Hej! jag har nu hemma ett slutsteg (GAS pro 1000D) som ligger på 1500 i 1ohm, 1000 i 2ohm och ca 500 i 4ohm. jag undrar därför vad jag ska ha för baslåda samt bas för att få så bra bas som möjligt?. Vill att det ska va absolut så bra bas som möjligt samt ljud kvaliten!. Vad ska jag ha för ohm på basen för att få det så bra som möjligt? vill gärna ha dubbla 12or. men är öppen för andra/bättre förslag!!
Hej! jag har nu hemma ett slutsteg (GAS pro 1000D) som ligger på 1500 i 1ohm, 1000 i 2ohm och ca 500 i 4ohm. jag undrar därför vad jag ska ha för baslåda samt bas för att få så bra bas som möjligt?. Vill att det ska va absolut så bra bas som möjligt samt ljud kvaliten!. Vad ska jag ha för ohm på basen för att få det så bra som möjligt? vill gärna ha dubbla 12or. men är öppen för andra/bättre förslag!!
Jo den såg bra ut. En fråga bara, vad betyder 2x4ohm? Och vad e det som gör denna basen såpas bra till det steget? Bara nyfiken! Sen har jag också kollat det dessa basarna http://m.brl.se/sv/artiklar/ljud-och-bi … -2x12-.htm , skulle dessa passa annars??
Jo den såg bra ut. En fråga bara, vad betyder 2x4ohm? Och vad e det som gör denna basen såpas bra till det steget? Bara nyfiken! Sen har jag också kollat det dessa basarna http://m.brl.se/sv/artiklar/ljud-och-bi … -2x12-.htm , skulle dessa passa annars??
basen har 2st 4ohms spolar som du kopplar kopplar så förstärkaren får 2ohms last då får du ut 1000W. Vet av egen erfarenhet hur denna basen lirar. Du blir inte besviken det kan jag lova dej. Men sen är det en smakfråga om man vill ha 15" bas eller inte det är nått du får känna efter själv.
www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
Ju större bas är väll självklart mycket bättre än mindre förmodar jag! Men hurdan är basen? Är den tung så man riktigt känner basen i kroppen eller ett dunk som bara hörs utan att kännas? Sen tänkte jag mig 2st 12or men detta kanske är bättre? Vad tror du??
2st gladen sqx 10" borde kunna lira trevligt sen kan du bygga en låda som sluter helt tätt mot ditt ryggstöd vid baksätet då volvo har det ganska trångt mellan golv och hatthylla. Det borde bli svårt med en 15" bas misstänker jag.