Aktiv Subwoofer i en Golf_10

JohnnyMann
21 juni 2013 · 14 Inlägg

Vad blir smidigast då jag inte vill tappa hela utrymmet?
Har tittat lite på Infinity Basslink och JBL Basspro II, finns det någon annan lösning?

Med vänlig hälsning
Johnny

Putte1
21 juni 2013 · 559 Inlägg

JohnnyMann skrev:
Vad blir smidigast då jag inte vill tappa hela utrymmet?
Har tittat lite på Infinity Basslink och JBL Basspro II, finns det någon annan lösning?

Med vänlig hälsning
Johnny

I det fallet hade jag sagt kika på dessa:
http://www.pmshopen.se/axton-axb25p/193-0

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
JohnnyMann
22 juni 2013 · 14 Inlägg

Har inte plats under stolen på Golfen, sedan har jag hört dessa typer av subbar inte är mycket att ha.

it_mutt Avstängd
22 juni 2013 · 10 388 Inlägg

JohnnyMann skrev:
Har inte plats under stolen på Golfen, sedan har jag hört dessa typer av subbar inte är mycket att ha.

Spontant; du har hört fel.

Inte lika spontant; de presterar sällan som en "riktig" baslåda, men, för att vara en "osynlig" baslåda, så levererar dom tillräckligt.

Men visst, är man ute efter att väcka grannskapet med bas när man kör till jobbet på morgonen så är det bara att glömma ja.

Men, det finns "hur mycket som helst" att välja på;

JBL MS-BassPro SQ
MTX RT12PT
MTX RT8PT (finns kanske som 10 också)
Pioneer TS-WX610A

osv osv osv.

Handlar helt om vad du är ute efter, vad det får kosta osv

Senast redigerat av it_mutt (22 juni 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
JohnnyMann
22 juni 2013 · 14 Inlägg

Jag har ingen lust att väcka grannskapet, och jag är inte ute efter "basmuller" utan vill ha en snärtig bas med stuns i.
Jäkligt svårt när man lyssnar på lådor i butiker, låter helt annorlunda i bilen.

Vad jag är ute efter är en smidig lösning och en bas som känns som en snabb smäll i magen,,inte muller!

JohnnyMann
22 juni 2013 · 14 Inlägg

MS-BassPro SQ, verkar vara överprisad duktigt, precis som det står på Amazon, ska kosta runt 350$
Pioneer TS-WX610A, inte så säker på dessa lösningar, har en Pio bas i reservdäcket på min gamla bil, mullrar lite men ingen snärt.
MTX verkar vara intressanta, vet inget om dem alls,,finns de nånstans i Stockholm så man kan lyssna på dem?

Hittade andra Axton: AXTON AB25A, nån som vet något om denna?

Enklast hade väl varit en Ground Zero GZCS GOLF6 ACT, men tycker 7k är för mycket och sedan vill jag kanske ta med lådan till nästa bil med!

Senast redigerat av JohnnyMann (22 juni 2013)

micke7406
22 juni 2013 · 1 400 Inlägg

Nu tror jag att ni har missuppfattat det lite.
Den hårda snärtiga basen som ni uppfattar kommer från framsystemet,
Det är Alltså ett riktigt bra framsystem som ni ska satsa på.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
it_mutt Avstängd
22 juni 2013 · 10 388 Inlägg

micke7406 skrev:
Nu tror jag att ni har missuppfattat det lite.
Den hårda snärtiga basen som ni uppfattar kommer från framsystemet,
Det är Alltså ett riktigt bra framsystem som ni ska satsa på.

Ni? Du får nog gärna säga "Du" till honom skulle jag tro

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
JohnnyMann
23 juni 2013 · 14 Inlägg

Säg vad ni vill till mig;)

Men i vilket fall som helst så har jag ju snärtig bas från min subba hemma, så varför skall det inte finnas för bil???

mb_pucken
23 juni 2013 · 5 087 Inlägg

Min far kör en infinity aktiv 10" basslink i sin bil, storlek golf typ. Jag tycker den spelar på helt ok och ger ett klart lyft i basen. Den har även hyfsat tryck i lite högre register så en del "slag i magen bas" ger den.
Dock är det som det står tidigare i tråden att ett bra framsystem ger den mesta middbasen men tycker att den spelar tex baskaggar osv bra.
Annars skulle ja kunna slå ett slag för gladen sqx 8" som ja tycker spelar väldigt bra med tanke på storlek och pris. Men då åker du på att köpa dig ett slutsteg och bygga en låda.
Spelar min i 11 liter sluten och driver den med ett audison steg på ca 600wrms vilket är på tok för stort mot va den behöver  men ger man den ca 200rms eller mera rockar den bra smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Putte1
23 juni 2013 · 559 Inlägg

JohnnyMann skrev:
MS-BassPro SQ, verkar vara överprisad duktigt, precis som det står på Amazon, ska kosta runt 350$
Pioneer TS-WX610A, inte så säker på dessa lösningar, har en Pio bas i reservdäcket på min gamla bil, mullrar lite men ingen snärt.
MTX verkar vara intressanta, vet inget om dem alls,,finns de nånstans i Stockholm så man kan lyssna på dem?

