5277
Sök

Turbobyte för 600hk i Skyline R32?

69 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
hej
tro att det är dax för turbo byte på min r32:a
ska man sätta dit 2 större eller renovera/utbytes?
vill inom en viss framtid hamna kring 600 hk i den.
och då måste väll de bli turbo byte?
isåfall vad ska man sätta dit för några?

Fixade en bättre rubrik.
mvh jonTe/moderator

smurfidunder
327 Inlägg
28 april 2013
Enklaste är att singelkonvertera. Köp ett grenrör (jspec T4 3000:-?)och en turbo. (beg hx40 2500:-) Billigt och bra och borde lätt ge dig 600häst i luftväg.

För besiktningsvänlighet så behåll twin och leta rätt på några begagnade bra snurror som orkar cirka 300 / st. Men det är ett jäkla mickmack att meka ihop. Trångt är det.

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

69 Inlägg
28 maj 2013
Trådstartare
Okey tackar!!
Men vad ä bättre singel konventera eller köra twin om man bortse från besiktningen om man tänker ekonomiskt i inköp och hur jävligt de ä att sätta dit och vad som ä allmänt bättre helt enkelt ?

69 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
Lyfter tråden igen pga ras på dom nya jag satte dit, tro de bero på att bi sköt tryckslangen typ 3-4 ggr i bänken...
Det luta åt singel nu, men vill ha tips på en bra turbo för sa 700 hk. Vill sätta i bra kvalité och inte nå som duger i krig om ni förstå hur jag mena men vill inte häller bli ruinerad...

7 281 Inlägg
20 augusti 2013
6Boost eller ajden grenrör.
Vad för bränsle vill du köra?
Borg warner agg har inbyggd wg  och dump om du vill göra det enkelt men dom kostar en del.

Det finns en hel uppsjö av agg som passar men sen beror det lite på vilket märke du vill ha.
Jag tycker min precision funkar bra medan andra vill hellre ha garrett, turbonetics etc.

Kullagrade är bra men skjuter du en tryckslang så är risken att dom övervarvar och går sönder.
Man måste alltid provtrycka när man rört något i trycksystemet för att veta att det inte småläcker eller som i ditt fall, lossnar.

69 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
Kör på 98
Har kollat lite på hx55 är det nå att rekommendera att sätta dit eller?

Ja jag har lärt mig det den hårda vägen nu... tongue

7 281 Inlägg
20 augusti 2013
Hx55 är väl jävligt stor?
Visst kan du sätta dit en sån men du kommer få offra spoolup.

69 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
menade hx 40 sorry tongue
tänke vad de ä för kvala på dom

7 281 Inlägg
20 augusti 2013
ranne skrev:
menade hx 40 sorry tongue
tänke vad de ä för kvala på dom

Håller gör dom alldeles säkerligen men du får nog ett bättre register med en annan turbo.

69 Inlägg
20 augusti 2013
Trådstartare
okey, som vad tillexempel
garrett???
är helt lost inom detta ämne..

486 Inlägg
20 augusti 2013
Finns många olika alternativ att välja på, ett tips är att söka på forum om vad andra, med samma motor som du, använder för turbo och hur bra spool, effekt och körbarhet dom har.

Nu har ju jag en helt annan motor, men jag kör ett turbonetics hurricane 6665 med T4 twinenty avgashus. Svarar väldigt bra och är inte så farligt dyra(rätt sida av 10K).
Lär svara ännu bättre på en 6:a med större volym.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

klabbarpan
3 041 Inlägg
20 augusti 2013
Hx 35 med 12:ans hus är en trevlig snurra med bra spool har själv en sådan på min 940. Hx 40 ganska så likvärdig.

Sök