Hej jag ha skaffa spl 460d2 basen nu och jag undrar om lådvolym och portstorlek. Drivs med spl dynamic ice 1500 steg, allt detta ska sitta i en peugeot 206 allså en liten bil. Tacksam för svar!:-)
Hur ska lådan spela, enbart jättehögt eller kanske lite mer "allround" eller mest djupbas?
Exempelvis 150 liter avstämt till 40-45 Hz med dubbla 6" portar borde funka tycker jag.
Jag har två sådana basar i var sin kamare på vardera 160 liter och dom hade gärna haft mycket större plats. Skulle nog tippa på runt minst 200. Funderar själv på att skära ut mella väggen och bara köra med en i 360 liter. Tror de hade funkst mycket bättre.
I så fall kan jag tänka mig lite mindre låda. 120 liter netto avstämt till 40 Hz med 2 st 6" portar, rören kapas till 35 cm och sedan sätts trattar i båda ändar. Mitt förslag är teoretiskt, har inte provat den basen. Gör en sån låda om du vill, eller så gör du som DKn skriver.
Jag hade dock litat mera på Drönirettab än på mig. Men ja själv tycker iallafall 160liter e för litet. Dock kan de vara fel på min port. Tror ja skulle kortat av den lite.