Baslåda spelar av sig själv!

Biiffen
19 maj 2013 · 4 Inlägg

Hallå!

Besiktiga bilen häromdan o passa även då att sätts i baslåda som jag haft i en annan bil under vintern.
Allting funka perfekt i ett par timmar men sen börja basen "dunka" om jag körde över ett gupp eller åkte på ojämn väg, tänkte inte så jätte mycket på det eftersom det inte märktes när man spelade lite högre.
Men idag så verkar det som att lådan fått fnatt helt och hållet, så fort jag startar stereon så börjar basen gå av sig själv, volymen är på 0 men basen går ändå.

Är väldigt dålig med allt som har med kablar o ström o göra så jag vet inte riktigt va jag kan göra, har kollat jordkabel samt alla andra kablar mellan steg o baslådan.
Lådan i fråga är någon MTX låda med dubbla 12or

Tack på förhand

Senast redigerat av Biiffen (19 maj 2013)

IamFredrik Blivande VD!
19 maj 2013 · 64 Inlägg

Jag kan komma på 2 saker såhär snabbt!

1. Du sa att den började "dunka" om du körde över ett gupp! Kan vara så att lågnivån mellan stereon och steget är glapp eller att den inte är riktigt intryckt bakom stereon/baslådan, kanske kan vara värt å kolla?

2. Basen är besatt, Ring en Exorcist big_smile

Chrysler New Yorker "Jänkisen" (1961)
Audi 100 Turbo 88B "Nazisten" (1988)
joakim89
19 maj 2013 · 1 265 Inlägg

Dålig jord? låter mest som de

Biiffen
19 maj 2013 · 4 Inlägg

Tack för svaren, ska kika på det.
Kan jorden bli dålig bara så där? Jordkabeln har suttit på samma ställe sen jag köpte bilen.

joakim89
19 maj 2013 · 1 265 Inlägg

Biiffen skrev:
Tack för svaren, ska kika på det.
Kan jorden bli dålig bara så där? Jordkabeln har suttit på samma ställe sen jag köpte bilen.

Kan ju ha oxidera eller om kabeln har varit i kläm nånstans?  har hänt mig några ggr genom åren

Pehrnow
19 maj 2013 · 118 Inlägg

Jag hade samma problem som dig, dock så märkte jag inget spec om jag körde över nåt farthinder, iallaf, Lågnivåutgången på stereon va kass kom jag fram till till slut, har du flera lågnivåutgångar på stereon kan du ju testa någon av dom för att utesluta detta iallaf!

TyrolerHatt Skogsmålare
19 maj 2013 · 630 Inlägg

Låter som om lågnivåkablen kortsluts,

joakim89
19 maj 2013 · 1 265 Inlägg

jynsa skrev:
Låter som om lågnivåkablen kortsluts,

de är också en rimlig sak.

Evildan
19 maj 2013 ·

Tror att du behöver hjälp av Lankester Merrin om det inte är ngt brott eller klämd kabel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang