Framhjulsdrift 270 hk 440 nm men spinner inte alls?

klawd22 Bilälskare
20 maj 2013 · 283 Inlägg

Crxkoffe skrev:
Tja! , samma med min bil när jag bytte till 17" går typ inte o spinna tongue , de borde ju gå lättare om du byter till ett par 15" men jag kan tyvärr inte svara på varför, min spinner inte om ja gasar fullt på 1an från 10km/h , har du kollat så det är rätt chip i då?

vrf kan jag då spinna med min med mina 18* på??  kan stå satill eller ligga på 10 kmh å dra iväg spinner ändå? å jag kör på 235/40-18

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
ivo_25
21 maj 2013 · 78 Inlägg

Anel hur går bilen nu med steg 2?? ja funderar sj att köpa steg 2 av vtech..Har du märkt någon stor skillnad??

Burn Ruber Not Your Soul
DKn
21 maj 2013 · 535 Inlägg

aneel skrev:

DKn skrev:

aneel skrev:

Jaha då får jag nog ta först slut på dessa däcken innan jag byter däck. Kanske byter jag till 225/30/20 som du smile Men jag har 9 tum breda fälgar kommer det gå att sätta dit 225?

Har exakt samma fälgar. Kommer nog bli lite strech bara. Men de e bra då kan man sänka den lite extra utan skrap;)

Jaha så man ska nog satsa på 225 smile Kommer bilen accelerera bättre me 225 än 245 då eller? sry för så många frågor big_smile

Det kan ja inte lova dig. Men det borde bli så alla gånger med mindre mark yta, lättare att dra runt hjulen. Jag upplever iallafall att min går segare med min 20 än 17.
Men ska antagligen få mina 25/30/20 nästa vecka så kan höra av mig då ifall jag tycker det blivit någon skillnad mot 245

Brådhis * Voff voff *
21 maj 2013 · 10 290 Inlägg

aneel skrev:

Mack skrev:
Lägg i backen. Backa. Fortfarande backandes, lägg i ettan, gasa och dumpa kopplingen.
Då bör det spinna. Men det kanske inte är rekommenderat..

hahaha ne jag skiter nog i det. Ifall jag tröttnar på prestandan jag har idag får jag nog byta till mindre hjul eller till annan bil smile

Alltså... Bilen går ju inte snabbare för att det spinner. Tvärtom! Så var du glad för att du har fäste istället.

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (21 maj 2013)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
DasAuto
21 maj 2013 · 2 751 Inlägg

Dum fråga men du vet väll att "ESP" knappen har 2 lägen, första stänger bara av ASR/Anti spinn, det är det som gör att dina däck kan släppa när du accar. Andra steget är ESP, som hindrar att din bak inte flyger ut eller liknande.

Du håller bara in knappen tillräckligt länge så stängs dem båda av.

Sen att den inte spinner, det är ju bra big_smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
aneel
21 maj 2013 · 117 Inlägg

ivo_25 skrev:
Anel hur går bilen nu med steg 2?? ja funderar sj att köpa steg 2 av vtech..Har du märkt någon stor skillnad??

Den går som fan jag jagrekommenderar vtech verkligen. De bara symd att jag har 20 tum borde haft max 19 hmm

aneel
21 maj 2013 · 117 Inlägg

DKn skrev:

aneel skrev:

DKn skrev:

Har exakt samma fälgar. Kommer nog bli lite strech bara. Men de e bra då kan man sänka den lite extra utan skrap;)

Jaha så man ska nog satsa på 225 smile Kommer bilen accelerera bättre me 225 än 245 då eller? sry för så många frågor big_smile

Det kan ja inte lova dig. Men det borde bli så alla gånger med mindre mark yta, lättare att dra runt hjulen. Jag upplever iallafall att min går segare med min 20 än 17.
Men ska antagligen få mina 25/30/20 nästa vecka så kan höra av mig då ifall jag tycker det blivit någon skillnad mot 245

hör gärna av dig för efter du fått hem dem smile

aneel
21 maj 2013 · 117 Inlägg

Brådhis skrev:

aneel skrev:

Mack skrev:
Lägg i backen. Backa. Fortfarande backandes, lägg i ettan, gasa och dumpa kopplingen.
Då bör det spinna. Men det kanske inte är rekommenderat..

hahaha ne jag skiter nog i det. Ifall jag tröttnar på prestandan jag har idag får jag nog byta till mindre hjul eller till annan bil smile

Alltså... Bilen går ju inte snabbare för att det spinner. Tvärtom! Så var du glad för att du har fäste istället.

//Brådhis

nej det vet jag tyckte bara att det var konstigt att den inte gjorde det med 440 nm.

aneel
21 maj 2013 · 117 Inlägg

DasAuto skrev:
Dum fråga men du vet väll att "ESP" knappen har 2 lägen, första stänger bara av ASR/Anti spinn, det är det som gör att dina däck kan släppa när du accar. Andra steget är ESP, som hindrar att din bak inte flyger ut eller liknande.

Du håller bara in knappen tillräckligt länge så stängs dem båda av.

Sen att den inte spinner, det är ju bra big_smile

Det visste jag inte fkts trodde att det bara fanns ett länge, måste testa det big_smile jag är glad att det inte spinner men tänkte hur kan den inte spinna med 270 hk 440 nm på framhjulen kändes lite konstigt :p

DKn
21 maj 2013 · 535 Inlägg

aneel skrev:

DasAuto skrev:
Dum fråga men du vet väll att "ESP" knappen har 2 lägen, första stänger bara av ASR/Anti spinn, det är det som gör att dina däck kan släppa när du accar. Andra steget är ESP, som hindrar att din bak inte flyger ut eller liknande.

Du håller bara in knappen tillräckligt länge så stängs dem båda av.

Sen att den inte spinner, det är ju bra big_smile

Det visste jag inte fkts trodde att det bara fanns ett länge, måste testa det big_smile jag är glad att det inte spinner men tänkte hur kan den inte spinna med 270 hk 440 nm på framhjulen kändes lite konstigt :p

Det är väl ca 270 i motorn och inte på hjulen dom skriver?

aneel
21 maj 2013 · 117 Inlägg

DKn skrev:

aneel skrev:

DasAuto skrev:
Dum fråga men du vet väll att "ESP" knappen har 2 lägen, första stänger bara av ASR/Anti spinn, det är det som gör att dina däck kan släppa när du accar. Andra steget är ESP, som hindrar att din bak inte flyger ut eller liknande.

Du håller bara in knappen tillräckligt länge så stängs dem båda av.

Sen att den inte spinner, det är ju bra big_smile

Det visste jag inte fkts trodde att det bara fanns ett länge, måste testa det big_smile jag är glad att det inte spinner men tänkte hur kan den inte spinna med 270 hk 440 nm på framhjulen kändes lite konstigt :p

Det är väl ca 270 i motorn och inte på hjulen dom skriver?

aa 270 i motorn

aneel
21 maj 2013 · 117 Inlägg

DKn skrev:

aneel skrev:

DasAuto skrev:
Dum fråga men du vet väll att "ESP" knappen har 2 lägen, första stänger bara av ASR/Anti spinn, det är det som gör att dina däck kan släppa när du accar. Andra steget är ESP, som hindrar att din bak inte flyger ut eller liknande.

Du håller bara in knappen tillräckligt länge så stängs dem båda av.

Sen att den inte spinner, det är ju bra big_smile

Det visste jag inte fkts trodde att det bara fanns ett länge, måste testa det big_smile jag är glad att det inte spinner men tänkte hur kan den inte spinna med 270 hk 440 nm på framhjulen kändes lite konstigt :p

Det är väl ca 270 i motorn och inte på hjulen dom skriver?

aa 270 i motorn

DasAuto
21 maj 2013 · 2 751 Inlägg

Du får slänga upp lite filmklipp :d

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
torpis Forummoderator
21 maj 2013 · 10 572 Inlägg

aneel skrev:

Brådhis skrev:

aneel skrev:

hahaha ne jag skiter nog i det. Ifall jag tröttnar på prestandan jag har idag får jag nog byta till mindre hjul eller till annan bil smile

Alltså... Bilen går ju inte snabbare för att det spinner. Tvärtom! Så var du glad för att du har fäste istället.

//Brådhis

nej det vet jag tyckte bara att det var konstigt att den inte gjorde det med 440 nm.

440Nm?? Nej nej... Gissar att 1:ans växel är växlad ungefär 14gånger. 440*14=6100Nm på hjulen.....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
aneel
21 maj 2013 · 117 Inlägg

DasAuto skrev:
Du får slänga upp lite filmklipp :d

Haha de ska jag göra big_smile

aneel
21 maj 2013 · 117 Inlägg

torpis skrev:

aneel skrev:

Brådhis skrev:

Alltså... Bilen går ju inte snabbare för att det spinner. Tvärtom! Så var du glad för att du har fäste istället.

//Brådhis

nej det vet jag tyckte bara att det var konstigt att den inte gjorde det med 440 nm.

440Nm?? Nej nej... Gissar att 1:ans växel är växlad ungefär 14gånger. 440*14=6100Nm på hjulen.....

NU är jag helt ute och cyklar förstår inte hur du menar?

FLindgren
21 maj 2013 · 5 089 Inlägg

Jag förstår ingenting. Varför vill du att den ska spinna?? Och spinner det inte så mycket som du vill får du väll trimma mer eller blev du lovad när du chippade bilen att den skulle spinna?

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
aneel
21 maj 2013 · 117 Inlägg

Nej absolut inte, vill inte att det ska spinna men tyckte att det var konstigt bara för min bil är framhjulsdriven men nu har jag lite mer koll smile

kwansa Hmm, vet inte?
21 maj 2013 · 1 775 Inlägg

aneel skrev:

torpis skrev:

aneel skrev:

nej det vet jag tyckte bara att det var konstigt att den inte gjorde det med 440 nm.

440Nm?? Nej nej... Gissar att 1:ans växel är växlad ungefär 14gånger. 440*14=6100Nm på hjulen.....

NU är jag helt ute och cyklar förstår inte hur du menar?

Han menar att om man räknar med utväxlingen i lådan så blir det 6100nm på hjulen? tongue

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
aneel
21 maj 2013 · 117 Inlägg

Jahaaa okej nu hänger jag på lite bättre hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang