg

Killen konfronterades igår...

När han fick frågan första gången varför han följde efter, svarade han att han trodde jag va hans kompis. Han hade inget svar på varför han letade efter min bil efter att han tappade bort mig och varför han synade den.

Andra gången killen fick frågan så sa han att han skulle till en kompis på Erikberg... Observera att jag bor på Lindholmen.. Men han visste inte heller vart på Eriksberg hans kompis bodde.

Tredjegången så svarade han bara " jaa okej de va jag som följde efter"

O när han fick frågan, varför följde du efter då? svarade han. För att jag skulle på ett privat ärrende.

Jag har flera bekanta till mig som känner till att denna killen har varje vecka en eller två nya XC grillar till salu.
Och dessa XC grillar kommer alltid från hans Morfar, ( jo jag vet, vem vill inte ha en vind som bajsar ut 2 xc grillar i veckan? )

Hade även SMS konversation med killen igår, där han uppgav att hans vinge va inne på lack. Igår sa han att hans vinge va hemma för att den va i allt för dåligt skick, har kompis som sagt att hans vinge ser bra ut.

Sedan har jag sätt på facebook och instagram att hans bästa kompis som bor i Lilla edet behöver en R vinge, och att han skulle då svarat, " de lugnt" de fixar vi någon dag. Och han har även tagit bort bilden på Instagram där han hade bild på sin bil utan vinge och han sa att han skulle sälja den för 700kr, väldigt bra pris må jag säga på en R vinge.

( Joo men mycket fritid så kan man få fram mycket via Facebook och Instagram samt rikigt schjysta bekanta. )


Men ser ni att någon polare nyligen köp en R vinge så kan ni ju vara extra vaksamma och undersöka saken lite.

Tack så länge.

Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
Henkojv
4 april 2013 · 13 Inlägg

fy fan vad lack man blir! vilka nötter det finns där ute hmm hoppas verkligen du får lite vettig information ang R-vingen

Senast redigerat av Henkojv (4 april 2013)

Bimiss
6 april 2013 · 154 Inlägg

Har du polisanmält det?

Förklara att han säljer XC-Grillar ( som troligen är i beggat skick? ).

Kan man ju kolla på de grillarna om de är trasiga på baksidan också, tex.

kannebanne
6 april 2013 · 2 046 Inlägg

Följer tråden lite smygsamt. Vill se vad som händer!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
MikkoHansen
15 april 2013 · 265 Inlägg

Uppwall skrev:
MikkoHansen , Hans "bästa"vän som du skriver så menar du nog mig . Jag var ute efter 1 R vinge då ja vill ha både tak + r vinge . Jag och han gjorde upp ett paket pris för bas + slutsteg + r-vinge den han hade på sin bil . Han plockade av den för att ja skulle få köpa den. De du kallar att han följde efter och skit är bara skitsnack . Ska ja börja ta allas regnummer som åker bakom mig + kör förbi där ja bor eller ? och sedan var de väl lite omoget att komma 2 st eller hur många ni var . + ha med kniv och tvinga han att "erkänna" något han inte ens har gjort . Vet inte va ja ska säga mer . Är de något du vill kanske du ska komma face mot face själv utan att ta med kompis + kniv eller vafan som helst . Utan vara så jävla feg att ta allt på sms facebook. + sedan den kvällen du pratar om att din vinge blev tagen så stog hans bil på kungälv's macdonalds pakerad då dom åkte till uddevalla.. Så ta redan på riktig fakta innan du börjar anklaga någon...

ska även till lägga att du visste ju vem ja var . så skulle gärna vilja veta hur du vet detta ! smile

Okej Uppwall, tydligen känner du dig utpekad..

Svara på min fråga då varför han hade olika svar varje gång jag frågade varför han följde efter. Han ville inte uppge vem som hade lånat hans bil den kvällen och han sa att de inte är hans ansvar vad han/hon som lånar bilen gör med bilen.

Man följer inte efter en bil, när den åker in på biltema, inväntar på att han ska åka därifrån, sedan följer bilen hela vägen hem fast bilen han följer efter tar omvägar... jag körde ifrån han i mitt område, jag parkerade bilen och några minuter senare ser jag han dyka upp vid min bil och tittar in den ett bra tag. Man åker inte runt i mitt område och letar efter en bil som man förföljt om man inte planerar något.
Parkerar sedan bilen i garaget senaste dagarna och konstigt nog när jag parkerar den på gatan första natten, så försvinner vingen, och konstigt nog när ni har påsklov.  Enligt källor så skulle "L" aldrig åka iväg utan sin bil, särskillt inte till uddevalla, och han skulle verkligen inte låna ut den heller för att han är så rädd om den.

Och ang. R vingen så plockade han av den för att den va i "dåligt skick"  och han hade skickat in den till någon som skulle lacka de, enligt källor så är den inte i dåligt skick, när jag senare träffade honom på kvällen så sa han att han hade plockat av den för den såg bättre ut utan vinge plus att han skulle lacka den själv.
O nu säger du att han plockade av den för att han skulle sälja den till dig. Historierna går isär som du märker.
O nu har han även lagt ut en annons på blocket där han säljer sin bil med R vinge. Är de så att du köpte min R vinge istället och han satte tillbaka sin?  För det här låter skumt...

Innan du börjar anklaga någon för vapenbrott så tycker jag du ska ta reda på fakta. Jag och en polare åka runt o leta efter Linus, vi hitta han och konfrontera han,  vi hade inga som helst vapen med oss. o kallar du någon feg? vem ringde dit sina 25 stycken polare och som skulle hjälpa Linus.

Redan här har ni båda försagt er, så finns de något mer att bevisa? NEJ!

Låt mig höra vad du har att säga ang. detta.

Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
hangman
15 april 2013 · 2 174 Inlägg

Inget och skriva om på nätet men det är väl uppenbart bara fixa snubben och kräva betalt för ny lack på vingen.

xorox_88 Smack that ass!!
15 april 2013 · 2 953 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=280157  där har ni iaf misstänkta bilen

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Severin
15 april 2013 · 1 587 Inlägg

Detta låter ju skumt ! big_smile
Den bilen lär man lägga på minnet iaf..
Samma sak hände mig bara att min bil stod över natten utanför Borås bil (Volvo)..

Senast redigerat av Severin (15 april 2013)

Hoffa1337
15 april 2013 · 24 Inlägg

Haha vilka luffare som glider runt och snor bildelar.

Volkswagen 1303S "wannabe porsche" (1973)
HASSELITO Filosof
15 april 2013 · 99 Inlägg

Dialogerna som går i denna tråd är minst sagt märkliga.

Förjävligt att bli av med bildelar, men varför är inte polis inblandad?

Volvo S60R (2005)
eatorb
15 april 2013 · 204 Inlägg

xorox_88 skrev:
http://www.garaget.org/?car=280157  där har ni iaf misstänkta bilen

"Bilen finns men är tagen offline av ägaren just nu. Försök igen senare."

hangman
15 april 2013 · 2 174 Inlägg

eatorb skrev:

xorox_88 skrev:
http://www.garaget.org/?car=280157  där har ni iaf misstänkta bilen

"Bilen finns men är tagen offline av ägaren just nu. Försök igen senare."

den var uppe för nån timme sen när jag såg....löjligt det är uppenbart den kille snott precis allt på bilen.

rallyrickard
15 april 2013 · 67 Inlägg

Känns misstänkt att ta bort sin bil om man är oskyldig???

Volvo 940 LTT "Iccez 940" (1996)
Hoffa1337
15 april 2013 · 24 Inlägg

Vad säger polisen om din teori? Värt att ta in grabbarna på förhör och grilla dom lite så kanske dom gråter ut tillslut. Har du dessutom vittnen som kan påvisa att bilen följde efter er en längre sträcka inklusive vid stopp så känns det ju som att grabbarna har en del att förklara för farbror blå.

Ta lite screencaps på deras bortförklaringar i denna tråd också så får vi se om storyn stämmer i förhören sen.

Volkswagen 1303S "wannabe porsche" (1973)
MikkoHansen
15 april 2013 · 265 Inlägg

Polisen ser jag inte upp till för 5 öre idag. Tyvärr så klappar dem pojkarna på huvudet mer eller mindre o säger, Ajabaja inte göra så här igen.

Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
hangman
15 april 2013 · 2 174 Inlägg

MikkoHansen skrev:
Polisen ser jag inte upp till för 5 öre idag. Tyvärr så klappar dem pojkarna på huvudet mer eller mindre o säger, Ajabaja inte göra så här igen.

Japp vi har makten i våra egna händer bara lära gossarna en läxa det är ju uppenbart.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang