2586
Sök

Modda från 5.25" i dörrarna till 6.5" i en Clio -00. Tips någon?

42 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
Som rubriken lyder.. Har en Clio som jag skulle vilja uppdatera rent ljudmässigt. Ligger 5.25" i originalet å skulle vilja trycka i 6.5" istället. Någon som har några tips? Helst väldigt simpla lösningar.. Bilder hade inte skadat det heller.

Med vänlig hälsning,
Sewe

Avstängd
10 388 Inlägg
22 maj 2013
5G skrev:
Som rubriken lyder.. Har en Clio som jag skulle vilja uppdatera rent ljudmässigt. Ligger 5.25" i originalet å skulle vilja trycka i 6.5" istället. Någon som har några tips? Helst väldigt simpla lösningar.. Bilder hade inte skadat det heller.

Med vänlig hälsning,
Sewe

Mig veterligt finns det inga adapters för det iaf. Så, det är ju om det byggs något eget.

Själv körde jag på 2-vägskit på 5.25" fram, fungerade fint. Och då 5.25" koax bak. Tillsammans med en liten men ack så välpassande (för bilen) sub där bak (någon...blaupunkt(?) aktiv historia som fortfarande står här hemma, till skillnad från bilen)

O nej, 2vägs är inte original fram på alla clios (kablar till diskanterna i instrumentbrädan är dock framdragna på alla)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
22 maj 2013
it_mutt skrev:
5G skrev:

Med vänlig hälsning,
Sewe

Mig veterligt finns det inga adapters för det iaf. Så, det är ju om det byggs något eget.

Själv körde jag på 2-vägskit på 5.25" fram, fungerade fint. Och då 5.25" koax bak. Tillsammans med en liten men ack så välpassande (för bilen) sub där bak (någon...blaupunkt(?) aktiv historia som fortfarande står här hemma, till skillnad från bilen)

O nej, 2vägs är inte original fram på alla clios (kablar till diskanterna i instrumentbrädan är dock framdragna på alla)

Blaupunkt med en 8" sub och en slavbas, liten kubaktig historia?
Har hört en sån i en Crx och den spelade på riktigt bra ihop med framsystemet, bra mkt mer än jag hade förväntat mig.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Avstängd
10 388 Inlägg
22 maj 2013
Frippe_L skrev:
it_mutt skrev:
5G skrev:

Med vänlig hälsning,
Sewe

Blaupunkt med en 8" sub och en slavbas, liten kubaktig historia?
Har hört en sån i en Crx och den spelade på riktigt bra ihop med framsystemet, bra mkt mer än jag hade förväntat mig.

Stämmer bra...Velocity eller något liknande. Ja, jag väntade mig inte mycket alls av den, men blev galet förvånad

- - Edit - -

Så hette den ja. "Velocity VRB 8A"

http://ecx.images-amazon.com/images/I/61EQMMHDNTL._SL500_AA300_.jpg
Senast redigerat av it_mutt (22 maj 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

42 Inlägg
24 maj 2013
Trådstartare
okej härligt.. några rekomenationer på högtalare? märken? modell? tack!

Sök