Har hittat ett gammalt slutsteg i ett förråd här hemma när jag rensade lite steget är av märket Proton som jag aldrig hört tidigare om och har även försökt googla en del på namnet samt modellnamnet och så mycket som jag fått reda på så är det ett märke som fanns på 80 - 90talet(?)
Slutsteget som jag hittade heter Proton CA265 vilket borde vara modell namnet. Står även lite information på baksidan vilket säger att det är 65WPC i 4Ohm, vilket inte heller säger mig desto mer då jag bara hört om RMS.
Så mina funderingar kring det här slutsteget är: Är steget bra eller är det bara skit? Vad WPC betyder? Hade även varit kul att få reda på hur gammalt det är på ett ungefär om någon vet det? och som sista fundering är om jag hade kunnat tex driva framsystemet i bruksbilen på det? istället för på stereon som det är just nu.
WPC är tydligen "Watts Per Channel" enligt vad jag får fram via google. 2x65 WRMS i 4 Ohm ska det alltså ge ut. På ett ställe stod det 2x60 WRMS och säkringen ska vara på 15 A (blå), inte helt overkliga siffror tycker jag. Framsystemet borde gå att driva, men hur ljudkvaliteten är törs jag inte svara på.
WPC är tydligen "Watts Per Channel" enligt vad jag får fram via google. 2x65 WRMS i 4 Ohm ska det alltså ge ut. På ett ställe stod det 2x60 WRMS och säkringen ska vara på 15 A (blå), inte helt overkliga siffror tycker jag. Framsystemet borde gå att driva, men hur ljudkvaliteten är törs jag inte svara på.
Hade mina tankar om att de kunde vara det som menades med WPC fast visste inte att de var samma som WRMS. Okej får kanske ta och prova koppla in det för att se om det ens fungerar och se om det blir något bättre ljud