Syftet med denna Volvo amazonen är att Svetsa upp hela karossen. Ska försöka undvika så mycket ekonomiplåt som möjligt och böja och dona själv. Amazonen kommer få en rå b20 maskin när den är klar!
Inte hänt ett skvatt under semstern då man fått mycket att göra,
Men har hänt lite nu i dagarna
Helhets bild på pärlan :
Full rulle med underredsmassan Man måste ju bränna på lite
Börjat slipat underredet, En del är kvar
Har suttit och funderat om jag skulle ha orginal genomslags gummin bak på från amazon (500kr styck) Men nej då, Fixade en platta och hittade upp 740 gummin
Har många kluriga ider i huvudet 240 skivor och OK på spindlarna. Så Jag använder amazon framvagnsbalk. Måste ju ha lite bromsverkan när jag ska stoppa i 2.4l b20 turbo i kärran
Har många kluriga ider i huvudet 240 skivor och OK på spindlarna. Så Jag använder amazon framvagnsbalk. Måste ju ha lite bromsverkan när jag ska stoppa i 2.4l b20 turbo i kärran
Nädå. ...en krets trumbrommsar funkar fin fint....
Nädå. ...en krets trumbrommsar funkar fin fint....
Ska lämna iväg framvagnen och bakaxeln till blästring nu i helgen och få de blästrat och målat. Det kommer bli 240 bakaxel på kärran så det blir bättre bromsförmåga och 2 krets.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Gult och svart går väldigt bra ihop. Eller rött och svart..röda detaljer och svart axel..mumma.