.....

MikkoHansen
15 april 2013 · 265 Inlägg

Både Alesjo och uppwall på garaget har tagit bort sina bilar smile Jag menar de ju inte så konstigt, hade inte heller vågat visa upp min bil på garaget om halva bilen är stulen smile

Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
Severin
15 april 2013 · 1 587 Inlägg

MikkoHansen skrev:
Polisen ser jag inte upp till för 5 öre idag. Tyvärr så klappar dem pojkarna på huvudet mer eller mindre o säger, Ajabaja inte göra så här igen.

Det beror på faktiskt, om dom har ett tidigare kriminellt förlutet så blir det inte så kul alls

xorox_88 Smack that ass!!
15 april 2013 · 2 953 Inlägg

illa att han verkar ha haft råd å köpa en corvette, tydligen kör han som en kärring eftersom han lyckas skrota den förra året.. men endå måste sno grejor

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Pierre_r Lastbilsmekaniker
15 april 2013 · 729 Inlägg

Han kanske inte har köpt corvette,n utan hittade den på sin morfars vind som med xc-grillarna?

Senast redigerat av Pierre_r (15 april 2013)

rallyrickard
15 april 2013 · 67 Inlägg

Jag skulle vilja titta runt på den vinden, verkar finnas mkt saker där :-P

Volvo 940 LTT "Iccez 940" (1996)
BlueM2C
18 april 2013 · 6 Inlägg

Hade dom gjort så på min bil, oj oj oj. Jag hade satt han/dom i fuckin rullstol.

DKn
18 april 2013 · 535 Inlägg

Blev så nyfiken. om du nu såg att dom synade bilen hemma hos dig, varför gick du inte ut med yxa eller liknande och fråga vad fan dom håller på med?  Tycker jag hade varit normalt om någon förföljt dig med bil en längre tid.

Lunatics Göteborg Originals
18 april 2013 · 129 Inlägg

MikkoHansen skrev:
Både Alesjo och uppwall på garaget har tagit bort sina bilar smile Jag menar de ju inte så konstigt, hade inte heller vågat visa upp min bil på garaget om halva bilen är stulen smile

uppwall finns ju inte ens längre på Gorg. han har nog avslutat sitt medlemsskap

Mack855
18 april 2013 · 1 354 Inlägg

DKn skrev:
Blev så nyfiken. om du nu såg att dom synade bilen hemma hos dig, varför gick du inte ut med yxa eller liknande och fråga vad fan dom håller på med?  Tycker jag hade varit normalt om någon förföljt dig med bil en längre tid.

True story... Har själv behövt göra det ett antal gånger, ibland av känslan att den/ dom gör nåt skumt.
Ibland för att svara på deras beundrarfrågor, du som också är audi ägare borde veta hur det är? wink

DKn
18 april 2013 · 535 Inlägg

Mack855 skrev:

DKn skrev:
Blev så nyfiken. om du nu såg att dom synade bilen hemma hos dig, varför gick du inte ut med yxa eller liknande och fråga vad fan dom håller på med?  Tycker jag hade varit normalt om någon förföljt dig med bil en längre tid.

True story... Har själv behövt göra det ett antal gånger, ibland av känslan att den/ dom gör nåt skumt.
Ibland för att svara på deras beundrarfrågor, du som också är audi ägare borde veta hur det är? wink

Har bara varit tvungen att gå ner en gång för jag trodde de va inbrott i garage förådet. Men när ja kom ner va de kusinen med några kompisar och de använde ej kusiens bil. Därför ja inte kände igen dom. Hehe va hur kul som helst va helt 100 på att jag skulle få stryk när ja gick ner. Men dom verkade fan räddare än mig när ja kom med yxa. Kusinen va inne i garaget så fick prata med hans kompisar ett tag innan:)

MikkoHansen
18 april 2013 · 265 Inlägg

Mjoo, Detta löser sig ska ni se. Fick ett sms av den misstänkte i förregår. han va beredd att lämna tillbaka "sin" vinge för att få slut på detta o lägga de bakom oss om han skrev.

Men jag fattar inte, om man inte känner skuld, eller inte skyddar nån av sina kompisar så varför ska man vara beredd att lämna tillbaka något? något som är ens eget? hmm..  Enligt killen så är jag också anmäld för utpressning, jaja, hur ska detta sluta?

Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
it_mutt Avstängd
18 april 2013 · 10 388 Inlägg

MikkoHansen skrev:
Mjoo, Detta löser sig ska ni se. Fick ett sms av den misstänkte i förregår. han va beredd att lämna tillbaka "sin" vinge för att få slut på detta o lägga de bakom oss om han skrev.

Men jag fattar inte, om man inte känner skuld, eller inte skyddar nån av sina kompisar så varför ska man vara beredd att lämna tillbaka något? något som är ens eget? hmm..  Enligt killen så är jag också anmäld för utpressning, jaja, hur ska detta sluta?

Ingen vidare input på sakfrågan, men din sekundära fråga.

OM någon känner sig väldigt hotad (låt säga att han gör det) så kan det ju faktiskt vara ett "lätt och enkelt sätt" att slippa.

Nu är det väl då tveksamt, men som sagt, tanken är inte omöjlig alls (Precis som det finns folk som betalar för att "någon" inte ska skicka en lista till personens fru med "märkliga hemsidor" denne besökt, trots att det inte hänt).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
FatManCustoms grön aktivist
18 april 2013 · 846 Inlägg

it_mutt skrev:
OM någon känner sig väldigt hotad (låt säga att han gör det) så kan det ju faktiskt vara ett "lätt och enkelt sätt" att slippa.

+1

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
zxcvbn
18 april 2013 · 105 Inlägg

Ojj vilka tattare det finns.. dem skulle skaffa ett jobb och köpa sina egna saker

----------_---------------------------------------------------------
Frosted
18 april 2013 · 1 878 Inlägg

Ojoj, vilken historia.. Hoppas idioten lär sig en läxa.
Hoppas du gör en polisanmälan även om du har dåligt förtroende för dessa som kallar sig poliser, då dem bara lägger ner ärenden som lösta när det inte är löst.

Blev själv av med en R-Vinge och gjorde en polisanmälan, högst troligen vet jag vem detta var och sa detta till polisen oxå men tyvärr blev han aldrig inkallad på förhör utan 2veckor senare var utredningen nedlagd.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
VolvoPerformance_
23 april 2013 ·

Blev själv av med xc-grill och usa-blinkers till min S70 runt samma datum och nattetid i området Majorna! Dock inte direkt lagt märke till om någon bil har kört efter mig. Sorgligt med tattare som förföljer en och klipper bildelar, väx upp!

wulvan
12 maj 2013 · 154 Inlägg

Alltid sorgligt att höra sådana stories. En sak skall ni ha klart för er att polisen lägger inte ner arbete på "små stölder". För att ge perspektiv på vad som räknas som en små-stöld så kan vi ta min R-front med cornersplitters på. kalaset gick på 27.000:- som givetvis försäkringsbolaget betalade.

Vet detta: Polisen skite fullständigt i att du har tyvärr blivit kränkt, förnedrad och bestulen. Kan man så skall man fan göra polisens arbete själv.

Polisen sa efter vi hade tagit fast killen som försökte "sälja" min front till min vän: Bra polis arbete.

Volvo S60R AWD "Challenger" (2006)
it_mutt Avstängd
12 maj 2013 · 10 388 Inlägg

wulvan skrev:
Alltid sorgligt att höra sådana stories. En sak skall ni ha klart för er att polisen lägger inte ner arbete på "små stölder". För att ge perspektiv på vad som räknas som en små-stöld så kan vi ta min R-front med cornersplitters på. kalaset gick på 27.000:- som givetvis försäkringsbolaget betalade.

Vet detta: Polisen skite fullständigt i att du har tyvärr blivit kränkt, förnedrad och bestulen. Kan man så skall man fan göra polisens arbete själv.

Polisen sa efter vi hade tagit fast killen som försökte "sälja" min front till min vän: Bra polis arbete.

Och hur menade du att han blivit kränkt och förnedrad?

Ja, klart, nästa gång jag tycker du bryter mot en lag, så är det då helt ok om jag tar lagen i egna händer och gör polisens arbete.

(Som det f.ö. gnälls om på gorg att folk gör i trafiken ex.vis)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
wulvan
12 maj 2013 · 154 Inlägg

Tog diskussionen ur den bestulnes perspetiv. Häng ut alla tattare för all del.

Volvo S60R AWD "Challenger" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang