Lådan är för hög eftersom höjden är 350 mm. Övre djupet är 250 mm och nedre djupet 370 mm, även om lådan läggs ner så blir det för högt vid "droppkanten".
Den lådan går in under hatthyllan utan bekymmer, håller med. Du kommer nog att få en del skrammel även med den där lådan eftersom basarna blir riktade mot bagageluckan, men om du är mest ute efter "imponeringsfaktor" (dvs dunket hörs mycket utanför bilen) så bör det funka.
"Bra ljud" blir det inte eftersom skrammel kan uppstå och att ljudet inte kommer in i kupen ordentligt, men folk har olika definitioner på bra ljud och det är du som bestämmer i detta fall.
Drönirettab: Jepp den ryms, betalar fan inte pengar åt folket, JAG ska ha dunket inte dem så jag är väll ingen imponerare på ett sånt sätt
Hur får man bäst ljud I karossen? att lådan ligger och basarna pekar upp mot hatthyllan kanske? vill ha den i skuffen ändå för att den inte ska vara i vägen
Skulle jag ha varit du hade jag siktat in mig på en gladen SQX 10" och byggt en föreslagen bandpasslåda själv. Antingen lett in ljudet via hatthylla eller skidlucka, om du har en sådan? Kanske ev ett Gladen Rs 150c2 som driver det. Är väl snäppet över din budget, men tvivlar starkt på att du blir missnöjd.
Skulle jag ha varit du hade jag siktat in mig på en gladen SQX 10" och byggt en föreslagen bandpasslåda själv. Antingen lett in ljudet via hatthylla eller skidlucka, om du har en sådan? Kanske ev ett Gladen Rs 150c2 som driver det. Är väl snäppet över din budget, men tvivlar starkt på att du blir missnöjd.
Vågar mig inte på att göra en låda själv då jag är rätt slarvig av mig OFTAST... Har nog ingen skidlucka men hatthylla har jag
Ska se på den där Gladen RS basen Såg att den där basen är för hög...
För hög? Hade du inte 32cm att leka med? Den är ju bara 26,3cm hög (det ger i min värld minst 5cm över) Byggd noga och med 18/22mm mdf skulle den gå in bra under hatthyllan.
RS jag skrev är ett 2kanals slutsteg.
Att få ett schysst ljud med en färdig låda är nog tyvärr rentutav en omöjlighet i din bil. Därav anledningen till att bygga en egen, du får göra det noga denna gång, inte ha för bråttom.
Vågar mig inte på att göra en låda själv då jag är rätt slarvig av mig OFTAST... Har nog ingen skidlucka men hatthylla har jag
Ska se på den där Gladen RS basen Såg att den där basen är för hög...
Du har visst en skidlucka. Ner med mittarmstödet så ser du den.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Nitromast: Fick för mig att den var 36cm hög :o Hellre lite sämre ljud än att jag bygger en baslåda, tro mig det blir inget av det
Mack: Kan hända att jag har det, men inte vad jag minns, måste tänka på det idag
Du gör ju som du vill. Det jag försöker poängtera är att det inte blir "lite" sämre. Fixa någon som bygger en åt dig då. Kostar mer, men värt det. I min mening är det att kasta pengar i sjön på att köpa en färdig låda, speciellt till en sedan. Personlig åsikt dock..
Nitromast: Fick för mig att den var 36cm hög :o Hellre lite sämre ljud än att jag bygger en baslåda, tro mig det blir inget av det
Mack: Kan hända att jag har det, men inte vad jag minns, måste tänka på det idag
Du gör ju som du vill. Det jag försöker poängtera är att det inte blir "lite" sämre. Fixa någon som bygger en åt dig då. Kostar mer, men värt det. I min mening är det att kasta pengar i sjön på att köpa en färdig låda, speciellt till en sedan. Personlig åsikt dock..
kan inte annat än hålla med dig. värt var enda krona och få det tätt mot kupen speciellt om man kör en klenare bas då man kan utnyttja ljudet till max en skiva mds kostar ca 300 och sen några timmars jobb eller om man bara beställer skivan uppsågad och klar så kostar den inte mycke mera än en färdigbyggd. här på brädgår'n tog dom inye många kronor så va de sågat och klart:)
Kanske borde lita på er och göra som ni säger du ni har kunskaper om man jämför med mig, hurdan låda ska det bli? direkt mot hatthyllan? Har nå några bilder?
Lyssna på det dom säger åt dig med att INTE köpa en fördig låda. Blev som natt och dag när ja fick beställt en till bilen. Fast nu har man märkt att ber du bara någon om en ritning så är det mycket roligare att bygga den själv.