Hittade andra Axton: AXTON AB25A, nån som vet något om denna?

Enklast hade väl varit en Ground Zero GZCS GOLF6 ACT, men tycker 7k är för mycket och sedan vill jag kanske ta med lådan till nästa bil med!

Ta en tur till PM-Shopen det ligger på Johan Enbergsväg i Solna.

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
JohnnyMann
23 juni 2013 · 14 Inlägg

Tack för hjälpen, pallar inte bygga själv, vill ha det enkelt wink
Men pmshoppen får ett besök på måndag i alla fall!

JohnnyMann
25 juni 2013 · 14 Inlägg

Putte1 skrev:

JohnnyMann skrev:
MS-BassPro SQ, verkar vara överprisad duktigt, precis som det står på Amazon, ska kosta runt 350$
Pioneer TS-WX610A, inte så säker på dessa lösningar, har en Pio bas i reservdäcket på min gamla bil, mullrar lite men ingen snärt.
MTX verkar vara intressanta, vet inget om dem alls,,finns de nånstans i Stockholm så man kan lyssna på dem?

Hittade andra Axton: AXTON AB25A, nån som vet något om denna?

Enklast hade väl varit en Ground Zero GZCS GOLF6 ACT, men tycker 7k är för mycket och sedan vill jag kanske ta med lådan till nästa bil med!

Ta en tur till PM-Shopen det ligger på Johan Enbergsväg i Solna.

Var där och tittade, vart lite förtjust i ALPINE SWE-815, blir nog den tror jag!

Putte1
25 juni 2013 · 559 Inlägg

JohnnyMann skrev:

Putte1 skrev:

JohnnyMann skrev:
MS-BassPro SQ, verkar vara överprisad duktigt, precis som det står på Amazon, ska kosta runt 350$
Pioneer TS-WX610A, inte så säker på dessa lösningar, har en Pio bas i reservdäcket på min gamla bil, mullrar lite men ingen snärt.
MTX verkar vara intressanta, vet inget om dem alls,,finns de nånstans i Stockholm så man kan lyssna på dem?

Hittade andra Axton: AXTON AB25A, nån som vet något om denna?

Enklast hade väl varit en Ground Zero GZCS GOLF6 ACT, men tycker 7k är för mycket och sedan vill jag kanske ta med lådan till nästa bil med!

Ta en tur till PM-Shopen det ligger på Johan Enbergsväg i Solna.

Var där och tittade, vart lite förtjust i ALPINE SWE-815, blir nog den tror jag!

Det låter som ett bra val!

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
JohnnyMann
25 juni 2013 · 14 Inlägg

För den storleken finns det nog inget bättre.
Fast jag tror nog du är lite jävig i detta fall wink

Rickard-v
26 juni 2013 · 2 665 Inlägg

Du skriver golf 10 är det modellen som kommer om några år. För just nu är det mk7 som gäller eller menar du årsmodell 2010??

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Putte1
26 juni 2013 · 559 Inlägg

JohnnyMann skrev:
För den storleken finns det nog inget bättre.
Fast jag tror nog du är lite jävig i detta fall wink

wink

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
it_mutt Avstängd
26 juni 2013 · 10 388 Inlägg

Rickard-v skrev:
Du skriver golf 10 är det modellen som kommer om några år. För just nu är det mk7 som gäller eller menar du årsmodell 2010??

Du kunde inte lista ut svaret på det själv menar du?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Horsyhorse
26 juni 2013 · 1 727 Inlägg

JohnnyMann skrev:
För den storleken finns det nog inget bättre.
Fast jag tror nog du är lite jävig i detta fall wink

Lite skruva kommer du att behöva göra, så varför inte skaffa ett Amega basrör med separat slutsteg?

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
JohnnyMann
26 juni 2013 · 14 Inlägg

Horsyhorse skrev:

JohnnyMann skrev:
För den storleken finns det nog inget bättre.
Fast jag tror nog du är lite jävig i detta fall wink

Lite skruva kommer du att behöva göra, så varför inte skaffa ett Amega basrör med separat slutsteg?

Pierre

Vill ha det så litet o kompakt som möjligt!

Och ang årsmodell tänker jag inte ens kommentera big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang