6945
Sök

Kondensator upp och ner?

Kocken
487 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
Finns det något som säger att man inte kan sätta en kondensator upp och ner?? Håller på att lösa möbleringen av slutsteg och kondensatorer i bakluckan och det verkar som att det blir bäst med dem upp och ner. Men är det nåt som säger att man inte kan det??

Whitetrash
589 Inlägg
29 oktober 2006
Det ska inte spela nån som helst roll, för dom är väl gasfyllda eller hur det är..rätta mig om jag har fel.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Kocken
487 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
ringde DLS och snackade med dem...de hade aldrig hört om att nån monterar dem upp och ner men de berättade att om kondningen överbelastas så öppnas ju ventilen, och då blir det mycket mer att ta rätt på efter att gravitationen har gjort sitt så han ville inte rekommendera det. kan vara bra och skriva ifall någon annan skulle fundera på det.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
30 oktober 2006
Har aldrig sett en konding med ventil. Kan du fixa en bild på en sån?

Kocken
487 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
http://www.nardik.se/bilder/dls/cap50100150_s.jpg
den lilla gropen till vänster på alla kondningar

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
31 oktober 2006
Bebbo skrev:
http://www.nardik.se/bilder/dls/cap50100150_s.jpg
den lilla gropen till vänster på alla kondningar

+

Är en säkerhetsventil om man skulle råka att kortsluta den...
Det är en ventil som de har börjat att använda på senare dagar!!

Förr hade de inte någon sådan och Råkade man kortsluta den då så har jag sätt skräck exempel på att hela kondensatorn Spängts genom Karossen och Fortsatt ut...

Hmm ni minns väl när man lekte i skolan och skulle spränga Kondensatorer :-) detta bygger på samma princip bara att denna kondensator är mycket mycket Kraftigare så en Säkerhets ventil satt helt rätt på sin plats..

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Sök