Söker Sjukt välisolerad bil. Vilken??

extremisen
19 juni 2013 · 16 Inlägg

Hej på er
Jag vill imponera med en SJUKT välisolerad bil/åk-upplevelse.
Vilken bil rekommenderar du?

Visst, jag hade gillat en Rolls Phantom med balongdäck men hyfsat överkomligt för en vanlig Johansson tänker jag.

Det är så att mina svärföräldrar tycker deras Peugeot 407 är så sjukt tyst - själv så får jag tunghäfta av chock varje gång. Så nu behöver jag visa vad tyst bil är.
Låt höra smile
/Extremisen - ja det är jag på min avatar cool

Senast redigerat av extremisen (19 juni 2013)

mb_pucken
19 juni 2013 · 5 087 Inlägg

Äldre mercedes s-klass typ w126 eller w140 är ganska tysta även vid högre farter smile lägger man sen på ett par tystgående däck med monsterprofil så blir det ännu bättre wink
Annars tycker jag en vanlig w124 sedan med orginalhjul går tyst smile då men bensinmotor och automat smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
panda666
19 juni 2013 · 4 250 Inlägg

bmw e39 är av det tystaste jag har kört..motorväg 120++ hörs ingenting alls nästan.

motor väldigt tyst när man inte varvar max^^

zoopåse
19 juni 2013 · 1 171 Inlägg

LS400: är som att åka SJ2000 med egen kupé. Inte minsta tillstymmelse till vindbrus och extremt lågt vägljud i 110km/h.

DasAuto
19 juni 2013 · 2 751 Inlägg

Audi A8 D2/D3 med dubbelglas i alla rutor smile Finns som tillbehör när man beställde bilen ny

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Mattyyy DMNDphoto
19 juni 2013 · 727 Inlägg

DasAuto skrev:
Audi A8 D2/D3 med dubbelglas i alla rutor smile Finns som tillbehör när man beställde bilen ny

Jag instämmer om A8 med dubbelglas. det är iaf den tystaste bilen jag åkt. VW Touareg är också väldigt tyst.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
DavidSan
19 juni 2013 · 227 Inlägg

Man kan väl säga att alla kryssfartyg är tysta... Farsan hade en s420 -05 som var grymt bra isolerad, kan tänka mig att motsvarande BMW, Audi mm är av samma kvalité. Kryssfartyg som sagt.

Putteliten
19 juni 2013 · 9 073 Inlägg

BMW E39 vet jag flera som köpt för att dom går så tyst. Vet inte men det finns ju ett par Volvo S80 med extra tjocka rutor (och nödutgång. tongue) vet inte hur tysta dom är?

Expoze
19 juni 2013 · 2 024 Inlägg

Nyare Citroën C5 i Exclusive utförande är bland det tystaste som finns att åka i.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Saabviggenturbox SAAB I HJÄRTAT
19 juni 2013 · 25 Inlägg

Nissan Leaf med cykelfälg/däck tongue

Med SAAB i hjärtat & turbotrycket i blodet!
OUTLAW1
19 juni 2013 ·

BMW E39--det sjukaste i tysthet jag åkt.
BMW E32--750 med dubbelglas....jäkligt tyst bil men inte lika som E39

AUDI A8 med dubbelglas---tyst o fin

Volvo S80 T6 EXECUTIVE--också en tyst o fin bil

Kort o gott så kan man säga att alla gubbkälkar är tysta av sig...

viccoA
19 juni 2013 · 3 109 Inlägg

Gamla S80 med dubbelglas är allt annat än tyst i motorvägshastighet iaf, E39 tycker jag har vindljud från speglarna... svårt det här men tycker som flera andra att Audi A8 och Mercedes S är bäst bland bilar med överkomligt pris.

Peter_5565
19 juni 2013 · 326 Inlägg

Jag kan hålla med om att E39 är jättetyst, men då ska det vara en med dubbelglas i sidorutorna. Jag har haft båda varianterna och det är en markant skillnad på hur mycket ljud som letar sig in i kupen.
Den med dubbelglas är det en kompis som har numera och jag blir lika förvånad varje gång jag åker i den hur tyst den är. Äckligt tyst, som jag brukar säga till honom... 

Funderade på om däcken kan spela in, men då kom jag på att den är lika tyst när dubbdäcken sitter på.

Evildan
19 juni 2013 ·

Instämmer med ViccoA, Sonderklasse eller A8 samt utökar med en Lexus LS som även den är tyst givetvis samtliga med vettiga däck på.

Utan att trampa på någons känsliga tår, att jämföra tystheten i en e39
(som är en välisolerad personbil i sin klass antagligen en av de tystaste tillsammans med en W210 med V8)
med S-klasse eller A8 är som att jämföra en Volvo 850 med en e39 i ljudnivåskillnad upplever jag.

Senast redigerat av Evildan (19 juni 2013)

Germax
19 juni 2013 · 12 086 Inlägg

Min 745 är tyst. Men det hänger väldigt mycket på däcken.

Intressant o läsa om alla som tycker E39 är så tysta, jag har iofs bara haft en men jag tyckte inte den va något speciellt tyst?

Rquired Allmänt envis
19 juni 2013 · 12 512 Inlägg

Vad menar trådskaparen är överkomligt för en vanlig Johansson? Utan budget är det lite svårt men jag är inne på samma spår som resten i att du bör sikta mot ett flaggskepp och inte någon bruks/familjebil sedan finns det alltid undantag.

Om det ryms inom budget går en Lexus med hybriddrift knäpptyst även från start och i lägre farter, låg ljudnivå i höga farter kan ett flertal modeller erbjuda men förmågan att smyga iväg som ett spöke är färre bilar förunnat och något passagerarna brukar reagera positivt på.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
AntrE
20 juni 2013 · 2 140 Inlägg

Bmw 7-serie
Mercedes S-klass
audi a8

Det är vad jag satsar mina dolares på. smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang