Ställa upp trycket i en soppa pump

Mestred
7 juli 2013 · 225 Inlägg

tjenare jag undrar om någon har någon beskrivning på hur man kan öka trycket i en bensin pump väldigt tacksam för svar smilesmilesmilesmilebig_smilebig_smilelollol

RymdSeglet N/A
7 juli 2013 · 165 Inlägg

Stryp returen med en bränsletrycksregulator eller sätt på en hemmagjord sån om du är snål.
Köp en bättre pump efter du har försökt ställa in trycket men inte kan nå det du behöver.

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Mestred
7 juli 2013 · 225 Inlägg

och hur gör man en hemmagjord tänkte inte lägga ut några pengar som så på det

RymdSeglet N/A
7 juli 2013 · 165 Inlägg

Ta en valfri kran som går att öppna och stänga och sätt på returen.
Så får du ju stänga lite tills du tycker att det räcker

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Mestred
7 juli 2013 · 225 Inlägg

okej så enkelt

RymdSeglet N/A
7 juli 2013 · 165 Inlägg

http://www.evbutiken.se/pub_images/small/8540700_650.jpg
Jag provade det och det fungerade men var rätt svårt att få till det då man inte har något riktigt finlir med en såndär

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Mestred
7 juli 2013 · 225 Inlägg

okej men det låter fel att sätta den på returen att styra den bränsle som går bort från motorn eller styr man så att det är högre tryck i slangen

RymdSeglet N/A
7 juli 2013 · 165 Inlägg

Ja, när du stryper returen så öker trycket i fuelrailen och bakåt, du bör ha en original tryckregulator på din fuelrail som det sitter en vakumslang på, den gör samma sak fast stryper bara så mycket som bilen egentligen behöver ha.

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Mestred
7 juli 2013 · 225 Inlägg

okej men är det för insprutningssystem bara

RymdSeglet N/A
7 juli 2013 · 165 Inlägg

Vet inte, bör ju finnas någon slags retur på en förgasare också men det har jag aldrig hållt på med så mer vågar jag inte säga smile

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Mestred
7 juli 2013 · 225 Inlägg

okej ska kolla då

jonTe
8 juli 2013 · 5 710 Inlägg

Klämma bränsletrycksregulatorn i skruvstädet och begränsa slaglängden och på så sätt öka trycket är en annan "snålklassiker".

MVH Jonas
..............
caromania Forummoderator
8 juli 2013 · 9 296 Inlägg

Att öka trycket in i en förgasare är oftast en mycket dålig idé. Vad är syftet med manövern?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mestred
8 juli 2013 · 225 Inlägg

bara testa

caromania Forummoderator
9 juli 2013 · 9 296 Inlägg

Förgasarpumpar har sällan retur, däremot ibland ett T-kors med strypventil. Utan strypventilen skulle soppan ta lättaste vägen, dvs tillbaka till tanken. Om du ökar trycket händer endast en sak, det är att flottörnivån forceras och det rinner in mer bensin i munstyckena. Denna bensin blir endast överskott och din bränsleförbrukning blir sämre. Bilen kommer inte gå bättre, snarare tvärtom. Vill du få bilen att gå bra skaffar du en regulator på in-soppan, exempelvis en filterking med mätare, ställer trycket till 0,1-0,2 bar vilket betyder en sänkning av trycket i 99 fall av 100 och glädjer dig åt att märka att bilen drar mindre soppa och går lika bra. Vill du öka mängden sopp=effekt måste du göra något åt förgasaren, inte trycket på bensinen.

Senast redigerat av caromania (9 juli 2013)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mestred
9 juli 2013 · 225 Inlägg

jag tog bort returen idag och då börjar motorn vavrva och den skulle nog kunna varva tills den går sönder men sätter man en kran där så borde den ju varva mindre i så fall

Mestred
9 juli 2013 · 225 Inlägg

hur skulle det gå om man satt en slang på returen som gick till baka till in gång så det bara går in från tanken och inte går till baka

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 juli 2013 · 14 058 Inlägg

Mestred skrev:
hur skulle det gå om man satt en slang på returen som gick till baka till in gång så det bara går in från tanken och inte går till baka

Ska du ta en ventil så ta inte en kulventil som visas högre upp i tråden, ta i stället en nålventil som är mer exakt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mestred
9 juli 2013 · 225 Inlägg

ja fundera mer på om man satt ett kors på soppa slangen in i förgaseren och drar en liten slang till retur utgången så det inte går till baks i tanken

caromania Forummoderator
9 juli 2013 · 9 296 Inlägg

Vad är det för bil/motor/förgasare?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang