Motorn till min frontmotordragster, byggs från scratch till Dragracing

Här bygger jag min dragster maskin, och utgår från ett 4bultat 010 block, med största mussetopparna osv. här läggs en del pengar faktist hehe Motorn blir försedd med ett mycket tidigt hilborn sprut mm godis!
  • 85 Följare
  • 34 203 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 december 2018
OscarCarlsson
28 juni 2013 · 81 Inlägg

fan va fett det blir !: )

Muschke
28 juni 2013 · 260 Inlägg

Kommer bli stenhård tongue Du vet inte var man kan få tag i ett sådant motorfäste kanske någon som nytillverkar?

Runn WS7 Avstängd
28 juni 2013 · 1 031 Inlägg

Oh yea, looking good! :-)

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Tumbleweed
28 juni 2013 · 1 711 Inlägg

Quattro80 skrev:
fan va fett det blir !: )

tackar! känns fan rätt bra wink

Tumbleweed
28 juni 2013 · 1 711 Inlägg

Muschke skrev:
Kommer bli stenhård tongue Du vet inte var man kan få tag i ett sådant motorfäste kanske någon som nytillverkar?

tackar Hehehe, jo jag vet var man får tag på sådana , jag tillverkar wink
Sugen?

Muschke
28 juni 2013 · 260 Inlägg

Jaså där ser man jo jag tänkte det skulle sitta fint mellan Fordens ramben tongue

Tumbleweed
28 juni 2013 · 1 711 Inlägg

Muschke skrev:
Jaså där ser man jo jag tänkte det skulle sitta fint mellan Fordens ramben tongue

Om du kikar på mitt dragsterbygge, så ser du, jag tror på andra sidan, där är ett nytt hurstfäste wink

tommyhjortasen
23 september 2013 · 1 049 Inlägg

Om du skall beställa ett Moroso , äkta, rundbanetråg så vore det synd. Har ett sådant liggande i mitt garage.

tommyhjortasen
24 september 2013 · 1 049 Inlägg

Tja, tråget passar SB smallblock. Bottendelen består av en rektangulär låda rymmande ungefär 10 liter. i denna låda finns ett utrymme för pickupen omgivet av bafflar som håller oljan på plats vid högfartssvängar eller kraftig accelering. Framtill stämplad med Moroso.

Satt på min motor, den som gick i Camaro cup för länge sedan (dock inte med mig som ägare).

Behåller nog tråget.

tommyhjortasen
9 april 2014 · 1 049 Inlägg

Tiotusenkronorsfrågan; vilket av dessa insug är manligast?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang