Ta bort katalysatorn på chiptrimmad bil?

aneel
8 juni 2013 · 117 Inlägg

Tja, jag undrar hur mycket hästkrafter man kan få om man tar bort katalysatorn på t.ex. min chiptrimmade Audi A6 2.0 TFSI? Jag undrar även om det kommer komma svart rök från bilen? Vissa påstår att man kan gå genom besiktningen på de flesta nya bilar är detta sant?

Nyman1337 Hhehehehhest
8 juni 2013 · 375 Inlägg

Du kommer nog inte känna någon skillnad och det finns väl ingen anledning till och ta bort den då det inte går och besikta utan katalysator. Kan kanske gå om den besiktnings gubben är blind.

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
BMW E28 Turbo "M50B28" (1987)
BOLIN_
8 juni 2013 · 2 763 Inlägg

aneel skrev:
Tja, jag undrar hur mycket hästkrafter man kan få om man tar bort katalysatorn på t.ex. min chiptrimmade Audi A6 2.0 TFSI? Jag undrar även om det kommer komma svart rök från bilen? Vissa påstår att man kan gå genom besiktningen på de flesta nya bilar är detta sant?

Din bil kommer ej att gå igenom utan katalysator, och om den mot förmodan skulle göra det så är det inte lagligt smile

Volvo - For Life
hangman
8 juni 2013 · 2 174 Inlägg

Är bilen fräsch, och du häller en tillsats i soppan får den igenom på värdena. Men dom ser direkt om den är borttagen, kapa upp den ovanpå sen rensa och svetsa igen. Men som sagt inte lagligt dra dit 3 tum hela vägen med racekatt istället

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang