JDM Toyota Corolla

Jag tänker börja studera till mekaniker, men vill ha lite grundläggande kunskaper, så därför har jag köpt en bil. Bilen är en Toyota Corolla -93. Jag tänker med hjälp utav denna bilen lära mig mer om bilar!
  • 20 Följare
  • 44 778 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 september 2013
Eziphia
12 september 2013 · 86 Inlägg

wBes skrev:
Att sugtrimma små lågpresterande motorer brukar sällan vara någon hit, och dessvärre kan jag inget om just denna motor men du kan säkert få ut ett par hk genom att byta Kamaxel/axlar, stakar, kolvar eller liknande men enligt mig är det inte värt att lägga dom pengarna för att få sådan liten prestanda ökning.

f.ö tycker jag att texten/målning på sidan av din bil blev riktigt bra! Skulle vara kul o se vad du kan göra med en lite mer sportigare/högpresterande bil smile

Jag har bestämt mig för att låta motorn vara just nu, och antingen sätta i en annan motor senare eller köpa en ny bil, vi får se då! (:

Tack så mycket! ^^ Jo hade gärna hållt på och "styla" eller vad man ska säga, en roligare bil, även om jag tycker mycket om min corolla, så hade jag gärna haft en skyline... eller kanske en s13 eller 180sx... någon rolig japansk bil ^^

wBes
12 september 2013 · 405 Inlägg

Eziphia skrev:

wBes skrev:
Att sugtrimma små lågpresterande motorer brukar sällan vara någon hit, och dessvärre kan jag inget om just denna motor men du kan säkert få ut ett par hk genom att byta Kamaxel/axlar, stakar, kolvar eller liknande men enligt mig är det inte värt att lägga dom pengarna för att få sådan liten prestanda ökning.

f.ö tycker jag att texten/målning på sidan av din bil blev riktigt bra! Skulle vara kul o se vad du kan göra med en lite mer sportigare/högpresterande bil smile

Jag har bestämt mig för att låta motorn vara just nu, och antingen sätta i en annan motor senare eller köpa en ny bil, vi får se då! (:

Tack så mycket! ^^ Jo hade gärna hållt på och "styla" eller vad man ska säga, en roligare bil, även om jag tycker mycket om min corolla, så hade jag gärna haft en skyline... eller kanske en s13 eller 180sx... någon rolig japansk bil ^^

Låter som en bra idé smile

Mjo både S13 och 180sx går ju o få till ett vettigt pris går ju o få riktigt snygga ifall man tar bort "grod ögonen" wink

Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone
Eziphia
14 september 2013 · 86 Inlägg

Jag har målat kanten av den nya grillen röd, målat "toyota" märket från bilens rumpa i krom och satt i mitten (så som gamla toyodas hade det)!

https://www1.garaget.org/gallery/images/195/194331/194331-560cd05ce3292a2e7b1c381dca5cc3c0.jpg

Har också målat den andra sidans linjer nu!

https://www1.garaget.org/gallery/images/195/194331/194331-2fd6d07358ae4c4e5a56f9ae0dd76d26.jpg

940mannen
14 september 2013 ·

ser bra ut ju smile
fortsätt så

Mack Forum- och sitemoderator
14 september 2013 · 26 133 Inlägg

Stiligt!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Masquerade Aldrig nöjd
14 september 2013 · 804 Inlägg

Färgen på huven ser ut att vara rätt ojämn, eller det kanske bara är bilden?

Livet är för kort för att äga Volvo.
Eziphia
14 september 2013 · 86 Inlägg

Masquerade skrev:
Färgen på huven ser ut att vara rätt ojämn, eller det kanske bara är bilden?

Jo det är den, men det syns inte lika mycket på riktigt. Det syntes inte att det var ojämnt innan det hade torkat, så jag kommer att måla den en gång till så får vi se om det sen behövs ytterligare lager (:

JZA80 2JZ
20 november 2013 · 10 Inlägg

Hej, hur går med projektet? smile
Läste lite här och där smile
Har du fått sålt bilen, fortfarande ute efter en nybörjare drift bil?

Har lite tips.
De flesta säger Volvo 740 är en bra nybörjare driftbil, men den är så tung.
BMW 320/325 E36 är en jättebra bil att starta med, tycker jag. Lite dyrare delar men de går inte sönder så lätt som man tror.
Sen, som du skrev att du är inne i JDM scenen som mig, så tycker jag att perfekta bilen är en Nissan 200SX S13, billiga delar, lätt bil, turbo, lätt att trimma, billigt i drift smile Sen, sparar man runt 20k-25k, köper man en 1JZ-GTE med R154 växellåda och fixar fram en diff från en Nissan S14 så har man en värsting inom drifting. smile

Lycka till big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang