Audi A4 V6 Goes Stance!

Audi goes stance
  • 61 Följare
  • 85 598 Visningar
  • Projektet avslutat 5 november 2013
T-Airaksinen
3 juni 2013 · 529 Inlägg

figge_stunter skrev:

T-Airaksinen skrev:

figge_stunter skrev:
Den snyggaste "stylingen" som finns är RENT och snyggt! Har ägnat cirka 5-6timmar på att putsa i motorutrymmet idag! Jag är visserligen en putsbög, men det är iaf mitt tips!

Annars är det lite små detaljer som också kan göra helheten bättre! Välj och vraka på ebay, dom har mycket roliga smådetaljer som lyfter utséendet! (ventilhattar, bultar/muttrarna på fälgarna, inredningsdetaljer osv)

Jo jag har också fått namnet putsbög av mina kompisar, men ska putsa lite mer på motorutrymmet så snart som möjligt smile, jo ebay vilken kanon sida!!!

aa men de e snyggt när de e rent!
Här e en bild från idag, har dock ingen bild innan men dom flesta vet nog hur det ser ut med massa smuts/olja över allt tongue
http://oijoij-hd.com/images/2013/06/03/AU009659.jpg

Finns dock lite kvar att göra!

(hoppas de va ok att jag la upp "inspirationsbild" i din tråd ;P )

Fint med nystädat och fint smile

ToXtreme
3 juni 2013 · 3 627 Inlägg

inspiration säger du!

S4 front
S4 bak
S4 grill "honeycomb"
M3 läpp
US facelift lyktor fram
facelift baklampor
facelift dörrarna (andra dörrhandtag = snyggare)
lika stora backspeglar på båda sidorna, kanske med en integrerad blinkers a la nya audibilar?
Igenlagda blinkers på skärmarna (i kombination med ovanstående förslag)
Borttagna sidolister
facelift baklucka
nytt avgassystem anpassat för S4 bakkjol
S4 trösklar får man inte glömma
dölja elkopplingen för draget

ja det var nog allt jag kunde komma på smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
T-Airaksinen
4 juni 2013 · 529 Inlägg

ToXtreme skrev:
inspiration säger du!

S4 front
S4 bak
S4 grill "honeycomb"
M3 läpp
US facelift lyktor fram
facelift baklampor
facelift dörrarna (andra dörrhandtag = snyggare)
lika stora backspeglar på båda sidorna, kanske med en integrerad blinkers a la nya audibilar?
Igenlagda blinkers på skärmarna (i kombination med ovanstående förslag)
Borttagna sidolister
facelift baklucka
nytt avgassystem anpassat för S4 bakkjol
S4 trösklar får man inte glömma
dölja elkopplingen för draget

ja det var nog allt jag kunde komma på smile

Tack sånt är roligt att höra, en sak jag håller på med det är att ta bort draget av huvetaget smile

almqvist__89
4 juni 2013 · 1 140 Inlägg

T-Airaksinen skrev:
en sak jag håller på med det är att ta bort draget av huvetaget smile

Det gör du rätt i! Dragkrok är för kvinnor och barn och passar inte riktigt in i stylingvärlden tongue haha

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
T-Airaksinen
4 juni 2013 · 529 Inlägg

almqvist__89 skrev:

T-Airaksinen skrev:
en sak jag håller på med det är att ta bort draget av huvetaget smile

Det gör du rätt i! Dragkrok är för kvinnor och barn och passar inte riktigt in i stylingvärlden tongue haha

Nej precis, den åker bort sen ska jag köpa ny underdel och sätta dit så det inte blir något hål smile

almqvist__89
4 juni 2013 · 1 140 Inlägg

T-Airaksinen skrev:

almqvist__89 skrev:

T-Airaksinen skrev:
en sak jag håller på med det är att ta bort draget av huvetaget smile

Det gör du rätt i! Dragkrok är för kvinnor och barn och passar inte riktigt in i stylingvärlden tongue haha

Nej precis, den åker bort sen ska jag köpa ny underdel och sätta dit så det inte blir något hål smile

Kommer bli mycket snyggare smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
T-Airaksinen
4 juni 2013 · 529 Inlägg

almqvist__89 skrev:

T-Airaksinen skrev:

almqvist__89 skrev:

Det gör du rätt i! Dragkrok är för kvinnor och barn och passar inte riktigt in i stylingvärlden tongue haha

Nej precis, den åker bort sen ska jag köpa ny underdel och sätta dit så det inte blir något hål smile

Kommer bli mycket snyggare smile

Det tror jag också smile

almqvist__89
4 juni 2013 · 1 140 Inlägg

Du borde även köpa en liten spegel till förardörren, jag köpten liten begagnad på ebay.co.uk (eftersom dom har passagerarsidan på fel sida) för ca 400kr, så jävla värt det då dom ser mongo ut framifrån med olika stora smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
T-Airaksinen
4 juni 2013 · 529 Inlägg

almqvist__89 skrev:
Du borde även köpa en liten spegel till förardörren, jag köpten liten begagnad på ebay.co.uk (eftersom dom har passagerarsidan på fel sida) för ca 400kr, så jävla värt det då dom ser mongo ut framifrån med olika stora smile

Jo det ligger ganska högt upp på att "fixa listan", men har lite som går före, just nu är det att fixa upp avgasröret en liten bit då det hänger ner en bit... kan inte sänka så mycket hmm

Senast redigerat av T-Airaksinen (4 juni 2013)

T-Airaksinen
4 juni 2013 · 529 Inlägg

En liten bättre bild på bilen med xenonet på smile, får se om jag hittar på någon lösning på upphängningen till avgasröret så jag kan sänka mer roll
https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167901/167901-ed9854ef45965747d7ea2496519f10bc.jpg

BosseOst Basse
4 juni 2013 · 35 Inlägg

T-Airaksinen skrev:
En liten bättre bild på bilen med xenonet på smile, får se om jag hittar på någon lösning på upphängningen till avgasröret så jag kan sänka mer roll
http://www1.garaget.org/gallery/images/168/167901/167901-ed9854ef45965747d7ea2496519f10bc.jpg

Grönt?! Det var inge vidare tyvärr. Men fälgarna är tio-poängare, klockrena!

Volkswagen Passat CC "VR6" (2009)
T-Airaksinen
4 juni 2013 · 529 Inlägg

BosseOst skrev:

T-Airaksinen skrev:
En liten bättre bild på bilen med xenonet på smile, får se om jag hittar på någon lösning på upphängningen till avgasröret så jag kan sänka mer roll
http://www1.garaget.org/gallery/images/168/167901/167901-ed9854ef45965747d7ea2496519f10bc.jpg

Grönt?! Det var inge vidare tyvärr. Men fälgarna är tio-poängare, klockrena!

Haha nejdå det är inte grönt det är bara bilden som lurar än, det är 6000k och det är helt vitt, det tackar vi för smile

T-Airaksinen
10 juni 2013 · 529 Inlägg

Nu är helgen slut och även fått sommarlov, men förde så har det inte hänt något speciellt med bilen. Posten kom med nytt däck i fredags så nu är punkteringen fixad iallafall men ska försöka fixa upp avgasröret en bit så jag kan sänka ner bilen på backen någon gång.... men som sagt det blir när jag får ur tummen ur arslet smile

jenstommila
10 juni 2013 · 380 Inlägg

T-Airaksinen skrev:

ToXtreme skrev:
inspiration säger du!

S4 front
S4 bak
S4 grill "honeycomb"
M3 läpp
US facelift lyktor fram
facelift baklampor
facelift dörrarna (andra dörrhandtag = snyggare)
lika stora backspeglar på båda sidorna, kanske med en integrerad blinkers a la nya audibilar?
Igenlagda blinkers på skärmarna (i kombination med ovanstående förslag)
Borttagna sidolister
facelift baklucka
nytt avgassystem anpassat för S4 bakkjol
S4 trösklar får man inte glömma
dölja elkopplingen för draget

ja det var nog allt jag kunde komma på smile

Tack sånt är roligt att höra, en sak jag håller på med det är att ta bort draget av huvetaget smile

men det är ju sjukt stekigt att åka på tex gatebil med slamad bil och husvagn tongue

T-Airaksinen
10 juni 2013 · 529 Inlägg

jenstommila skrev:

T-Airaksinen skrev:

ToXtreme skrev:
inspiration säger du!

S4 front
S4 bak
S4 grill "honeycomb"
M3 läpp
US facelift lyktor fram
facelift baklampor
facelift dörrarna (andra dörrhandtag = snyggare)
lika stora backspeglar på båda sidorna, kanske med en integrerad blinkers a la nya audibilar?
Igenlagda blinkers på skärmarna (i kombination med ovanstående förslag)
Borttagna sidolister
facelift baklucka
nytt avgassystem anpassat för S4 bakkjol
S4 trösklar får man inte glömma
dölja elkopplingen för draget

ja det var nog allt jag kunde komma på smile

Tack sånt är roligt att höra, en sak jag håller på med det är att ta bort draget av huvetaget smile

men det är ju sjukt stekigt att åka på tex gatebil med slamad bil och husvagn tongue

Det är sant fan men dragkroken är så ful!! hmm

jenstommila
10 juni 2013 · 380 Inlägg

T-Airaksinen skrev:

jenstommila skrev:

T-Airaksinen skrev:

Tack sånt är roligt att höra, en sak jag håller på med det är att ta bort draget av huvetaget smile

men det är ju sjukt stekigt att åka på tex gatebil med slamad bil och husvagn tongue

Det är sant fan men dragkroken är så ful!! hmm

Det är ingen som tänker på det om du flyttar bort kabel kopplingen smile

T-Airaksinen
10 juni 2013 · 529 Inlägg

jenstommila skrev:

T-Airaksinen skrev:

jenstommila skrev:

men det är ju sjukt stekigt att åka på tex gatebil med slamad bil och husvagn tongue

Det är sant fan men dragkroken är så ful!! hmm

Det är ingen som tänker på det om du flyttar bort kabel kopplingen smile

Jo för det sitter en knopp ut som man sätter fast kroken på och sen har dom sågat ur hålet ur kjolen hmm

Wermelin
10 juni 2013 · 264 Inlägg

T-Airaksinen skrev:

jenstommila skrev:

T-Airaksinen skrev:
Det är sant fan men dragkroken är så ful!! hmm

Det är ingen som tänker på det om du flyttar bort kabel kopplingen smile

Jo för det sitter en knopp ut som man sätter fast kroken på och sen har dom sågat ur hålet ur kjolen hmm

Finns det ingen löstagbar krok till din bil då? kanske skulle va ett alternativ isåfall ? smile

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
jenstommila
10 juni 2013 · 380 Inlägg

T-Airaksinen skrev:

jenstommila skrev:

T-Airaksinen skrev:

Det är sant fan men dragkroken är så ful!! hmm

Det är ingen som tänker på det om du flyttar bort kabel kopplingen smile

Jo för det sitter en knopp ut som man sätter fast kroken på och sen har dom sågat ur hålet ur kjolen hmm

men om du tar en som är för en bil utan dragkrok sen så tar du bara en hålborr och borrar ett runt hål sen skaffar du sen svart gummi grej och sätter på den där metall biten som sticker ut där så är det inte nån som kommer säga nått smile

jenstommila
10 juni 2013 · 380 Inlägg

Wermelin skrev:

T-Airaksinen skrev:

jenstommila skrev:

Det är ingen som tänker på det om du flyttar bort kabel kopplingen smile

Jo för det sitter en knopp ut som man sätter fast kroken på och sen har dom sågat ur hålet ur kjolen hmm

Finns det ingen löstagbar krok till din bil då? kanske skulle va ett alternativ isåfall ? smile

den är löstagbar men han gnäller över den lilla biten som syns om du kollar på bilbilderna så ser du smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang