3006
Sök

Twingo - Slammed & Stanced | Takeyari-pipes 31/8 !!! :)

Low n' loud! Stance'ad, slammad & högljudd twingo. Ljudbygge pågår!

362 811 Visningar
Projektet avslutat 1 september 2015
948 Inlägg
1 juni 2013
Trådstartare
#161
COILS MONTERAT! big_smile

Dock är jag så dryg att jag väntar med att lägga upp bild tills imorgon för det är jävligt mörkt och jag har inte bottnat den, den är inte "jätte" låg ännu, stay tuned! lol

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

187 Inlägg
2 juni 2013
#162
Släng upp en bild nu big_smile

948 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
#163
Kevin94 skrev:
Släng upp en bild nu big_smile

Ska sänka den om en stund så lägger upp bild idag! big_smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

948 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
#164
Såhär såg den ut när jag monterat coilsen utan att sänka den smile så vi får se hur det blir när jag sänkt den så mycket det går, för den SKA NER MER!!! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-baa14e60f569aa3e872e8158c11b5ac9_large.jpg

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

3 860 Inlägg
2 juni 2013
#165
Skönt att dom är på.. men vi är nog en del som börjar bli lite otåliga nu wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

187 Inlägg
2 juni 2013
#166
Rillependent skrev:
Såhär såg den ut när jag monterat coilsen utan att sänka den smile så vi får se hur det blir när jag sänkt den så mycket det går, för den SKA NER MER!!! big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

nice, lägg upp en bild som är lite ljusare så vi ser hur den sitter nu smile

948 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
#167
Någon som har tips?

Jag har sänkt ihop fjädern men då glappar det i översta fästet uppe i huven.

Det är en 21mm hylsa med insex men det går inte att spänna för hela dämparen inne i snurrar då.

Behöver snabbt svar för det står helt fast för mig.

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
2 juni 2013
#168
Insex och en djup nyckel?

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

133 Inlägg
2 juni 2013
#169
Rillependent skrev:
Någon som har tips?

Jag har sänkt ihop fjädern men då glappar det i översta fästet uppe i huven.

Det är en 21mm hylsa med insex men det går inte att spänna för hela dämparen inne i snurrar då.

Behöver snabbt svar för det står helt fast för mig.

Ringnyckel som är böjd längst ut och insex ,finns på jula eller biltema. Annars funkar det oftast med en mutterdragare smile


948 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
#170
FilipWelin skrev:
Rillependent skrev:
Någon som har tips?

Jag har sänkt ihop fjädern men då glappar det i översta fästet uppe i huven.

Det är en 21mm hylsa med insex men det går inte att spänna för hela dämparen inne i snurrar då.

Behöver snabbt svar för det står helt fast för mig.

Ringnyckel som är böjd längst ut och insex ,finns på jula eller biltema. Annars funkar det oftast med en mutterdragare smile

Gick inte för den är nere i "baljan" men det löste sig med att värma en ringnyckel och böja och en bits-insex i ett långt handtag, drygt och knepigt måste jag säga! smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

948 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
#171
Ja nu är som sagt coils monterade och den är sänkt så gott det går, sänker jag den för mycket blir hela fjädern lös och det glappar uppe i fästena där uppe.. Blev inte tok-lågt men blev helt okej. Kommer säkert på någon lösning såsmåningom men det är betydligt mycket lägre än innan iaf! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-5c0387787631808d0c12a056fdc4f780_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-49a759f4756f3b83ece31a9646541d93_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-51d714f15c173228a5d1418fc6810421_large.jpg

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

948 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
#172
Slänger in en jämförelse typ, en bild på min gamla gröna twingo som flickvännen kör och min egen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-8dc9243b9774e3018dd52045bd54743f_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-ad921f86546dd61960fefcaf4b4b5390_large.jpg

Svårt att visa med bild sad

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

187 Inlägg
2 juni 2013
#173
Är du säker på att fjädern inte bara är lös när bilen är upphissad? den lär ju tycka ner på fjädern när du väll släpper ner den på däcken? smile

948 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
#174
Kevin94 skrev:
Är du säker på att fjädern inte bara är lös när bilen är upphissad? den lär ju tycka ner på fjädern när du väll släpper ner den på däcken? smile

Haha fan det har jag inte tänkt på. Dock får man väl höja lite inför besiktning isf big_smile men jo det borde ju gå, ska prova imorgon! Dock tråkigt att man knappt fick någon respons nu när man monterat coilsen, men det blev jävligt bra iaf, ska bara se till att få den så låg som det bara går och sen göra en hjulinställning smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

1 140 Inlägg
3 juni 2013
#175
Blev ju as nice big_smile
Fjädern är garanterat bara lös i upphissat lägen så sänk du i bött, ska inte va några problem, bara skruva upp lite vid bes wink

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

90 Inlägg
3 juni 2013
#176
Mattyyy skrev:
spokenratt skrev:
Rillependent skrev:

Jasså? Ballt att du la märke big_smile var på Industrigatan? Nä tyckte att sprayer typ "spottade" ut klumpar med färg och var svårt att få till på ett bra sätt, men det får duga. Går ju alltid göra om eller lacka vit helt enkelt smile

Ok, inbland blir det så om inte munstycket är rent, det är för kallt eller fuktigt där man sprayar, kan även bli lite knottrigt om man har för stort avstånd mellan sprayburken och ex fälgen...

Vid Ekström & Son. Kom upp lite brevid dig med firmabilen, var kanske vid 22.30 tidfen..

Kanske är lite sent svar men bättre sent än aldrig.

När ni använder plastidip så ska burkarna helst stå i varmt vatten ett tag för burkarna ska helst vara runt 30-40 grader för att få ett bra och enkelt resultat smile Jag har testat det flera gånger och det funkar så sjukt mycket bättre så smile

Tack för tipset. Ska komma ihåg till nästa gång. Antar att det inte blir lika strävt i efterhand då som det kan bli ibland.

948 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
#177
almqvist__89 skrev:
Blev ju as nice big_smile
Fjädern är garanterat bara lös i upphissat lägen så sänk du i bött, ska inte va några problem, bara skruva upp lite vid bes wink

Men då blir det glapp uppe i övre fästet och man kan lyfta hela navet upp och ner typ 2 cm, men ska testa att bottna, även om det är glappet, sätta på däcket, sänka ner den och spänna den översta bultplattan, om nu den går att spänna mer, för isf är det lugnt. smile hoppas det går dock smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

1 140 Inlägg
3 juni 2013
#178
Rillependent skrev:
almqvist__89 skrev:
Blev ju as nice big_smile
Fjädern är garanterat bara lös i upphissat lägen så sänk du i bött, ska inte va några problem, bara skruva upp lite vid bes wink

Men då blir det glapp uppe i övre fästet och man kan lyfta hela navet upp och ner typ 2 cm, men ska testa att bottna, även om det är glappet, sätta på däcket, sänka ner den och spänna den översta bultplattan, om nu den går att spänna mer, för isf är det lugnt. smile hoppas det går dock smile

Förstår inte hur du menar att det kan glappa i övre fästet?
I fjäderbenstornet då eller?

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

948 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
#179
almqvist__89 skrev:
Rillependent skrev:
almqvist__89 skrev:
Blev ju as nice big_smile
Fjädern är garanterat bara lös i upphissat lägen så sänk du i bött, ska inte va några problem, bara skruva upp lite vid bes wink

Men då blir det glapp uppe i övre fästet och man kan lyfta hela navet upp och ner typ 2 cm, men ska testa att bottna, även om det är glappet, sätta på däcket, sänka ner den och spänna den översta bultplattan, om nu den går att spänna mer, för isf är det lugnt. smile hoppas det går dock smile

Förstår inte hur du menar att det kan glappa i övre fästet?
I fjäderbenstornet då eller?

Ja precis, men tror att om jag bottnar den så lågt att det glappar och fjädern är lös, och jag sänker ner den på marken så kommer själva bulten som ser ut som en tallrik att glida upp och när den är uppe och bilen är nersänkt, så kan jag spänna den då?

Är fan inge proffs på detta haha lol

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

187 Inlägg
3 juni 2013
#180
Rillependent skrev:
almqvist__89 skrev:
Rillependent skrev:

Men då blir det glapp uppe i övre fästet och man kan lyfta hela navet upp och ner typ 2 cm, men ska testa att bottna, även om det är glappet, sätta på däcket, sänka ner den och spänna den översta bultplattan, om nu den går att spänna mer, för isf är det lugnt. smile hoppas det går dock smile

Förstår inte hur du menar att det kan glappa i övre fästet?
I fjäderbenstornet då eller?

Ja precis, men tror att om jag bottnar den så lågt att det glappar och fjädern är lös, och jag sänker ner den på marken så kommer själva bulten som ser ut som en tallrik att glida upp och när den är uppe och bilen är nersänkt, så kan jag spänna den då?

Är fan inge proffs på detta haha lol

jafan, skruva åt skiten när den står på backen smile


Sök