2812
Sök

För mycket effekt vid bes.?

3 Inlägg
22 oktober 2006
Trådstartare
tjena är så att jag har tänkt köpa en gammal 740tic med ca 450-500hk undrar om det är någon som har erfarenhet av vad dom säger på besiktingen? Räcker det att ställa ner laddet. Kanske att man måste slänga dit en original turbo?

//MANGE

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
23 oktober 2006
Alltså hur kollar dom effekt på besiktningen? Får man bänka eller? Jag har aldrig fått bänka. sad

Klubbmannen
23 oktober 2006
Dom har ingen utrustning för effektmätning. Det bästa du kan göra är att fråga nuvaranda ägaren till bilen vad besiktningsmannen brukar säga

12 086 Inlägg
23 oktober 2006
Klubbmannen skrev:
Dom har ingen utrustning för effektmätning. Det bästa du kan göra är att fråga nuvaranda ägaren till bilen vad besiktningsmannen brukar säga

Inte för att samma gubbe besiktar samma bil varje år..
Kommer du in med en 740 med 500hk kan jag säga att du kommer få underkänt! smile
Antar att de bedömmer att motorn är olaglig och du måste regbesikta om du nekar att du ändrat något..

Det lättaste är väl bara att ställa ner laddet tills du har runt 200hk så lär ingen gnälla.. finns inte så mkt regler runt en gammal 740.

787 Inlägg
23 oktober 2006
Som sagt skruva ner laddtrycket, eller sätt på en mindre turbo. Då ska den gå igenom big_smile

933 Inlägg
23 oktober 2006
men går det inte göra som dahlbäck då han har ju två motorer på samma motornummer
eller är jag ute och cyklar?

10 287 Inlägg
23 oktober 2006
Det räcker väl att man har rätt nummer på den som sitter i när man besiktar. Inte behöver man berätta att man har en till motor hemma i garaget.

/Göran

martincool skrev:
men går det inte göra som dahlbäck då han har ju två motorer på samma motornummer

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

12 086 Inlägg
23 oktober 2006
Sharky skrev:
Det räcker väl att man har rätt nummer på den som sitter i när man besiktar. Inte behöver man berätta att man har en till motor hemma i garaget.

/Göran

martincool skrev:

Precis, ganska smidigt sätt om man har en helt ombyggd motor..

Men man måste garva när man ser Dahlbäckgoffen glider in på SBP helt brutal men med en 1.6L sugis i xD
Senast redigerat av JapMax (23 oktober 2006)

SSS -12
3 217 Inlägg
23 oktober 2006
JapMax skrev:
Sharky skrev:

/Göran

martincool skrev:

Precis, ganska smidigt sätt om man har en helt ombyggd motor..

Men man måste garva när man ser Dahlbäckgoffen glider in på SBP helt brutal men med en 1.6L sugis i xD

Först då kan man väl hävda att man sett allt?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Vw trimmare
2 995 Inlägg
23 oktober 2006
M5_4_Ever skrev:
tjena är så att jag har tänkt köpa en gammal 740tic med ca 450-500hk undrar om det är någon som har erfarenhet av vad dom säger på besiktingen? Räcker det att ställa ner laddet. Kanske att man måste slänga dit en original turbo?

//MANGE

prova? antingen säger dom inge eller så får du bygga om...

Lada-missbrukare
566 Inlägg
23 oktober 2006
Till å börja mee, kan du ju kolla opp om bilen besiktats tidigare med dom grejjerna under huven, å ta reda på vad som går å få besiktat innan du handlar dejj i påsen med nått som e oanvändbart..

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

143 Inlägg
24 oktober 2006
Blir nog inge bättre av att ställa ner laddtrycket då dom inte mäter utan uppskattar effekten. Ang motor id så kollar dom inte det, utan tar sej en titt udner huven om det ser orginal ut bara. Sen brukar dom inte bry sej för mkt även om det inte gör det. Extraxtor grenrör, öppet filter, t28,  kromat3" stor front monterad IC gick då igenom utan problem på en nissan s13. Så sticker inte trimmet i ögonen på besiktnings killen är det inga problem.

Sök