Besin förbrukning volvo 850?

Chrillee House/Trance diggare
26 oktober 2006 · 287 Inlägg

Storas skrev:
Sen Turbolotta, men vem vill hålla ner bensinkostnaderna om man har turbo ?

Haha big_smile

Nej jag vill också att det ska kosta så mycket som möjligt...klart man vill hålla kostnaderna nere, men det är ju givetvis inte lätt om man ska ut och gasa varenda helg.

Storas Avstängd
26 oktober 2006 · 196 Inlägg

men vafan om ni är så jävla snikna och inte vill gasa så köp er en jävla citroen CV2 eller nåt skit, sen kan du ju ha en subaru dieselturbo när du vill "gasa ur dig" lite extra när du har lyckats knäcka ihop en tvåhundring på ett eller annat sätt... jag skiter fullständigt i vadfan det kostar att köra, har man en bil som det finns lite att ge med så har man den INTE till att fisåka med.. kosta vad det kosta vill, jag bryr mig fan inte big_smile

Turbolotta
26 oktober 2006 · 19 Inlägg

Är inte en fråga om att ha råd. Det handlar mera om att vissa inte har så lite att komma med att de måste gasa hela tiden. De jag kan komma på som gasar mest är 240-raggarna som mcd-parkeringen. Och de har inget att komma med. De som åker vassa bilar gasar mer sällan. Varför? De har inte samma behov av att hävda sig. Istället för att gasa hela tiden jämt och slösa bensin så sparar jag den tills de den behövs... För feg å gasa, det är jag inte... Väljer bara tillfälle..

N_Helin Avstängd
26 oktober 2006 · 67 Inlägg

vafan snackar du om egentligen? så OM du har en vass bil,gasar du inte mer då?isåfall så är du dum i huvet,då kan du lika gärna prutta runt i en svettig heinkel kabin!!!!!!!!!!!!om man tex bygger en bil med "vass" spis så är det ju det sista man tänker på är ju soppaförbrukningen..ALLA som skriver i denna tråd värkar ju bara vara RIKTIGT snåla utom storas..hellre kör jag 10 mil på full gas än 25 och åker och fiser..vilket är roligast? slösa upp bensan medans den finns!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marlboroman
26 oktober 2006 · 8 233 Inlägg

N_Helin skrev:
vafan snackar du om egentligen? så OM du har en vass bil,gasar du inte mer då?isåfall så är du dum i huvet,då kan du lika gärna prutta runt i en svettig heinkel kabin!!!!!!!!!!!!om man tex bygger en bil med "vass" spis så är det ju det sista man tänker på är ju soppaförbrukningen..ALLA som skriver i denna tråd värkar ju bara vara RIKTIGT snåla utom storas..hellre kör jag 10 mil på full gas än 25 och åker och fiser..vilket är roligast? slösa upp bensan medans den finns!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har du inget bättre sätt att bemöta andras åsikter än att kalla dem dumma så tycker jag du ska va tyst. Tycker att det är roilgare att komma flera mil än att komma ett varv runt stan. Åker man en vass bil behöver man inte gasa. Jag håller med henne. De enda jag vet som alltid ska gasa fullt jämt är fjortisraggare i solfilmsstylade 240. Jag gasar sällan, jag har inget behov av det. Och lär inte gasa nå speciellt mycket mer när nya motorn är klar heller. Varför? Jag behöver inte. Har inget att bevisa. Bara vetskapen att jag skulle kunna räcker långt. Man kan ju faktiskt kombinera "nytta" med nöje. Dessutom ska man ju plocka upp brudarna, inte gasa förbi dem wink

Gasade mer när jag hade min 740, mest va det på tiden jag åkte 240, sen jag började bygga på 850in så har jag växt ifrån det där.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Xuri One Man Clan
26 oktober 2006 · 4 287 Inlägg

Storas skrev:
ja men du har ingen snurrbo och kör kanske som mormor själv

Min farsas v70 ..2.4T -02:a drar 0.86 milen  med 4 pers och full packning på autobahn

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
tobi
26 oktober 2006 · 562 Inlägg

Turbolotta skrev:
Är inte en fråga om att ha råd. Det handlar mera om att vissa inte har så lite att komma med att de måste gasa hela tiden. De jag kan komma på som gasar mest är 240-raggarna som mcd-parkeringen. Och de har inget att komma med. De som åker vassa bilar gasar mer sällan. Varför? De har inte samma behov av att hävda sig. Istället för att gasa hela tiden jämt och slösa bensin så sparar jag den tills de den behövs... För feg å gasa, det är jag inte... Väljer bara tillfälle..

tycker du har lite fel där med 240 - raggare å att hävda sig... du drar alla över en kant.. bara för att dom kanske sticker ut mer än vanliga gubbraggare så tror folk att "240 - raggare" e mer lr mindre dumma i huvet lr som du bara håller på å gasar å kör bensin snålt..? tror faktsikt inte att dom flästa har råd med det heller... å spec gör dom inte för att hävda sig utan för det är roligt.. det e min åsikt iaf..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Malmoe SSS -12
26 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

Det var väl ett jävla käftande här inne, håll er till tråden och bespara era spydiga åsikter om andra tills ni lämnat forumet, det kan ni spruta ur er på LunarStorm... Dum i huvudet ser jag hellre att den som nämner det än den som blir nämnd som det skulle vara!

Senast redigerat av Fuckface (27 oktober 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Engen HEAVY METAL
27 oktober 2006 · 765 Inlägg

min T5a som är orginal och har automat låda ligger på blandad körning runt 0.9 1.1 liter milen

Lands väg 0.75 - 0.82
Stad 1.1 - 1.4

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
Storas Avstängd
27 oktober 2006 · 196 Inlägg

full bil till elmia i min bil =  2 liter milen, .. men det var full gas hela tiden det var motorväg big_smile fränt som fan, 1200 soppa på 60 mil :-)

rallyjocke
30 oktober 2006 · 35 Inlägg

0,94

NoOne
31 oktober 2006 · 10 Inlägg

Min snittar 1 liter milen lång körning och betydligt mera blandad körning

E30Tompa Rörpulare
31 oktober 2006 · 1 453 Inlägg

Haha vilken jävla tråd asså big_smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E61 m5 (2007)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
high_speed
1 november 2006 · 64 Inlägg

Ja ä inne på att gå och köpa mej en 850.
men jag funderar precis som "Journath" på hur mycket dom drar.
Och av inläggen att dömma i forumet så verkar dom kunna
dricka allt från 0,55-2,5 liter/milen.

jag var för övrigt och kollade på en idag, en GLT -92 ( 2,5 l/170 hk)
säljaren påstog att han fick den till 0,8 på landsväg och 1,0 blandad körning.
men jag fick sedan höra av en bekant att det var svårt att pressa dom under litern,
1,0 för landsväg och 1,2 för blandad körning var snarare en minimum gräns.

Slutsatsen är alltså att desto fler ja frågar desto fler siffror får jag.
Men dum som jag är tongue så gör jag ett nytt försök här:
Är det någon som vet hur mycket en Volvo 850 årsm. -92- ca -94 drar i blandad körning, landsväg, "lattjo lajban", ja i alla situationer som motorn snurrar?
Är tacksam för svar om alla motorvarianter.

Eftersom jag inte är någon inbiten "Volvo nörd", så funderar jag även på andra märken och modeller liknande Volvo 850, t.ex. Saab 900 ( tidigast -94), bmw 3-serie ( tidigast -91) & 5-serie, Audi 80 & 100 ( tidigast -91) och även " japsar", ja ni förstår vad jag spanar efter wink
Så jag tänkte då fråga vilka bilar är lönsammast att tanka?
Jag menar att jag självklart inte vill ha någon trött och degig opel som min mormor kan hoppa ifrån på krycker, men samtidigt ska det inte kosta en halv förmögenhet att vara först från trafikljuset, rejsa ifrån polarna oxå vidare.
Jag är alltså inne på ungefär samma linje som "Turbolotta".
Det ska finnas något att krama effekt ur utan att man måste besöka en mack stup i kvarten.

Gymnasiestudent som man är så har även plånboken sina begränsningar.

det gör sällan ont att falla - men det är värre då du tar i backen
Saab 900 (1996)
Dialbo
1 november 2006 · 124 Inlägg

min 850 glt -92 drar ungefär 0,75 på landsväg o runt litern blandat. stan ungefär 1,1-1,2. Men det beror ju också på hur man kör.

beemern .......
1 november 2006 · 2 655 Inlägg

hmmm vet ej exakt va dom drar men farsan  kör en 850 som jobbarbil å den drar över litern hur man än kör. sen körde han från borås till östersund och tillbaka de gick soppa för nästan 2200kr å ändå e bilen helt kry och orginal...

StarShine
1 november 2006 · 265 Inlägg

köp ford där har ni en bred bensin förbrukning...
allt ifrån 0.95 på landsväg upp till 3 liter milen när man busar
allt jag säger
V6 KOMPRESSOR!
250HK!

OBS även till salu!

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
Turbolotta
2 november 2006 · 19 Inlägg

I genomsnitt drar väl GLT:n lite mindre än en turbo. Men som sagt. Det beror ju på hur och vem som kör åxå. (Hade en 850 GLT -92:a innan ja köpte turbon..)

Journath Jägare
5 november 2006 · 172 Inlägg

farsan hade en 855 turbo nämligen och han kunde få den att gå under litern och då är han rätt tung fotad. orginal dock. nä blir nogg en 850 turbo. är med gymnasi elev så man är juh inte miljonär..

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
lanred
5 november 2006 · 555 Inlägg

jag kör en 740glt 16v.. har mätt upp lite. senaste tankningar, klarar ungefär 700km på 53l bensin.. dvs 0,75l/mil ... detta är blandad körning också, varav kanske 150km är stadskörning.. gasar aldrig över 3000varv smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang