Alla högtalare för ca 1000 låter olika. Ingen är "bäst", det handlar mer om vilken typ av ljud dina öron gillar och hur de matchar med resten av anläggningen.
Ska du köpa ett kit eller bara nya midbasar? Hur tänkte du lösa delningen till 3.5orna på panelen?
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
gurenius: Jag hade nog tänkt köpa ett par 6.5or som är 2 eller 3 vägs. Kiten är lite dyrare väl? Kanske ska koppla in 3.5orna på det främre slutsteget också isåfall?
gurenius: Jag hade nog tänkt köpa ett par 6.5or som är 2 eller 3 vägs. Kiten är lite dyrare väl? Kanske ska koppla in 3.5orna på det främre slutsteget också isåfall?
Vad har du får mått på din baslåda? Jag har en som tar upp massa plats i bagaget och skulle gärna vilja bygga en mindre som går in där i sidan.
6.5 som koax är inte nån höjdare längst ner i dörren och ska absolut inte kombineras med 3.5orna. Alternativet är att köpa en lös midbas och kombinera med 3.5orna. Det kräver då extra filter eller ett 4-kanalsteg istället...
Men! Att behålla 3.5orna är inget kul. Ljudet ur dem är inte speciellt bra. Därför är det bättre att satsa på ett kit av högre kvalité och montera diskanterna där istället.
Audiotop-kitet är väldigt prisvärt.
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Mitt tipps som jag har installerat till många nöjda kunder
3.5" kicker KS koax som spelar riktigt bra för pengarna. Framför allt dom som vill spela snuskigt högt. 6.5" midbas i dörren finns lite olika prisklasser.
Jag tycker att org förstärkaren i SAAB funka bra till att börja med och då sitter det färdigt med filter till framsystemet så det är bara att plugga i. För att slå org förstärkaren i SAAB fram så enligt mig ska man gå upp till "mellan" klassen bland slutsteg.
Sen kan man koppla in separat baslåda i bagaget. Då kan man köra på Högnivån från 6x9" där bak till sepparat steg. Men det måste vara AS2 eller 3 då annars är 6x9" delade vid HP 60Hz på AS1